Vieiros

No lombo do Atlántico
Vieiros de meu Perfil


Edición xeral

RSS de Edición xeral
ARXENTINA

Protestan pola reedición en Arxentina dun libro ofensivo contra os galegos

Un grupo de galegos na diáspora presentou unha denuncia popular perante o ministerio de Xustiza.

Redacción - 20:00 12/05/2008

O galegoarxentino Gastón Lucas Quiroga impulsou unha denuncia popular perante ao Ministerio de Xustiza do país austral contra a reedición do libro Superchistes gallegos, por atacar a identidade moral e cultural dos galegos. A obra, escrita por Ricardo Parrotta baixo o pseudónimo de Pepe Muleiro, atenta "de forma discriminatoria contra os galegos e galegas e a súa cultura universal".

Á iniciativa sumáronse, ademais, tres representantes do BNG, Ana Miranda, Iago Tabarés e Olaia Fernández, mediante unha carta pública. En función das súas responsabilidades en materia de migracións, trasladáronlle a súa solidariedade á colectividade galega de Bos Aires, e lamentaron que se permita a publicación dun libro que atenta de xeito discriminatorio contra a galeguidade.A petición esixe unha rectificación pública por parte da editora responsábel do libro, no marco das relacións culturais e sociais que mantén Galiza con Arxentina.


4,85/5 (13 votos)

Novas relacionadas


Comentarios (66)

Atlantico #1 12/Maio/2008 Atlantico

Nestes temas nótase que somos un pouco panfilos, Arxentina é un pais con 10-15 millóns de individuos para darlle de comer a parte, comenzando por Menem e acabando polo pianista de cine de barrio, pero eu nunca vin que fixeramos chistes deles, nin os putearamos como o que son, unha merda de pais, sempre andamos chorando por ser as victimas, como se tiveramos que defendernos de catro arxentinos, en linguaxe coloquial catro sudacas de merda.

Atlantico #2 12/Maio/2008 Atlantico

"como se non tiveramos que defendernos" queria decir.

Kalaikoi #3 12/Maio/2008 Kalaikoi

Menuda ofensa! que uns mortos de fame se rían de nós

bainha #4 13/Maio/2008 bainha

Se llo fan a Israel, reúnese o Consello Xeral da ONU.

cachalgura #5 13/Maio/2008 cachalgura

e por quê nom os criticamos com argumentos e nom com insultos como eles que roçam a xenofobia?? Sim, nom sejamos pânfilos!!

Como dizia ontem Galeano, argentinos e uruguaios criticavam os galegos porque...trabalhavam...e mais nada a dizer, com isso ficam retratados!!

Lead_bocas #6 13/Maio/2008 Lead_bocas

A min danme moita vergonza os vosos comentarios.
Realmente semella que vivides (seguides) acomplexados e ese é moi mal síntoma nos tempos que corren. Iso mesmo é o que lles pasa ao Aznar e ao Berlusconi, por iso non dan para máis que para fascistadas.

Os contos estes de galegos retratan "de algunha maneira" ao país dos ananos... pois mentres que os galegos (como Soto ou Seoane) estiveron na vangarda, traballando arreo cos outros povos contra a explotación e a ignorancia, o "gallego" estivo sempre estre a camándula dexenerada dos pais dos que escribiron o libro este e ben merecidos teñen estes contos de miseria.

Fachas fóra da miña casa.
Fachas galegos, aínda menos.

roixordo #7 13/Maio/2008 roixordo

moitas veces penso que temos o que merecemos, nunha alta porcentaxe fumos, somos e seremos un país de comemerdas.

Biosbardos #8 13/Maio/2008 Biosbardos

Os únicos "galegos comemerda" vexo aquí son: Atlántico, Kalaikoi, Lead_Bocas e roixordo.

Quen carallos vospensades que sodes, os dous primeiros con esa actitude noxenta e fascistoide que sempre criticades aquí os progres do Vieiros. E por outra parte está o Lead_bocas con ese xogo noxento gallego/galego. O máis seguro e que vexamos a túa foto dentro de libro.

Roixordo, o pesimismo quedaba ben con Rosalía de Castro, a mala ostia con Arturo Perez Reverte. Por suposto co fumos falarás de tí e dos outros de arriba.

Biosbardos #9 13/Maio/2008 Biosbardos

Os únicos "galegos comemerda" vexo aquí son: Atlántico, Kalaikoi, Lead_Bocas e roixordo.

Quen carallo vos pensades que sodes, os dous primeiros con esa actitude noxenta e fascistoide que sempre criticades aquí os progres do Vieiros dos "españoleiros". E por outra parte está o Lead_bocas con ese xogo noxento gallego/galego. O máis seguro e que vexamos a túa foto dentro de libro.

Roixordo, o pesimismo quedaba ben nos versos de Rosalía de Castro, a mala ostia nas liñas de Arturo Perez Reverte, aquí contigo... E por suposto co fumos falarás de tí e dos outros de arriba.

Os chistes a maioría son bos o único que hay que facer e cambiar o xentilicio mentalmente ¿Sodes capaces?

Garrano #10 13/Maio/2008 Garrano

"Se estas nun cuarto con Hitler, Osama Ben Laden e un galego e tes unha pistola con dúas balas, a quen lle disparas? Ao galego dúas veces para non correr riscos".

Issto é o que nos merecemos os comemerdas... verdade Roixordo? españa pode estar satisfeita de ter creado tanta mentalidade colonizada.

Logo a defensa da dignidade colectiva e o combate do racismo chamaselle fascismo, verdade lead_bocas? Estamosche bos con estes descerebrados que seguen cegamente consignas sen se informar primeiro, ou sexa fascistas en potencia.

O mesmo que din algúns sobre os galegos na arxentina polo seu poder como empresarios ou en diversos ambitos da política é o que dicían os nazis na alemaña dos anos 30 e xa sabemos como rematou a cousa.

. Outro chiste: 'A reencarnación existe: xa que ninguén pode ser tan idiota como un galego nunha soa vida'


Si si , merecemonos que nos retraten... banda de cretinos!

Garrano #11 13/Maio/2008 Garrano

Se o chiste de Bin Laden e Hitler co galego, o chegan a escribri en España con un gay,un negro, un zigano ou unha muller a que tiñamos montada! mais non vos preocupedes, só son galegos, ese pobo que ten tan alimentado o ego colectivo e terribelmente enfermo de chauvinismo...

Lead_bocas #12 13/Maio/2008 Lead_bocas

Don't call me white, Don't call me white
Don't call me white, Don't call me white

The connotations wearing my nerves thin
Could it be semantics generating the mess we're in?
I understand that language breeds stereotype
But what's the explanation for the malice, for the spite?

Don't call me white, Don't call me white
Don't call me white, Don't call me white

I wasn't brought here, I was born
Circumsized, categorized, allegiance sworn,
Does this mean I have to take such shit
For being fairskinned? No!
I ain't a part of no conspiracy,
I'm just you're average Joe.

Don't call me white, Don't call me white
Don't call me white, Don't call me white

Represents everything I hate,
The soap shoved in your mouth to cleanse the mind
The vast majority of sheep
A buttoned collar, starched and bleached
Constricting veins, the blood flow to the brain slows
They're so fuckin' ordinary white

Don't call me white, Don't call me white
Don't call me white, Don't call me white

We're better off this way
Say what you're gonna say
So go ahead and label me
An asshole cause I can
Accept responsibility, for what I've done
But not for who I am

Don't call me white, Don't call me white
Don't call me white, Don't call me white
Don't call me white, Don't call me white

Garrano #13 13/Maio/2008 Garrano

Lead Bocas, do u kow what means bastard? look at the mirrow and you´ll fid one

Garrano #14 13/Maio/2008 Garrano

you´ll find one!

Garrano #15 13/Maio/2008 Garrano

Claro, nós debemos ser os brancos de Arxentina... verdade fascista?

Sabrexo #16 13/Maio/2008 Sabrexo

Era ben anular algún tipo de convenio con Arxentina até que non retiren ese noxo de "libro"...

Garrano #17 13/Maio/2008 Garrano

Ah! que o BNG denuncia o livro? mmmmmmm que caladiños ficaron algúns... agora xa non son teimas de nacionalistas identitarios nin esencialistas perigosos. Rectificar é de sabios mais algúns teñen demasiada fachenda para facer autocrítica, o spam con "long lyrics" e o máis propio dos cobarades cando fican co cu ao aire.

OBSERVADOR #18 13/Maio/2008 OBSERVADOR

Mas, parece mentira que nos passe isto a nós, que somos os reis do humor e a retranca...

É um livro de piadas, chistes. Não faz mal. Há que saber rir de um mesmo, também temos defeitos, não?

Já veredes como rimos nós deles quando os argentinos aprendam massivamente a falar galego (=português) por causa das relações económicas com o Brasil.

Deixai-os, oh, que riam agora...

Garrano #19 13/Maio/2008 Garrano

Observador, non é un livro de chistes é un livro que incita ao racismo, nin merece chamarse livro. Unha cousa é o humor e outra é o racismo. Informate un pouquiño anda!

Aí fica o manifesto de protesta dos galegos en pdf:

http://www.lavozdegalicia.es/d...

chairego #20 13/Maio/2008 chairego

Menos laretear e máis acción. Aqui tedes un par de mails da editorial (Editorial Sudamericana SA): prensa(arroba)edsudamericana.com.ar ou atencionaclientes(arroba)edsudamericana.com.ar.

Polo menos, saturarlles o correo con protestas e menos darlle á sen óso carallo.

chairego #21 13/Maio/2008 chairego

EN APOYO DE LA COMUNIDAD GALLEGA DE LA REPÚBLICA ARGENTINA QUE MANIFIESTA...
Galicia esta situada en el Noroeste de la Península Ibérica. Con apenas 29.500
kilómetros cuadrados, es un ejemplo de desarrollo y progreso en la Comunidad
Europea.

Actualmente viven en ella menos de 3.000.000 de personas, y 1.000.000 más mora
fuera de sus fronteras. La emigración fue el fenómeno histórico fundamental de la
Historia de Galicia a lo largo de los siglos XIX y XX, un río caudaloso que se llevó para
siempre a 1.700.000 seres humanos que buscaban mejorar su vida y la de los suyos y -a
veces- libertad.

Su iniciativa, inteligencia y capacidad de trabajo fueron muy importantes para el
desarrollo de los lugares donde se asentaron. La Argentina, grande, generosa y en
crecimiento, fue el principal destino de la emigración gallega, con un saldo neto de unos
600.000 individuos definitivamente asentados en su territorio entre 1857 y 1960.

Nada menos que el 17 % de todos los europeos llegados al país nacieron en Galicia, lo
que hace del contingente gallego el grupo étnico-regional más importante de todos los
arribados desde el Viejo Mundo. El impacto demográfico y cultural que tal cantidad de
personas generó en la sociedad de acogida es difícil de medir en toda su amplitud.

Baste decir que ya en tiempos del Centenario de la Revolución de Mayo los gallegos
representaban entre el 8-10 % de la población de la ciudad de Buenos Aires, unas
150.000 personas que hicieron de ella la urbe gallega más grande del planeta.

De la sangre de este pueblo surgieron figuras fundamentales para la Historia, la cultura
y el capital humano argentino como Antonio Soto (el líder de la gran huelga obrera
conocida como “la Patagónica rebelde”), José María Cao Luaces (padre de la caricatura
política argentina), Luís Seoane, Carlos Saavedra Lamas y Adolfo Pérez Esquivel (dos
de los cinco premios Nobel del país), etc., etc.

En ocasión de la Segunda Invasión Inglesa (1807), la segunda unidad miliciana más
numerosa entre las que participaron de la defensa de Buenos Aires estaba formada
exclusivamente por gallegos (Tercio de Gallegos), y se cubrió de gloria en los combates del Retiro y Santo
Domingo.

De igual manera, también en las trágicas circunstancias de la represión de nuestra última
dictadura militar -y aún durante la Guerra de Malvinas- otros gallegos pagaron también
con sus vidas el apego a su patria de adopción.

Más allá de las personalidades conocidas, la masa anónima de inmigrantes gallegos
contribuyó de modo decisivo a la construcción de la Argentina moderna.

No sabemos si el país habría sido mejor o peor si nunca hubieran arribado a él. Lo que
es seguro es que no sería la Argentina que conocemos porque, aunque preferentemente
se asentaron en Buenos Aires y en sus alrededores, gallegos hubo y hay en todas partes
del territorio nacional, trabajando en todos los oficios posibles al servicio del país.

La sangre gallega corre hoy por las venas de aproximadamente 5.500.000 argentinos.

Sus padres y abuelos, se integraron plenamente en la sociedad argentina pero supieron
conservar y transmitir su identidad.

Para la mayoría de sus hijos y nietos, ésta es un fenómeno dual. Por eso tienen dos
memorias, y también tienen dos patrias a las que aman y de las que se sienten
profundamente orgullosos.

ESTOS CHISTES NO HACEN GRACIA...
“Estas en una habitación con Osama Bin Laden, Adolf Hitler y un gallego .. tienes un
arma, pero sólo dos balas. ¿Qué haces? ¿a quién le disparas?. - Al gallego dos veces …
para estar seguro.”
“El hombre es el único animal que tropieza dos veces con la misma piedra. El gallego,
hasta veinte.”
“¿Qué es un gallego sobre un burro? - Un gallego de dos pisos.”
“La reencarnación existe: nadie puede ser tan idiota como un gallego en sólo una vida.”
“-¿Cuál es la diferencia entre un cerdo y un gallego? A uno le gusta comer, dormir y
revolcarse en el barro. El otro es bastante inteligente y tiene un graciosa colita en forma
de gancho.”
“-¿Cuál es la cosa mas inútil que tiene una gallega? -Su gallego.”

LA COMUNIDAD GALLEGA DE LA REPÚBLICA ARGENTINA QUIERE
MANIFESTAR SU DOLOR, INDIGNACIÓN Y REPUDIO POR LA ACTITUD
OFENSIVA Y DISCRIMINATORIA DE RICARDO PARROTA (ALIAS PEPE
MULEIRO) Y EDITORIAL SUDAMERICANA EN SU LIBRO “SÚPER CHISTES
GALLEGOS”.

PIENSE SI EN ESE LIBRO, EN LUGAR DE GALLEGO DIJERA ARGENTINO,
CORRENTINO, IRLANDÉS O VASCO ¿NO SERÍA IGUAL DE HIRIENTE?

Garrano #22 13/Maio/2008 Garrano

Uiiiiii! que rapidiño desapareceu a nova da portada de Vieiros... Uiiiii!!! Que pasaría?

OBSERVADOR #23 13/Maio/2008 OBSERVADOR

Garrano, pelas amostras que deixa o Chairego vejo que o livro é um livro de chistes e piadas sobre galegos. Poderão ser melhores ou piores, mas são chistes e piadas. Pode haver chistes e piadas sobre os galegos, não? Ou é que pode havê-los sobre os negros, mulheres e eivados, sobre ianques, bascos e leperos, mas sobre galegos não???

OBSERVADOR #24 13/Maio/2008 OBSERVADOR

Ao Chairego, esse texto que deixaste em castelhano parece-me uma merda caralhenta que sem dúvida não vou assinar nem sob tortura a ouvir cem veze o hino nacional espaÑol.

Esta frase ficou-te "deliciosa":

«Polo menos, saturarlles o correo con protestas e menos darlle á sen óso carallo.»

E depois dirão que não fazem falta artigos sobre a linguagem machista...

OBSERVADOR #25 13/Maio/2008 OBSERVADOR

Os argentinos poderão, em breve, traduzir eles mesmos as suas piadas sobre galegos ao Galego, e todos riremos muito mais e melhor.

Garrano #26 13/Maio/2008 Garrano

Observador, substitue nesta piada galego por gay ou por muller publicao no estado español e en menos do que pensas estas nos xulgados procesado por homófobo ou por incitación a violencioa sexista e con razón. E se o substitues por calquera outro xentilicio por racista, mais non te preocupes tratase de nós.

“Estas en una habitación con Osama Bin Laden, Adolf Hitler y un gallego .. tienes un
arma, pero sólo dos balas. ¿Qué haces? ¿a quién le disparas?. - Al gallego dos veces …
para estar seguro.”

“¿Qué es un gallego sobre un burro? - Un gallego de dos pisos.”
“La reencarnación existe: nadie puede ser tan idiota como un gallego en sólo una vida.”
“-¿Cuál es la diferencia entre un cerdo y un gallego? A uno le gusta comer, dormir y
revolcarse en el barro. El otro es bastante inteligente y tiene un graciosa colita en forma
de gancho.”
“-¿Cuál es la cosa mas inútil que tiene una gallega? -Su gallego.”

Pode haber chistes sobre galegos e rirmonos de nós mesmos todo o que queiras, o que non pode haber é racismo nen xenofobia. Capisci?

Garrano #27 13/Maio/2008 Garrano

Vese que moitos dos que aquí escreben nin viviron nunca na emigración nin padeceron a xenofobia por ser galegos, casos que se dan especialmte na emigración hispanoamericana e na España.

A apoloxia do racismo convirte a máis de un en tonto útil do fascismo.

FASCISMO NUNCA MÁIS!

Xeonllo #28 13/Maio/2008 Xeonllo

Eu coido que son brincadeiras sen demasiada importancia, aínda que no límite, poderiamos dicir. Mais chamar "racismo" a iso acho que está fóra de lugar porque non existe raza galega, porque a raza dos galegos é, de orixe, a raza branca.

Garrano #29 13/Maio/2008 Garrano

xa, para que teñamos racismo ten que haber raza, xa! algún xunta duas neuronas e saenlle cousas coma esta. E se un home lle dá unha labazada a unha muller ao mellor falar de violencia de xenero é esaxerar... dende logo hai que ler cada cousa.

tato101 #30 13/Maio/2008 tato101

pois eu penso que non hai maior desprezo que non dar aprezo ... ou aquelo de que a palabras necias ouvidos xordos ... galiza e os galegos estamos moi por riba de toda esa merda.

saúde para tod@s !!

Garrano #31 13/Maio/2008 Garrano

Xa, e os galegos da arxentina que os foda un can. Logo nalgúns paises de Latinoamérica poñen cousas coma esta e temos que tomalo con humor, mais ollo,se fixeran o mesmo cun romanés xa sería racismo... ah! non que os romaneses son brancos coma nós, verdade xeonllo?

http://youtube.com/watch?v=OOE...

chairego #32 13/Maio/2008 chairego

Observador:
Falando logo de "merdas caralhentas", tamén poderíamos sacar un libro de chistes sobre neofalantes ou reintegrators.

Fai o que che pete. O texto non o escribín eu.
Aprende a falar galego primeiro, escribir como se o queres escribir en cirílico, pero aprende a falar meu home...definiriamolo como portu-castra-panhol recebado.

"Esa frase ficou-te deliciosa"(!)

"Más de medio centenar de gallegos de Argentina, representantes de la comunidad emigrante, protagonizaron ayer una protesta pacífica en las instalaciones de la feria del Libro de Buenos Aires y, más en concreto, junto al expositor de la Editorial Sudamericana, para mostrar su rechazo al libro Súper chistes gallegos, escrito por Ricardo Parrota (que firma bajo el seudónimo de Pepe Muleiro.

Los manifestantes mostraron con el acto su «dolor, indignación y repudio por la actitud ofensiva y discriminatoria» de Parrota, en cuyo libro se califica a las personas procedentes de Galicia de idiotas, burros, cerdos e inútiles, entre otros. Aunque este asunto no es nuevo -«la colectividad gallega en la Argentina está muy movilizada por este tema, que causa gran sensibilidad», explica uno de los asistentes, Gastón Lucas Quiroga-, la reedición de esta publicación específica ha hecho que se organice la protesta, coincidiendo con la Feria del Libro.

Numerosas organizaciones e instituciones de la emigración estuvieron representadas en la manifestación, como «Arantei, Vilamarin e Aperoxa», «Residentes de Vigo», «Val Miñor», «Federacion de Asociacions Galegas», «Centro Lalin», «Centro Arzuano Melidense» y «Baixo Miño», entre otros. Según Lucas Quiroga, durante el acto repartieron papeletas explicando el acto y «lo hicimos tan calmados que la organización de la feria se percató cuando ya habíamos repartido casi todas las impresiones»."

Morcego #33 13/Maio/2008 Morcego

Fiquei mais preocupado com alguns comentários nojentos do que com um um livrinho sem importância.

Eu nunca vi nenhum belga preocupado pelos chistes/piadas que os franceses lhes fazem, tão pouco vi nenhum português por causa dos brasileiros os utilizarem no seu anedotário, ou mesmo os alentejanos em relação ao resto dos portugueses.

Por vezes o provincianismo e a pequenez de espírito revelam-se desta maneira. é lamentável!

Garrano #34 13/Maio/2008 Garrano

chistes.m. 1. Dito ou pequena historia con gracia, contada ou debuxada para causar riso. Sabe contar moi ben os chistes. 2. fam. Aquilo en que radica o interese ou o valor dunha cousa. A min o Entroido, se non me disfrazo, non me ten chiste. SIN. gracia.

xenofobia [ks] s.f. Hostilidade cara ós estranxeiros e cara a todo o que vén do estranxeiro. A xenofobia cáusalles moitos problemas ós emigrantes.

Garrano #35 13/Maio/2008 Garrano

A xenofobia, chamese chiste, chamese verso, chamese prosa, chamese ensaio dramático... non deixa de ser xenofobia, e polo tanto detestable, ao igual ca misoxinia o machismo...

Morcego #36 13/Maio/2008 Morcego

Verdade seja dita, a situação dos galegos na Argentina não é a mesma dos romenos no estado espanhol, ou é?!

Para com os histerismos absurdos, meu!

Garrano #37 13/Maio/2008 Garrano

Non, por iso hai 2 balas para asegurarse de que fica ben morto entre outras cousa. Tampouco era a mesma a situación dos ciganos que a dos xudeus nos anos 30 e uns e outros acabaron nos mesmos fornos.

Se che tiveran insultado a ti e aos teus co de "gallego de mierda" habiasme falar de histerismos... anda por aí!

Garrano #38 13/Maio/2008 Garrano

Ah! a situación dos galegos cando chegaron a Arxentina e moitos outros paises era tan calamitosa ou pior en moitos dos casos do que a dos romaneses na actualidade. pensa un pouquiño o que dis anda!

Morcego #39 13/Maio/2008 Morcego

Meu, é apenas um livrinho, isto num país enorme e onde se editam milhares de livros.

Não lhe conheço o conteúdo, contudo se for um livrinho parvo, ele auto-desqualifica. Se tiver piada, ainda nos rimos nós também.

Está a passar agora na BBC uma série televisiva de humor feita por indianos e tem como tema a comunidade indiana em Inglaterra. Tem mesmo muita piada! Não se conhece nenhuma manifestação dessa comunidade em relação à serie de TV. Isso demonstra uma enorme maturidade, que se revela na capacidade de nos rir-mos de nós mesmos.

Atlantico #40 13/Maio/2008 Atlantico

Os arxentinos sen que lle fixeramos nada sempre se riron de nos, sendo eles a pior merda que existe no mundo, un pais de corruptos e ladróns coma ningún outro.

Eu funciono así ollo por ollo, dente por dente, para min son "sudacas" e conto chistes de arxentinos. Racista? non simplemente me defendo.

¿Por que en Arxentina non ven telenovelas? Por que son despois de comer.

Garrano #41 13/Maio/2008 Garrano

Atlántico, que haxa xente en Arxentina que practique a xenofobia contra dos galegos e a disfrace de chiste, ao igual que acontece moitas veces coa homofobia ou outras fobias, non nos da dereito nin xustifica en nengún caso que nós fagamos o mesmo. Un livro de chistes é un livro de chistes, e unha serie de humor como pode ser air galicia, onde moitas veces nos rimos de nós mesmos é algo que eu non discuto.


Outra cousa son mensaxes xenofobas e racistas nun libro de chistes, por moito que teña chistes e deseños cos que mesmo eu reiría. Mais non queda aquí a cousa, o que cómpre entender é o contexto social, neste caso o dun País, Arxentina, onde se desenvolve esta situación. A xenofobia contra dos galegos xa non é cousa de chiste naquel País, hai poucos meses podiamos ver até na TVG as protestas contra dos empresarios galegos en areas de Río Gallegos e da Patagonia. Os berros e as pintadas dicían "Gallegos Fuera".

Logo algúns se queixan da dislogxia e o auto-odio existente no propio País, en Galiza, non querendo entender que esa disloxia emana de prexuizos presentes na propia sociedade é que lle chegan igual a un galego de arxentina pola repetición machacona en medios e tV de chistes coma a aun galego en Madrid hai séculos nos sainetes das zarzuelas ou na TV española ainda na actualidade.

Atlantico #42 13/Maio/2008 Atlantico

O problema é o de sempre, nunca nos defendemos. Se varios millóns de persoas fan chistes de galegos constantemente e na mesma dirección o resultado é un pobo insultado. Se pola contra somos capaces de crear a nosa propia xenofobia contra os sudamericanos, o resultado será unha "rivalidade" entre paises.

O ser humano é así insulta ou se aproveita de alguén mentras pode, o día que facer chistes de galegos non saía gratis, porque se lles respostará con chistes de sudamericanos, entón recapacitarán.

Morcego #43 13/Maio/2008 Morcego

O problema é que vocês acabam por ser farinha do mesmo saco que os xenófobos argentinos, ou de qualquer parte do mundo, capice?

Tenham juizo!

Garrano #44 13/Maio/2008 Garrano

Pois temos que superar esa fase Atlantico, o prexuizo e o medo ao descoñecido e ao estranxeiro están na base da xenofobia e de moitos enfrontamentos étnicos e internacionais. A procura de respecto e o exercicio da dignidade non ten por que conlevar a reproducción de determinadas actitudes. Moitos dos que neste fío contestaron aos meus argumentos ou aos promotores da protesta estiveron hai pouco argumentando con moita razón no caso da linguaxe sexista, agardo que recapaciten pois os paralelismos son obvios entre ese tema e estoutro.

Garrano #45 13/Maio/2008 Garrano

Morcego,primeiro grazas por rectificar. Vexo que xa recoñeces que hai xenofobia no caso que estamos a tratar. Comprenderas que se hai xenofobia tamén hai dereito a protestar. Segundo, ainda que os morcegos son cegos cóido que você tem a capacidade de ler, pois ben, non se confunda. Se un livro semellante se publicara en Galiza contra unha colectividade como a Arxentina eu sería o primeiro en protestar e denuncialo, e esto mesmo que acabo de escribir ou frases no mesmo sentido xa as escribín neste mesmo fio. Agardo logo que non se teña referido a miña persoa ao falar dese saco de fariña.

CORISCO #46 13/Maio/2008 CORISCO

Uma cousa da que nom se liberarom aínda em latínoamérica é da "xenofobia progre". Nom é raro que autores moi celebrados pola esquerda caricaturizem emigrantes com valores "negativos", trabalho aforro, lucro.....

O paradigma é a personagem Manolito de Mafalda, filho de emigrante e con todos os tics negativos dende o ponto de vista local.

Enfim, ninguém hoje aquí acharía divertido nem progresista dar paus nos emigrantes que venhem, evidentemente para properar, moitas veces por cima dos proprios nativos...

Más em Latinoamérica, e aínda hoje.....

Lead_bocas #47 14/Maio/2008 Lead_bocas

Sr. Garrano:
Ninguén criticou aquí defensa algunha da "dignidade colectiva" nin o "combate do racismo" ... (flipas) pola contra, eu critiquei no meu comentario de maneira clara aos que falan dos demais en termos de "mortos de fame" e "sudacas de merda". Estes son os verdadeiros Nazis nesta historia e non os quero ver diante.

Comparto a percepción da súa/túa histeria. Creo que os teus argumentos (bastardo...) e os dos teus camaradas (comemierdas...) son unha boa proba disto.

Son galego e por iso me avergonzo do estereotipo de "gallego", como fixeron os mellores dos exiliados e dos emigrantes. A galeguidade esa da TVG só lles serve aos fachas esencialistas coma ti. Por certo como saberás, estes contos nin sequera se refiren a nós de xeito exclusivo, senón a todos os naturais do estado español.

Por certo e xa que os patriotas andades de novo coa vaina da shoáh: esta xente non debería decidir por min nas eleccións.

roixordo #48 14/Maio/2008 roixordo

Dicía no anterior comentario que creía que tiñamos o que mereciamos; logo de ler algún dos comentarios reafírmome nesa idea: un país de comemerdas, así nos vai.
PD: non é pesimismo, é realismo.

Garrano #49 14/Maio/2008 Garrano

Os contos estes de galegos retratan "de algunha maneira" ao país dos ananos... pois mentres que os galegos (como Soto ou Seoane) estiveron na vangarda, traballando arreo cos outros povos contra a explotación e a ignorancia, o "gallego" estivo sempre estre a camándula dexenerada dos pais dos que escribiron o libro este e ben merecidos teñen estes contos de miseria.(Lead_Bocas dixit)

Nesta exposición tua veste de retratar machiño. preferiría mil veces ser un esencialista, cous a que non me considero, antes de ser un progrete co auto-odio do máis inepto dos colonizados coma é o teu caso. Dis combatir a xenofobia e logo os galegos de latinoamérica, que haberá de todo entre eles coma todo o mundo sabe, teñen ben merecido chistes como o das duas balas. Ti si que es un fascista e un comemerda e desexo non estar compartindo nin militancia nin simpatías politicas con un inepto comati. Afortunadamente o BNG xa tomou posicións a este respecto. O da shoáh e o sionismo usao noutra ocasión para figurar o teu perfecto inimigo nas tuas fabulacións de paghillero mental, eu nin son porsionista nin ando con esas caralladas, parvo!

OBSERVADOR #50 14/Maio/2008 OBSERVADOR

Não se obtém respeito ensinando os dentes. Assim só se provoca medo.

O respeito há que ganhá-lo.

Outra cousa são os livros de piadas e chistes. Podem não ser do gosto de todos, mas não deixam de ser piadas. A vós o que vos fode é o orgulho, mas não vedes que os argentinos estão a ser colonizados por vós/nós... DE NOVO??? Logo aprendem a falar na língua dos galegos, já veredes.

Garrano #51 14/Maio/2008 Garrano

Eo os chistes van para todos os galegos, sa se apeliden Seoane, Soto, Castelao ou De La Rua. O problema estanno a ter os que si se din galegos en latinoamerica, os españois sempre poden dicir o que son. Isto é o que poñen na TV en Venezuela e como podedes ver non atacan os estereotipos españois se non os galegos:

http://youtube.com/watch?v=jY0...

Garrano #52 14/Maio/2008 Garrano

A que lle chamas ensinar os dentes observador?

Garrano #53 14/Maio/2008 Garrano

E os chistes machistas con linguaxe machista que son observador? piadas sen importancia?

Lead_bocas #54 14/Maio/2008 Lead_bocas

Garrano, baboso faltón, ben sabes que non compartes absolutamente nada comigo.
Ten un pouquiño de respecto, nazi tarado!

Don't call me white, Don't call me GALLEGO
Don't call me white, Don't call me GALLEGO

Represents everything I hate...

Garrano #55 14/Maio/2008 Garrano

Moi ben argumentado lead_boca-za-s, escolleches o mellor nick que podías ter, segue coa yua paranoia autocompracente.

outrolector #56 14/Maio/2008 outrolector

A min non me parece tan grave. Non ofende quen quere, senon quen pode.

BonKarallan #57 14/Maio/2008 BonKarallan

Concordo con outrolector.

Para que logo falemos dos fundamentalistas cos chistes sobre Mahoma...

Non fai falta que nos insulten os de fóra. Sabémolo facer moi ben os de dentro, como se demostra en varios comentarios.

roixordo #58 14/Maio/2008 roixordo

aclaro o do país de comemerdas:
esta mesma nova apareceu onte en La Opinión, facéndose tamén eco tamén na mesma da protesta do BNG; os comentarios (maioritarios) que se podían ler ao pé da mesma eran do corte: "Ya están los del Bloque protestando por cualquier tontería...", "si se centrasen en los problemas de Galicia...", "si nosotros protestamos, ¿que tendrían que hacer los de Lepe?, etc etc etc.
En resumo: somos (nunha inmensa maioría, xente como Biosbardos queda exenta, non sei se por defender o uso de Galicia en troques de Galiza...) uns comemerdas.

Lead_bocas #59 14/Maio/2008 Lead_bocas

nazi-sionistas fuck off !!!
americano garrano!!!

roibran #60 14/Maio/2008 roibran

¿Por qué Deus cando fixo o mundo puso a Arxentina a beira da Antartida? Porque o único enchufe que lle quedaba pra máquina tragaperras era o da neveira.

BonKarallan #61 14/Maio/2008 BonKarallan

ensinar os dentes = http://www.geocities.com/boliv...

CORISCO #62 14/Maio/2008 CORISCO

A todo isto....

Qué pensades da figura do tendeiro Quintín Pereda, el "honrado gachupín" de Tirano Banderas??????

Se algo assim saíse numa novela de Celíne sobre um judeu, sería o exemplo mais claro da xenofóbia celiniana. Más trátase de Latinoamérica, tratase de um emigrante espanhol, e tratase de um autor adorado pola progresía.

E isso, claro, nom pode ser xenofobia.

Maeloc-do-Rouco #63 15/Maio/2008 Maeloc-do-Rouco

Eu acho que o que importa e o que se pretende denunciar (o assunto e a xenofobia) e nom os seus variabeis suxeitos involucrados que neste caso som os galegos e os argentinos, ainda que noutros casos poideram ser outros. Falta-nos moita tyolerancia dos arguemntos e razons alheios. Ja que logo, o suposto sentido do humor do conteudo do livro (que poidera existir) fica esluido pola sua aldrajante ridiculizazom dumha etnia, colectivo, genero, povo ou nazom (independentemente que este seja o galego, o irlandes, o judeu, o colectivo homosexual, os africanos, os paquistanis, as mulheres, os do pelo roxo ou o proprio povo argentino ou os sudamericanos em moitas ocassons como por exemplo nos comentarios 1 e 3. Nem tud@s @S argentin@s escreveram o livro nem se sentem identificad@s co que nele esta escrito nem tud@s @s galeg@s se sentem ofendid@s, nem o degrau de informazom e o mesmo entre uns e outr@s encol...Nom se tata ao meu ver tam pouco de ir-mos de afoutos e dizer quem nom ofende quem quere senom quem pode porque nom deixa der ser umha "boutade"...A xenofobia e ofensiva venha de quem venha e se dirixa cara onde se dirixa e contra isso e contra o que ha que respostar dum jeito CIVICO E INTELIGENTE (nom contra os seus autores nem moito menos contra NENGUM povo, colectivo, etnia ou PESSOA. Por outra banda ahaveria que salientar o pouco conhecemento que atesouramos os galegos arredor do feito de que em Sul-America a palavra "gallego" ou "galego" no Brasil tenha entre outros um significado pejorativo (a mim de facto em Guatemala passou-me o caso de que gente nom sabia que "gallego" denotava procedencia dum pais determinado senom que ERA algo assim como "curtinho de entendedeiras") e a origem deste malfadado fenomeno. "Gallego" equivale a espanhol num contexto eclusivamente pejorativo. E a culpa disto nom e dos argentinos, uruguaios, venezuelanos e moito menos de bolivianos ou guatemaltecos que na sua maioria som de origem indigena e iletrado. A origem do topico inciase no seculo XVI com a conquista de America que coincide co chamado "Seculo de Ouro" da literatura castelhano-espanhola, co nosso pais iniciando a sua "longuissima" noite d epedra, esquencido da sua propria Historia, desmemoriado, acantonado na desgraza e objecto de bulra desde a propria "intelectualidade" castelhano-espanhola e por extenssom tamem polo polo povo "inculto" que a "exportaria" ao chamado "Novo Mundo"...Jaora que nos podemos rir e habera quem o faiga, como tamem ham que ri de vulgaridades e de desgrazas alheias de risso doado...O que carece de senso e evadir-se comos e nada passase porque (e estou a viver des ha 8 anos em Londres) mesmo nas sociedades multi-culturais o que e tolerabel nom deixa de ser criticabel e mesmo noxento. Ou e que aco se pode manexar certa linguagem cara certos colectivos, case nos mesmos termos que plantexa o livro em questom?? Nom, ha umhas normas, a liberdade nom e fazer o que um quere, e respectar a dignidade alheia e tirar do ingenio como elemnto positivo e mesmo desafiante, pero nom contra os mais febles ou ou mais vulnerabeis dessa sociedade senom contra os asuntos (nom contra s pessoas nem colectivos) que relamente merecem um correctivo...Por certo, o comentario 54 reflecte a mesma febleza de espirito que o 1 e que o 3. Assim nom se caminha. Quem cuspe ao ar nom soluciona nada. E seguro que a sua intenzom e positiva, nom o dubido...mais pergunto-me se atacando as pessoas e alienando-as com insultos especialmente ferintes consegue-se algo POSITIVO pra o conxunto da humanidade?? Tenho pra mim que nom esse caminho

Lead_bocas #64 15/Maio/2008 Lead_bocas

How, Maeloc!
Concordo coa súa mensaxe no substancial...

Para entenderes o comentario 54, debe vostede facer memoria histórica (e non demagoxia-retórica) e ler a primeira contestación do Garraniño/Ghavioteiro e a segunda e a terceira. A 54 non é senón unha resposta aos termos da pallasada nº 49. Os argumentos do seu correlixionario cumpren con toda a parafernalia dos que veñen a estes foros de xeito contumaz a defender o terrorismo sionista e os aforros do Dalai Lama.

Quizais non entenda vostede o argumento da letra dos NOFX, mais debe vostede recoñecer que tamén hai unha Nación Punk que se expresa de xeito vehemente contra o fascismo e a súas formas de morte. Nós, os inadaptados, non queremos que os negros nos chamen "brancos" despectivamente pois nós non somos racistas. Eu non vou asumir tampouco os chistes de "gallegos" e denuncio (unha vez máis) que aquí hai comentarios aquí que demostran que hai moito Gallego entre os que se din galeguistas.

Rexeito o libro en cuestión, mais eu non son nada positivo, combato ao nazi na casa. O que penso sobre o particular está no 47.

CORISCO #65 15/Maio/2008 CORISCO

Uma caraterística dos assimilados.....

Eles sempre salvam o pelexo!!!!!!

Maeloc-do-Rouco #66 16/Maio/2008 Maeloc-do-Rouco

Imos ver, nom vexo eu porque temos que aceitar a conclussom (?) de que "galego" e "gallego" som distinta cousa..Por que?? E logo "galiziano", "Galician", "galicienne", "galizien", etc que som?? Nom ha nada mau em ser "gallego" a nom ser que se aceite umha leitura historica que (e compre ler e entender a Historia, ainda que cada um a interprete como lhe pete ou como lhe ensinem a interpreta-la) des a conquista de America, que coincide co periodo historico da nossa "doma y castracion", do inicio da nossa longuissima longa noite de pedra (da que ainda nom saimos)n e do floreciemnto da cultura castelhano-espanhola (Seculo de Ouro) que entre outras cousas recreou e caracterizou pejorativamente e difamatorio (sem obstaculo algum ao carecer-mos de estrutura estatal ou corpo organico de nosso) a@s filh@s deste pais...O conceito negativo do "galego" levado a America polos castelhano-espanhois de contado prendeu na sociedade americana e chega ate os nossos dias se calhar mais vivo ca na Peninsula Iberica...Mais nom so atinge a Castela-Espanha, Portugal denigrou tamemo conceito de "galego2 ate mesmo regeitar as suas proprias origens na Galiza Bracarense e invebntarse a Lusitania como berce "nacional" e mesmo ridiculizando o estereotipo galaico (do Norte) alo onde for (no Brasil por exemplo)...Nom entendo a comparanza entre galego e "white" porque som conceitos totalmente diferentes. O "galego" e mais a similavel em tudo caso ao "judeu", "arabe" ou ao "irlandes", estereotipos etnicos ou nacionais tamem estigmatizados pola Historia e polo presente (e que porem ninguem tem que asumir). Ser "galego" nom pode ser mais negativo ou positivo que qualquer outra nacionalidade , por moito que nos digam isto ou aquilo. jaora que nom somos milhores ca ninguem, mais sinceramente escrever as cousas que se escrevem ai excede com moito o "bo gusto" e e aldrajante e como tal e perfectamente comprensibel (partilhe-se ou nom) que haxa gente que se sinta ofendida (o cal nom deixa de ser um exercicio de liberdade e de dignidade se queres)...Ninguem pode aceitar caracterizazons ofensivas, que ademais sempre se dirigem cara fatos ou colectivos certamente mais vulnerabeis. O caso das caricaturas de Maoma nom e um exercicio de liberdade de expressom, e porem um exercicio de liberdade pra ofender, um exercicio que no canto de construir pontes procura estigmatizar, acusar sem nengum outro objectivo mais ca o de faltar deliberadamente ao respecto e a sensibilidade alheia (eixo da liberdade individual)...Noms e trata tam pouco de nos laiar e de exercer o vitimismo as 24 horas do dia, o sentido do humor e bnecesario, mais compre exerce-lo desde o conhecemento e desde a dignidade, ja que em Galiza seguimos sem conhecer pouco ou nada de nos mesmos...e assim nos vai....Noms e trata tam pouco de atacar as pessoase humilha-las com frases ferintes e alienantes (nazi, sudaca, etc etc) que nos podem fazer sentir moi bem, amsi que nom reflictem a realidade..Do que se trata e de combater ao "nazismo" e a "violencia" no canto de "ceivar merda" sobre as pessoas (nazis, violentos, etc)..repito, a violencia fisica ou verbal nom conduce mais que a miseria e a sua propria perpetuazom...O de que te chamem "branco" despectivamente e questom dum antagonismo historico entre a gente de origem afro-caribenho e os escravistas caucasicos, mais brancos e pretos utilzam a linguagem de moitos e variados jeitos que mudam tamem entre a snovas gerazons, mais som conceitos simbolocos, por exemplo ainda que "galegos" e "irlandeses" sejam brancos caucasicos nom e a cor da pel o que denota a discriminazom nestes casos senom a sua subordinazom e asobalhamento nacional pola parte doutros "brancos", do mesmo que acontece em Kenia por exemplo entrr gentes de etnia bantu (preto subsahariano), mais caracteres nacionais, historicos e culturais diferentes. Trata-se dumha questom de respecto, de educazom, de justiza social mesmo, nom so entre gentes de distinta cor de pel ou diferentes e variados caracteres etnico-antropologicos, senom entre grupos mais mesturados e dispersos. Eu critico o livro porque e xenofobo e racista, mais isso nom me pode perder o "norte" e ponher-me eu a desqualificar a@s argentin@s (a tod@s??) do jeito que algum o fixo aco..O problema nom e nem Argentina nem Galiza..o problema e o racismo e a xenofobia...Ou como algum outro que tamem se adicou aco a chamar "nazis", etc a@s seus interlocutores...O problema nom som essas pessoas (que tenho pra mim que som mais torpes nas suas reaccons que remotamente "nazis" ou qualquer cousa do estilo ainda que nos fai sentir moi bem etiquetar as pessoas dum jeito lapidario)..O problema nom som os nazis (pessoas coma ti e coma eu) senom o "nazismo" em sim proprio. e se queremos contruir um futuro sem violencia, milhor nom alienar as pessoas...Ha pouco um rapaz amigo meu de Dimona (Israel), pertencente ao grupodos "Hebreus Israelitas) comentava ao respecto da filosofia da nomviolencia Gandhi-Kingiana a violencia subtil e case invisibel que emana dos livros de texto e mesmo da comunicazom nomverbal..E o importante que era des o ponto de vista "nomviolento" o tender pontes e o exercicio pacifico da dignidade (mesmo na accom directa) no canto de insultar e estigmatizar coa finalidade de alienar, humilhar e "esfregar-lhe a nossa "verdade" e anossa "vitoria" na cara do outro, seja este "branco", "preto", "nazi", "socialista", "punkeiro", "irlandes", "pepeiro", "checheno", "tibetano", "mapuche", "judeu", "arabe", "galego", "tibetano", etc..ha moitos tipo e niveis de conflito, mais a boa disposizom nom e importante, e indispensabel...Combatamos os problemas, nom as pessoas...

Novo comentario

É preciso que te rexistres para poder participar en Vieiros. Desde a páxina de entrada podes crear o teu Vieiros.

Se xa tes o teu nome en Vieiros, podes acceder dende aquí: