As identidades dun pobo son múltiples e complementarias; na súa obra común ao longo dos séculos as xentes actúan sobre do medio físico do que viven e van construíndo colectivamente a súa historia, o seu que facer; así foi e será na Galiza.
Esta nazón milenaria ten o seu territorio humanizado pola pegada e o traballo dos homes e mulleres que nela viviron e viven, desde os cumios a boca ribeira, desde as rías até os cómaros, nos arredor de 32.000 núcleos, algúns xa desertizados e que configuran a variedade de cidades, vilas, aldeas, lugares, e hoxe zonas periurbanas a até concellos dormitorio.
Nun pais como Galiza de apenas 32.000 km e algo menos de 3.000.000 de habitantes, o territorio está fondamente humanizado sendo en si mesmo unha fonte de riqueza e de traballo, de lecer e de cultura; é dicir, de vida, mais que produce un sentimento de amor e propiedade física que partido do ollar se instala no corazón e produce respecto máis tamén desasosego por iso ás súas xentes produciulles tanta dor e rabia o chapapote do “Prestige” vertido no mar ou o lume do monte queimado de xeito cíclico.
¿Por que non produce a mesma dor a ocupación de ladrillos sen límite nas vilas costeiras e nos ensanches das cidades, ou o desleixo e abandono nas leiras e montes, ou os vertidos contaminantes nos ríos, nas rías e no océano?, quizais porque a simbiose entre lugares, usos da terra, explotación da costa e habitantes está hoxe rachada e pola contra a especulación feroz co diñeiro gañado con facilidade invade unha parte de Galiza. Cómpre pois que o territorio de Galiza, ben fráxil, identidade en perigo no seu uso, aproveitamento e goce, sexa abordado desde un pacto social do que sairán despois as normativas e iniciativas públicas e privadas tanto nos gobernos municipais como autonómico e por ende estatais e europeas e que asuman algunhas liñas estratéxicas básicas: recuperar o patrimonio construído, mesmo para segunda residencia de propi@s e visitantes, preservar a riqueza natural e paisaxística, conservar e pór en valor o rico patrimonio existente, recuperar a biodiversidade e a capacidade de producir alimentos sans e de calidade na terra e no mar, xerar emprego e riqueza co aproveitamento e potenciamento dos recurso naturais, mesmo enerxéticos, e sobre de todo ser capaces de transmitir ás xeracións futuras o territorio en mellores condicións de vida e goce do que o recibiron e destruíron as persoas que hoxe en Galiza viven.
*Encarna Otero asina este artigo dende a súa condición de historiadora
Encarna, estou totalmente de acordo contigo. Porén, unha cousa son os discursos e outra desenvolver políticas que protección do patrimonio para "transmitir ás xeracións futuras o territorio en mellores condicións de vida e goce do que o recibiron e destruíron as persoas que hoxe en Galiza viven". Pois, neste país seguen a mandar os Jove, os Tojeiro, os Cupire-Padesa, os PESCANOVA, os Stolt, e os cidadans estamos indefensos, pois non se ven por ningures partidos que non sexan cómplices. Nas nosas cidades tódos os partidos están comprometidos cun urbanismo especulativo (caso de Vigo) ou, como en Santiago de Compostela, buscan expulsar do casco vello os cidadáns e converter a cidade nun obxecto exclusivamente turístico, etc, etc., o teu artigo se converte en sinxela poesía (que para un político deste país xa é dabondo).
O artigo é fermoso, e ademais se nota que está escrito con unha linguaxe respetuosa.
Falta falar dise feismo particular en centos de casas da aldea e da cidade, das vilas, en casas particulares, xardins, horreos, leiras, cortellos. ¿como se chegou a iso?¿como a xente pode actuar asi? ¿que estética e que concepto da beleza hay nas mentes de quen así actua?
Eu non lembro ningun feismo na vila da miña infancia. A xente, ainda que era humilde conservava un certo gusto por non afear, As casas eran pobres pero limpas.
Quizais a entrada do progreso da sociedade do consumo e de" todo a cen"poda ser unha das causas; Outra tamén podería ser "gardar todo pois todo me pode servir para algo (isto podería ter a sua orixe en épocas de carestia en que calqueira cousa habia que gar
dala porque podia valer...)
E logo tamen o feito de que houbo un tempo non moi lonxano en que a xente se lle deixaba facer o que quixese co seu.
Pero a causa que me parece mais plausible quizais sexa que ningén fala da pobreza que ainda hay na nosa terra, e a
xente se ten que apañar co que pode (en vez de acabar unha casa con un material mais caro se acaba con cemento e se deixa así porque non hay cartos para seguir...
Qizais se se repartiran mellor os cartos melloraria a cousa: e un desproposito que haxa tanto para cultura cando a xente pasa necesidade.
Como cadran as boas palabras do artigo coas terribles actuacions urbanisticas do BNG en Vigo ou Moaña por citar so un par de exemplos, ou a cobardia en Cangas para parar unha actuacion especulativa en Masso, onde un valioso patrimonio esta a cair sen o mais minimo esforzo das, en outro caso despilfarradoras, administracions?
Pues empezamos bien, Encarni, llamando nazón milenaria a una Comunidad Autónoma...¿¿¿Y esta dice ser historiadora???
A cualquiera le llaman hoy en día historiadora...
Por unha vez estou de acordo con Gaviotero. Nin os do BNG lle chaman xa nación a Galicia, senón país. Nada máis temos que escoitar a Quin Africa: facer país, por eiquí; facer país, por alá. ¿E o de Galicia Nación autodeterminación? Esqueceronse diso. Encarna: ponte ó día!!
Moi bo rollo.
Mais fáltalle un arrouto de Reganosa demolición, para sermos máis consecuentes. Né?
Gaviotero, danos o nome da túa nai para que poidamos dirixirnos a ela con ese diminutivo co que te dirixes á Sra. Encarna Otero.
Falas da calidade da auga de mar. ¿Refíresche á vertedura de 300 millóns de litros de auga de mar ao día que devolverá Reganosa mesturada con hipoclorito sódico e que o BNGas apoia? ¿A que che refires cando falas das condicións de vida, ás condicións dos veciños que están pegados aos tanques de GAS NATURAL LICUADO de Reganosa?.
Gustaríame que mo aclarases cando poidas. Unha perta e menos demagoxia.
Cando un é político, aproveitan que o teñen a tiro para crucificarlo, sexa do partido que sexa.
¡¡Manda carallo!! xa non pode chamar a Galiza nazón, porque ese termo é milenario e xa non se usa.
Ata se pon de acordo con Gaviotero, para que vexa que aquí somos tan nacionalistas que nos cargamos aos nacionalistas.
A miña solidariedade con Encarna Otero.
Se empezamos faltando ao respecto ás persoas que levan anos deixándose a pel pola nosa terra, a pouco podemos aspirar.
pode a señora Otero enviar este artigo seu á alcaldesa de Cangas, Clara Millán compañeira de partido, para que recapacite a súa postura, e salvemos Massó???
Ou quizais fose máis eficaz enviarllo ao señor Quintana...
Pero lavesedo!?! Como vai Dª Clara reparar en ler algo de Otero? Non ves que a Srq. Millán é da executiva? Non te decatas de que a Otero lle queda moi por debaixo no poleiro? E Massó vai haber un porto deportivo euns hteles de luxo, e aterrados e máis aterrados cando volte o PP ao goberno de Cangas escoitaremos o son polo Salgueirón duns "Tacones Lejanos".
Ai, perdoa, hai sensibilidades a frol de pel e reclamarlle a un politico que cumpra o seu programa ou as suas promesas pode ser unha falla de respecto.
Antes de outras eleccions, municipais foron, Encarna Otero deixouse ver na primeira manifestacion de Galiza Non Se Vende, e falou con representantes de colectivos asegurando que habia empresarios responsables que pretendian facer unha actuacion respectuosa no Salgueiron (Masso)en Cangas, preservando os valores patrimoniais; o tempo pasou e o empresario "responsable" que aparece é Jose Manuel Otero, de Puentes y Calzadas, que sen agardar sequera a recualificacion duns terreos agora industriais, xa esta pagando follas enteiras nos diarios co seu proxecto de porto deportivo e ameaza con comezar as obras o 24 de marzo. E algunha seguridade lle debeu dar a alcaldesa, ou Quintana, ou Tourinho para ir tan de prepotente.
Respecto as persoas si, pero inxenuos/as van quedando menos.
Sí, que Encarna lle envie o artigo ao alcalde do BNG de Poio, Luciano Sobral, para lle presionar e que execute as sentencias de demolición dun edificio en concreto. E que Luciano envie fotos das edificacións, atroces, monstruosas, que está permitindo erguer, e que comprobe se o instituto de Poio ten ou non conexión á rede de saneamento.
Sí, que Encarna lle envie o artigo á Conselleira de Cultura para que o engada ao expedente do devandito edificio porque conculca diversos artigos da Lei de Patrimonio.
Sí, sen dúbida, era moito mellor estar na oposición e largar sen cancelas sobre a ordenación do territorio, a contaminación e a Cidade da Cultura, 1.200 millóns de pesetas máis para o Museo de Nenez ou do Neno, que atrapa unha empresa e uns empresarios que me sei eu.
Agora en serio, esta xente do BNG tiñan, de verdade, un proxecto para Galiza?.
Gaviotero, ti máis eu sabemos que ti non o tes.
Na aldea de Perros,concello de Sarria,un residente previo arboricidio de castaños centenarios, pechou con bloques de cemento e alambrada,parte dun souto que sempre estivo aberto e foi de disfrute colectivo,nel atopase unha capela,xa dende tempos inmemoriais,xa aparece no dicionario de P.Madoz do ano l849 "soto hermoso de castaños y al lado una capilla" este tipo de soutos,respetouse en Galicia, inda en tempos de miseria e fame, pois forman parte da nosa historia,tradicion,cultura, e festas, o calquer tipo de ocio, o disfrutar dos seus frutos,ou as suas sombras que son moi "feiticeiras", este peche, foi para facer unha hortiña ilegal en pleno siglo XXI,en pleno Camimiño de Santiago. A asociacion amigos do souto, temolo denunciado o concello e Xunta de Galicia, o mesmo tempo que reinvindicamos un area de ocio e descanso no entorno da capela,que ben poidera levar unha lapida en recordo de Frei Martin Sarmiento,gran loitador pola dignificacion da lingua e cultura galega, e pasar moi esquecido no ano das Letras Galegas,na aldea e no concello.
SERIA MOITO PEDIR,UNHA LAPIDA NA HONRA DE F.MARTIN SARMIENTO,NON ENTORNO HUMANIZADO NO SOUTO DE PERROS?
Resposta a Lead_bocas e Carballo:
Vexo que os do comite antireganosa seguen a contarlles historias aos de fora da ria de Ferrol. Que todo o mundo saiba na Galiza que estes señores antireganosa protestan sempre contra os supostos perigos e os riscos de Reganosa (a 2km de onde están) e CALAN sempre sobre os perigos dos gasodutos dos cataláns de Enagas que teñen DEBAIXO DOS SEUS PES e tamén calaron sempre sobre os perigos das instalacións militares da Ria que teñen a CERO metros de onde se manifestan. ¡Menuda preocupación destes nachos pola seguridade das persoas! O único que lles preocupa é que uns galegos lle faigan a competencia aos catalans de Enagas. Por certo que a empresa catalana que prometeu aos galegos facer a planta de gas no porto exterior e despois de torearnos a todos durante sete anos foise para Asturias para facela en Xixón onde será a competencia direita de Reganosa. Como se ve todo historias altruístas e desinteresadas e preocupación pola seguridade dos cidadáns e cidadás . Por certo, a zona do porto exterior que é a maior defeita ecoloxica da ria do Ferrol e da Galiza dos derradeiros anos segundo Greenpeace a onde queren levar Reganosa é aínda, que eu saiba, un lugar de importancia comunitaria (LIC) europeo da rede Natura 2000. Sei que esas zonas non valen para planes acuícolas pero si para Reganosa...Por certo se Reganosa se vai non sei moi ben aínda para onde, que vai pasar coa xente que aí traballamos?agradeceríamosvos unha boa recolocación...
Aos gobernantes tocalle gobernar e non queixarse. O de Queixarse tén que quedar para os cidadnas que non gobernan.
O de que haxa mais ou menos tixolos e no lugar adecuado é unha tarea gubernamental, non da iniciativa privada. Polo tanto non se pode acusar á iniciativa privada de ser o máximo responsable dos malos modos urbanisticos.
O urbanismo precisa de unha planificación sensata e esa planificación correspondelle desenvolvela a quen tén competencias, Xunta de Galicia e concellos.
Para comezar hai que facer un Plano Director de Galicia que defina os usos adecuados por comarcas e concellos. Mais ¿Que tén feito a Xunta ate agora neste ámbito? Cero patatero. Improvisar sobre a marcha e facer graciosas concesions ou non tan graciosas anulacions de propostas dos concellos en función da lua.
Pois ben poñanse a facelos deberes e deixen de queixarse.
Vale, Espartano, estamos todos os criticóns en contra da Nazón galega e contra o BNGas. Somos malos galegos. Pero amín no me metes na conversa co argumento netamente reaccionario e identitario dos "gasodutos dos cataláns de Enagas". Vaia, E o gas, de ónde ven, colega?. Qué triste debe ser para un goberno ter defensores así!.
Estimados voceiros do comite antireganosa:
Fora disgresions, imos os argumentos:
-Porque o PRESIDENTE do voso comite (o xeral do exercito español Gabeiras) era o sogro do PRESIDENTE de Enagas, a empresa catalana privada competidora de Reganosa QUE ESTA A FACER A PLANTA DE XIXON?
-Porque nunca dixestedes unha palabra dos riscos dos gasodutos de Enagas de dentro da cidade de Ferrol (moito maiores ca os da Reganosa? Porque paseades de mani por cima dos gasodutos de Enagas de Ferrol e non vos meten medo? So vos da medo o gas natural galego?
-Porque vosa avogada xefa (Patricia Gabeiras) e a filla do xeral e por tanto a cuñada do presidente de ENAGAS? (Ademais de traballar para Roca Junyent, o avogado dos catalans de Enagas)
-Porque non protestades contra a desfeita ecolóxica do porto exterior no LIC de Costa Artabra?
-Cales son os danos ecolóxicos que fixo Reganosa?(xa leva DEZ meses traballando)
-Porque nunca protestades contra os gaseiros catalans do porto da Coruña, moito mais perigosos ca os do Ferrol?
-Porque Enagas vai facer a planta de Xixon-Asturias mais perto de moita mais xente, e co apoyo de Llamazares e IU-EU?
E derradeiramente:
-Ti, que ves defendendo?, o desenrolo compativel da Galiza (co gas natural) ou o de Asturias e Cataluña (coma fan os de IU)?
Eu o teño craro, eu defendo o desenrolo compativel da Galiza e a nosa AUTONOMIA enerxética, económica e política. Si che gusta o gas dos catalans e seguir a súa politica enerxética, vaite para Xixon. Pideslles o gas natural de xeonllos e dancho o prezo e na cantidade QUE ELES QUIXER!!
Pou unha vez que temos un governo progresista...
Por unha boa parte dos comentarios que hai aquí, dá a sensación que moitos pensan que en Galiza goberna o BNG e bótanlle a culpa das carencias do Goberno.
Eu creo que nin sequera ten a tixola polo mango. Como moito só ten o mango.
Parabens polo artigo.
Espartano:
Por que fulano é cunhado de mengano? Por que essa senhora é filha daquel home? :-O Repasse o tema da reproduçom humana e o da família política, por favor, que tampouco podemos andar a explicar todo.
E nom sabia que Catalunha estivesse no Magreb :-O nem que Galiza tivesse Gás Natural próprio :-O
Prefiro !!Ai Galiza terra nosa!! que Galiza o noso territorio. Encarna dasme arripios.
1º) O xeneral Gabeiras era un membro máis do Comité Cidadán, mal que che pese. O propio alcalde (do BNGas) Xaime Bello tamén o apoiaba. O xeneral foi un membro do Comité ata a súa morte. Xaime Bello con todo traizoounos.
2º) Os gasodutos de ENGAS que pasan por Ferrol son de 16 bares de presión e os de Reganosa son de 80 bares. Ademais, nós non estamos contra o gas. Estamos en contra da especulación e contra a irresponsabilidade dos políticos e de quen os apoian, como tí.
3º) Cando se comezou a oposición á localización da planta de gas de Ferrol nin se falaba de Xixón. Xa que logo a nosa oposición non tiña NADA que ver con ese proxecto.
4º) Patricia é unha filla modelo que axudaba a un pai cun prestixio e unha dignidade que xamais terás nin coñecerás na túa vida.
5º) Os danos son: recheos masivos e ilegais na ría. Contaminación masiva de auga de mar con verteduras de 300 millóns de litros ao día tinguida con hipoclorito sódico, un sistema de regasificación prohibido en EE.UU.
6º) Non teño nada contra os cataláns nin contra os seus gaseros de Coruña se cumpren ambos a lei. Cousa que non ocorre en Ferrol.
7º) A planta de xixón estará situada een o novo recheo que se fará a continuación do porto carboeiro e a 2.500 metros de distancia do núcleo de poboación agrupada máis próxima. Os gaseros ademas terán saída á mar sen problemas en calquera circunstancia e marea. EN Ferrol NON.
8º) Galicia exporta máis do 40% de enerxía, contando coa inxente demanda de ALUMINA-ALUMINIO. Cos ciclos exportaremos máis do 55%. Todo á conta de ensuciar a nosa rexión.
9º) Para que che decates a planta de Reganosa ten dous tanques de tamaño igual a un campo de futbol cada un e de 150.000 metros cúbicos onde caberían en cada un un total de 5 millóns de botellas de butano. Gustaríache a tí que che colocasen estes tanques á beira de tucasa?
Saudos,
Carballo
Se vostedes foran un pouco máis espartaquistas que espartanos saberían que as críticas á DESFEITA IMPRESENTABLE DE REGANOSA non teñen que vir dese Comité que mencionan nin estar en relación coas manobras antigalegas que vostedes sospeitan por todos os lados.
De feito, a moitos galegos parécenos repugnante e profundamente antigalego o tema de REGANOSA e por iso nos manifestamos goberne que goberne. Cáusanos NOXO profundo a actitude daqueles que ademais da propia enorme DESFEITA, están a defender os intereses PRIVADOS que hai detrás desde un punto de vista patriótico... Non hai por onde collelo... Ese nacionalismo está podrido... tanto ou máis que o de Corina e San Gil.
O mundo ao revés!.Os "políticos" laiándose do mal que está o País.Que pretende con este artículo esta políticia? Concordo co dito por Fandinho#17.
Excelente o artigo de Encarna. A mim o que me produz arrepios é a gente que aproveitando que o Pisuerga passa por Valhadolid utiliza um texto, correcto e bom, para atacar a autora e o seu partido com razons colaterais. Acho que nom bem a conto tanto "encarniçamento", desculpai o trocadilho, e considero que utilizar o artigo de Encarna para soltar todo o que se leva dentro nom é4 a melhor maneira de discutir, digo isto desde as minhas discrepáncias com o BNG que som bem conhecidos e que nom me impedirám votar por ele o 9 de Março.
non e asi, luisfoz, aproveitando que houbo unha manifestacion contra a DESTRUCCION do territorio, sae por casualidade un cargo do BNG a soltar unhas cantas boas verbas.
Accions e non verbas e o que se reclama. Que salga Quintana a explicar por que non hai accions, ou mais ben por que as accions que se miran parecen propias do expulsado goberno de Fraga. Por que Reganosa? Por que o despilfarro do Gaias? Por que uns terribles planos de piscicultura, portos deportivos, minaria? Por que o urbanismo depredador apoiado polo BNG en tantas vilas e cidades?
POR QUE A TRAIZON AOS VOTOS QUE VOS PUSERON AI?
Vexo Carballo que estás a defender o que ven de fóra da Galiza e que estás ben alecionado, pois nada ti sigue así...lembroche que Reganosa ten todo-los permisos concedidos polas distintas administracións (dos diferentes partidos excepto o de IU que non ten representazom parlamentaria)incluida a Unión Europea hai ven pouco, se queres pásoche algún link por si esqueciches do que te falo. Vólvoche a lémbrar que o Porto Exterior é un Lugar de Importancia Comunitaria da Red Natura 2000, así que non me veñas dando leccións de medio ambiente. Según vos onde imos poñe-la planta?
¿Algo prohibido en EEUU?a min que me importan os ianquis si ten un presidente que para parar a vaga de lumes di que hai que talar todo-las árbores...vasme falar de medio ambiente en EEUU que son os primeiros en non asina-lo protocolo de Kyoto...moi ben pois defende o indendibel así nos vai...
Por certo moi ben enterado estás do que pasa no porto do Musel, recorda que alí tamén protestan as asociacións de veciños e os verdes (algúns) e aí si que IU está a favor da regasificadora que ¡casualidade! faina Enagás.
Respondo a Espartano.
En EE.UU. o estado de California non quere as plantas de GNL, agás que sexan necesarias e con condicións. Que eu saiba, Galicia non necesita esa inxente cantidade de gas que pode fornecer Reganosa e que en principio é para enviar aos españois. Tamén fornecemos outra inxente cantidade de electricidade aos mesmos españois ensuciando os nosos prados e terreos de cultivo.
En EE.UU. dan un premio anual (Energy Star Award) ás empresas que reducen as emisións de metano á atmosfera polo seu efecto daniño 21 veces superior ao CO2 (por certo o gas natural está composto dun 95 % de gas metano). Ademais agora xa se apuntaron ao de Kyoto.
Reganosa ten uns permisos fraudulentos e os veciños temos 12 procesos xudiciais en curso aos que o BNGas non quere apoiar (AGORA) dando as costas ao Tribunal Superior de Xustiza de Galicia. ¿Non queriades as transferencias de competencia do estado español? ¿Só para o que vos interesa?)
A planta de gas pódese pór en alta mar, por exemplo, como se fai en Italia e EE.UU. Ou non?
O que falou desde Europa é un político de nome Dimas (alí tamén cambian cromos) e dos políticos non quero falar porque empezarei pedindo o voto en BRANCO nas eleccións do 9 de marzo.
Estou decatado do do Musel porque me preocupo de ler e desenmascarar as burradas que soltades para despistar á audiencia.
Sabías que Reganosa ou xente ligada a ela mostráronlle a uns nacionalistas do BNGas un vídeo onde se ve a un técnico de laboratorio bebendo Gas natural líquido e créronllo? Así nos vai.
¿Sabes a enerxía que se perde ao exportar electricidade desde Galicia a Levante?, por exemplo, decátache e deixa de soñar na Galicia enerxética.
¡PLANTA DE GAS FORA DA RIA!
Preséntanse partidos en grao sumo variado: Movemento Católico Español (de Rouco?), Partido familia e vida, Partido en dous por un coitelo, Falanxe Auténtica, Falanxe Española Falsa, Os verdes de Europa, os vellos verdes do meu barrio, etc....
Eu como luisfoz aínda que non son militante vou votar BNG, porque neste momento é o que hai. Calquera outra opción é dispersar votos nacionalistas e favorecer ao PP o a maioria absoluta do PSOE que non nos convén.
Si, colega, mais este post non fala das eleccións e nós todos non che somos nacionalistas como a autora do texto, nin cremos no voto util coma ti. Aquí tamén hai crentes das rías, amigo, moitos dos manifestantes somos fundamentalistas dos ríos, integristas do bosque, partidarios da paralización do mundo dos negocios. Moitos de nós estamos fora desa presunta realidade que só contempla 9M e capitalismo selvaxe.
Se volve Aznar os responsables serán os políticos que non foron quen de implicarse coa terra e coa xustiza social. Os culpables serán os seus cegos votantes, aqueles que non interviñeron na loita civil contra o sistema e confiaron nesa manda que hoxendía está a destruír o país que di construír. Que Quin e Pachi Vazquez garden o seu talante para os banqueiros e para os tendeiros, aquí e agora Galiza Non se Vende. Esta historia xa é moi vella: a vosa "real politik" (a que nos quere pintar Reganosa de cores) é a nosa miseria.
Tres cuestións: 1. Se o goberno cumplira a lei de xeito máis ou menos estricto, aplicara o principio de precaución e tratara a todo o mundo por igual acabábanse o 80% dos problemas. 2. por qué a autora non abandona dunha vez o BNG, co-responsable da situación actual? 3. Por qué o BNG segue a pensar que defenden Gz cando non é máis que outra forza degradatoria do territorio e a cultura, é dicir do país?
Para os voceiros do “comité” antireganosa:
- Gabeiras (o sogro do presidente de Enagas e soldado de Franco e de Hitler) non é un membro mais do voso “comitê”: segundo o voso libro de texto “Muros de silencio” foi o fundador e presidente dende o inicio e foi a figura clave que vos abreu portas e vos deu acceso aos medios de comunicación (que eu saiba, e, ainda, o voso presidente de honra e figura inspiradora das vosas actuacions!!! Esperemos que non pólo de Hitler).
-Decides que os gasodutos de Enagas de Ferrol son de 16 bares: gracias póla información, eu non o sabía (vexo que seguides tendo bo acceso aos catalans de Enagas). Como eu pensaba que só eran de 8 bars, resulta que os gasodutos do Ferrol son mais de TRINTA MIL VECES mais perigosos que Reganosa!!!! A diferencia por si ainda non vos enterastedes é que eses gasodutos están DEBAIXO DOS VOSOS PES e Reganosa está a mais de dous km do Ferrol.!!!!
- E obvio que non estades en contra do gás natural ... si é de Enagas e catalán-asturiano. Só estades en contra de Reganosa porque lle fai a competencia a Enagas. Por eso lle metestedes unha denuncia a REGANOSA!!! por ir contra a COMPETENCIA!!! (CANDO OS MONOPOLISTAS DENDE HAY QUINCE ANOS SON OS CATALANS!!!)
-Patricia Gabeiras (lembremos que era a cuñada do presidente de Enagas e avogada xefe do “comitê”), por suposto que e unha filla modelo pero eu penso que e ainda moito mais UNHA CUÑADA MODELO!!! Hay que ver como traballa en contra de Reganosa, que e a competência de seu cuñado e os seus xefes catalans.
-Recheo de Reganosa: CINCOENTA MIL METROS CADRADOS na Ria. Recheo do porto exterior de Caneliñas: UM MILLON DE METROS CADRADOS na Ría!!! Sen comentários. (Como vexo que confundes o hipoclorito co cloruro sódico, O SAL ENTRE NÓS, recomendoche a lectura da declaración de impacto ambiental e os informes das universidades de Vigo e Santiago decindo que Reganosa non lle fai dano a Ria)
-Entendo que che gusten os gaseiros catalans do porto da Coruña pero lembremos todos que algun deles leva PROPILENO, si, si, o do camping dos Alfaques. Que todo o mundo vexa que o único risco que che preocupa, sendo moito menor, é Reganosa ¿por que?
-Agora queredes pór a planta no médio do mar: ¿non vos enterastedes que Galiza non quere cousas nos bancos pesqueiros e ecosistemas mariños, sexan muiños de vento ou regasificadoras? ¿que queredes, fastidiar a pesca tamen no mar aberto?
-O millor para Galiza e exportar produtos que dian traballo aos galegos: marisco, roupa, carne, madeira ou enerxia ou gás. Algunhos de vos parece que sodes funcionários e non precisades de traballar para gaña-la vida pero non che é así: no Ferrol e na Galiza ainda hay moito desempleo e subempleo e o gás natural crea moitisimos postos de traballo estables (uns oitocentos entre Reganosa, os ciclos combinados e os gasodutos) nunha industria limpa, eficiente e com futuro (por isso a queren os catalans e os asturianos e os vascos)
-Os americanos fan moitas cousas (guerra de Irak, vós da CIA, bombas nucleares, portavios nucleares, etc). Millor deixaos em paz.
Para rematar cos voceiros do “comitê”:
- A planta de Xixón dos vosos amigos de Enagas e que continuades a defender (xunto con Llamazares e algúns dos de IU-EU), está a 800 m dos núcleos de poboación agrupada, tem mais de 80.000 persoas dentro dos 2.000 m e si,a súa entrada está em mar aberto: por isso os gaseiros que queden avariados e a deriva diante de Xixón irán chocar de fronte ás pedras da cidade com ondas de 10 ou 12 m e ventos do Norte-Norleste. Em resumo: a pranta do Musel e moitísimo mais perigosa para Xixón que Reganosa para Ferrol precisamente por estar en MAR ABERTA e non nunha ria protexida coma a do Ferrol (o espetáculo dun gaseiro sem goberno chocando contra Cimadevila no meio dunha galerna cantábrica debe ser dos que nom se esquecen).
- Caneliñas (porto “exterior”) tampouco cumpre a suposta distancia de seguridade de 2000 m cós núcleos de poboación de Cariño e Pieiro (como bem dixo neste caso IU-EU nas súas alegacións ao proxecto da planta de biodiesel).
-Reganosa ten todos os seus os permisos en regra de TODAS AS ADMINISTRACIONS COMPETENTES: Unión Européia, Governo Español, Xunta da Galiza, Concello de Mugardos, Porto do Ferrol, etc, etc. Recentemente os de IU-EU fixeron o ridículo o preguntarlle a Unión Européia mais outra vez por Reganosa e sufriron a resposta despreciativa da Comisión que véu a decirlles que os deixaran em paz dunha vez por que Reganosa cumpre todas as normativas europeias em meio ambiente e seguridade industrial (e xá llo tiñan dito mais veces)
Penso que podemos rematar xá. Para os do “comitê”: meditade um pouquiño, non pode ser que todo o mundo estea equivocado e vos os únicos em posesión da verdade: a ver si sodes como o condutor despistado que vai póla autoestrada no carril contrario e AINDA PENSA QUE TODO O MUNDO É KAMIKAZE E VAI O REVES PORQUE SE CRUZAN COM EL!!!
Assunto: O idioma Galego do Século XXI é o Português de hoje como já o era no século IX. A ortografia (portunhol) que o Estado espanhol nos está a impor é dividir para reinar e neocolonialismo castelhano. Português é Galego normalizado sem os humilhantes “séculos escuros”. Se não fosse estes séculos de opressão do povo galego quem duvidava que hoje a norma escrita do português era naturalmente a mesma que na Galiza? Acabe-se com as enfermidades de nosso idioma e cultura resultantes da opressão.
FACTOS:
Os portugueses são uma parte do povo galego que se tornaram independentes do reino de Leão que na época ocupava a Galiza.
Um grupo de galegos chefiados pelo cidadão Galego Dom Afonso Henriques libertou do reino de Leão parte da antiga Galiza ( a sul do rio Minho) e a essa parte deu-lhe o nome de Reino de Portugal. A sul do rio Minho ficou por libertar uma pequena parte da Galiza que hoje está integrada na Extremadura espanhola. O nome de Portugal há quem diga que foi em homenagem a uma antiga localidade perto da cidade do Porto que se chamava Portos Cale, porém outros historiadores defendem que a palavra é composta de portu (de porto marítimo)e gal (de Galiza). Ou seja o nome Portugal significava o porto de chegadas e partidas da nova Galiza independente a sul do rio Minho e a esperança de desenvolvimento para o povo do novo reino.( Por—GAL).
O cidadão Galego Dom Afonso Henriques tornou-se o primeiro rei de Portugal com a capital na cidade minhota de Guimarães. Só muito mais tarde depois da reconquista de Lisboa aos mouros pelo 1º rei e fundador de Portugal, o Galego Dom Afonso Henriques a capital passou para esta cidade.
Os territórios libertados da antiga Galiza a sul do rio Minho são hoje as seguintes províncias portuguesas: Minho (capital Braga), Trás-os-Montes (capital Bragança),Douro (capital Porto), Beira Alta (capital Guarda), Beira Baixa (capital Castelo Branco), Beira Litoral (capital Coimbra). Pertencia ainda também à antiga Galiza a sul do rio Minho e não foram libertadas uma parte da Extremadura espanhola junto à província portuguesa da Beira Baixa e outra na actual provincia de Salamanca San Felices de los Gallegos.
A palavra “Beira” significava fronteira, à beira dos territórios mouros, ou seja o fim do extremo sul da Nação Galega. Esta verdade Histórica é tão presente que ainda hoje entre portugueses se chama galegos aos portugueses que residem ou nasceram nestas 6 províncias portuguesas.
Depois estes galegos do sul com o nascimento do Reino de Portugal começaram-se a chamar de portugueses de forma a se destinguirem dos outros galegos a norte do rio Minho que continuavam ocupados pelo reino de Leão.
O Galego Dom Afonso Henriques fundador de Portugal começou a reconquistar a sul para lá das “Beiras” as terras ocupadas pelos mouros formando o país moderno de hoje. Aos mouros foram reconquistadas as seguintes províncias portuguesas: Extremadura portuguesa (capital Lisboa), Ribatejo (capital Santarém), Alto Alentejo (capital Évora),Baixo Alentejo (capital Beja)e o bisneto de Dom Afonso Henriques, o rei Dom AfonsoIII reconquistou aos mouros o Algarve (capital Faro). As terras conquistadas eram normalmente povoadas por galegos do norte do rio Minho por falarmos a mesma língua e haver a norte uma grande concentração de população disponível para povoarem terras desabitadas após a reconquista. O rei Dom Fernando de Portugal ainda libertou temporariamente de Castela a Galiza a norte do rio Minho, mas não conseguiu manter. Mais tarde descobriram as ilhas dos Açores e da Madeira desabitadas e povoaram-nas com galegos do norte e do sul do rio Minho.
Por isso portugueses e galegos têm a mesma origem não só linguisticamente como têm a mesma matriz humana. São o mesmo povo original do extremo litoral norte da península ibérica.
A única diferença é que uns mais a norte passaram do domínio do reino de Leão para a colonização castelhana enquanto outros a sul seguiram um destino livre e independente, conservando e aperfeiçoando naturalmente a sua língua e desenvolvimento humano.
Os galegos do sul independentes que entretanto passaram-se a chamar portugueses. Depois de reconquistarem as terras ocupadas pelos mouros na península, expandiram-se mantendo por séculos a soberania em vários territórios do mundo como exemplo:
1- Norte de África: Aguz, Alcácer-Ceguer, Arzila, Azamor, Ceuta (portuguesa desde 1415 cedida a Espanha em 1640 oficializado em 1668.Mantem a bandeira portuguesa do território igual à cidade de Lisboa e o escudo português da época), Mazagão, Mogador, Safim, Agadir, Tânger e Ouadane.
2- África Subsariana: Gana, Senegal, Angola, Guiné, Guiné Equatorial (Portuguesa desde 1471 cedida a Espanha em 1778 em troca com territórios na América do Sul), Benim, Melinde, Mombaça, Moçambique, Quiloa, Arguim, Ilha Ano Bom, Cabinda, Cabo Verde, São Jorge da Mina, Ilha Fernando Pó, Costa do Ouro Portuguesa, Fortaleza de São João Baptista de Ajudá, São Tomé e Príncipe, Socotorá, Zanzibar, Ziguinchor, Ilhas de Ascenção e Santa Helena, Congo, Zâmbia, Camarões, Gâmbia e zimbabwe.
3- Ásia Ocidental: Bahrein, Ormuz, Mascate e Bandar Abbas.
4- Subcontinente Indiano: Canacor, Chaul, Chittagong, Cochim, Cranganor, Ceilão, Laquedivas, Maldivas, Baçaim, Bombaim (Mumbai), Calecute, Hughli, Nagapattinam, Paliacate, Coulão, Salsette, Masulipatão, Mangalore, Singapura, Surate, Thoothukudi, São Tomé de Meliapore e Estado Português da Índia ( Goa, Diu, Damão, Dadrá e Nagar-Aveli).
5- Ásia Oriental: Bante, Flores, Macau, Macassar, Malaca, Molucas, Amboina, Ternate, Tidore, Nagasaki (no Japão cidade fundada pelos portugueses em 1571) e Timor.
6- América do Norte: Terra Nova, Labrador e Nova Escócia.
7- América Central e Sul: Brasil, Barbados, Guiana Francesa e Cisplatina (Actual Uruguai na época portuguesa a capital era Sacramento ,hoje conhecida por Colónia de Sacramento, cidade fundada e povoada tanto por pessoas como até animais domésticos originários do Minho do norte de Portugal).
Estes galegos do sul independentes criaram o maior império global da idade média no mundo. Superior ao castelhano. Por isso hoje são vários os países onde se fala português/galego para além daqueles em que é idioma oficial.
A língua portuguesa que é o galego do século XXI, com mais de 250 milhões de falantes nativos, é a quinta língua mais falada no mundo e a terceira mais falada no mundo ocidental. É o idioma oficial de Portugal, Brasil, Angola, Cabo Verde, Guiné-Bissau, Moçambique, São Tomé e Príncipe, Macau e Timor-Leste, sendo falada no Ex-Estado Português da Índia (Goa, Damão, Diu e Dadrá e Nagar-Aveli)e Guiné Equatorial (A partir de Dezembro de 2007 língua oficial. O crioulo falado maioritariamente pela população neste país é de base com palavras galegas/portuguesas e não castelhanas). O português tem também estatuto de língua oficial na União Europeia, no Mercosul e na União Africana.
Há ainda por todo o mundo milhões de falantes como em África, América central, Ásia e Oceânia de vários crioulos que usam as palavras portuguesas/galegas embora com fórmulas gramaticais diferentes. São perfeitamente compreensíveis. Isto se deve ao facto da língua portuguesa/galega no momento que estava a ser oprimida nos ”SÉCULOS ESCUROS” na Galiza ser durante os séculos XVI, XVII e XVIII um idioma em grande expansão utilizado no comércio internacional de toda a costa oriental e ocidental de África , Golfo Pérsico, Índia e Ásia incluindo Malásia, Indonésia, China e Japão. A própria língua japonesa tem várias palavras portuguesas/galegas como: capa, copo, vidro, tempero, tapas, tasca, botão, biombo etc. Palavras como obrigado criaram a japonesa “oriagato” para agradecer. A escrita da língua japonesa embora seja feita por sinais foi criada por portugueses. A ortografia foi uma adaptação dos sons das sílabas do idioma português/galego à orientalidade de escrever por símbolos. Cada sinal corresponde a um som que faz uma sílaba constituída por conjunto de uma letra consoante com uma vogal portuguesa/galega ou duas vogais. No abecedário japonês repete-se ciclicamente com as vogais de som portuguesas/galegas “ a, e, i, o, u” mudando em cada ciclo o som da letra consoante ou outra vogal ou só vogal. Na escrita chinesa existem símbolos que representam cousas ou ideias, enquanto os caracteres japoneses referem-se a sons em que cada um é uma sílaba por exemplo: “ta, te, ti, to, tu, ma, me, mi, mo, mu, ia, ie, io, iu, xa, xe, xi, xo, xu, tsa, tse, tsi, tso, tsu etc.. Quem analisar o som dos nomes dos japoneses e palavras verá que são feitas por sílabas com as vogais portuguesas/galegas pronunciadas de forma aberta. Quando os portugueses chegaram ao Japão os japoneses não tinham escrita própria e só os mais cultos escreviam um pouco em chinês. Hoje todos os japoneses escrevem da forma que os portugueses ensinaram e só alguns sabem escrever chinês. Em muitos casos numa frase misturam as duas escritas. Os caracteres chineses são mais compactos e representam ideias enquanto os japoneses são simples e soltos representando sons. Isso é fácil identificar num texto escrito pelos japoneses quando misturam os dois tipos de escrita. Por isso a língua galega/portuguesa não só é a 3ª mais falada no mundo ocidental como é culturalmente muito rica. Vários idiomas da Tailândia, Malásia, Índia e Indonésia têm também palavras portuguesas/galegas.
Há ainda um idioma próprio falado na Malásia, Singapura, Tailândia, Ceilão e Indonésia que se chama Kristang (língua cristã) ou português de Malaca que é constituído por palavras portuguesas/galegas com formas gramaticais diferentes. Existe também o idioma Patuá chinês nessa situação. Há também o Papiam das Caraíbas entre outros. Os portugueses/galegos falam com estas gentes sem dificuldade ao contrário dos castelhanos.
A língua Galega/Portuguesa considera-se com a matriz formada a partir do século IX, como resultado da assimilação do latim vulgar falado pelos conquistadores romanos a partir do século II d.C.
Na península Ibérica foi língua culta mesmo fora dos actuais territórios da Galiza e de Portugal como nos reinos vizinhos de Leão e Castela. Escrevendo em galego/português, por exemplo, o rei castelhano Afonso X o Sábio, as suas "Cantigas de Santa Maria". A sua importância foi tal que se considera a segunda grande literatura durante a Idade Média só depois do Occitano.
Na península Ibérica a língua galega/portuguesa esteve estável e comum a Portugal e Galiza mais de setecentos anos de existência oficial como língua culta e plena, mas as derrotas que os nobres galegos a norte do rio Minho sofreram ao tomar partido pelos bandos perdedores nas guerras pelo poder em finais do séc. XIV e princípios do séc. XV provoca a colonização da nobreza galega e a dominação castelhana, levando à opressão e ao desaparecimento público, oficial, literário e religioso da língua até finais do século XIX na Galiza. São os chamados "Séculos Escuros". A língua galega e povo foram tão mal tratados, escravisados, discriminados e oprimidos pelos castelhanos que a palavra galego durante séculos significou pessoa atrasada e inculta. Ainda hoje no Brasil em algumas regiões se chama a um português atrasado e muito inculto um galego. Na Galiza os galegos durante séculos foram ao máximo explorados materialmente e segregados culturalmente pelos castelhanos. Ainda hoje em Portugal, Brasil e outros países que falam português/galego há as seguintes expressões idiomáticas “ um galego de trabalho”, outra também usual, “trabalha como um galego” outra “ galego é escravo de trabalho”. No passado galego significou escravatura castelhana. Se falarmos de literatura, extraindo poucas normas recentes da RAG o idioma galego “portunhol” que esta instituição escreve e oficializa é igual ao que escrevia o mais grande poeta e escritor português de todos os tempos Luiz Vaz de Camóns. Só que este escritor viveu no século XVI e hoje até o seu próprio nome se escreve na norma actual Luis Vaz de Camões. O povo galego tem de exigir do Estado a sua língua actualizada e não um idioma remendado do português mediaval que porá os galegos numa posição de povo inculto e inferior neste mundo cada vez mais globalizado. É preciso restaurar a língua e não remendá-la por forma a não se tornar um idioma antigo de uma minoria sem qualquer valor de comunicação nem mesmo dentro da Galiza dado a contestação e divisionismo que gera, com o nascimento expontâneo na Galiza de vários movimentos em defesa da língua materna e genuína actualizada..
O galego/português em Portugal, por seu lado, durante este período ("Séculos Escuros") gozou de protecção e desenvolvimento livre, graças ao facto de Portugal ter sido o único território peninsular que ficou fora da colonização e do domínio linguístico castelhano.. A situação de opressão e colonização da língua galega não se limita só aos territórios conhecidos hoje como Galiza e zonas fronteiriças de Zamora, Leão, Astúrias e San Felices de los Gallegos (província de Salamanca). Em plena Extremadura espanhola em duas zonas diferentes o galego tem sido oprimido e colonizado quase à extinção pelo castelhano. Esta realidade histórica é quase desconhecida na Galiza. É que parte desta província espanhola era Galiza, fazia parte da Beira Baixa, era o extremo interior sul. A zona de Cáceres fazia fronteira da Galiza com os territórios mouros antes da criação do reino de Portugal. Era uma zona instável com população galega. Há ainda em separado mais a sul o território de Olivença e seus municípios que estão ocupados ilegalmente por Espanha desde 1817 face ao direito internacional, que sem ter pertencido à antiga Galiza faz parte de uma província portuguesa do Alto Alentejo reconquistada aos mouros e povoada por galegos. O idioma chamado português de Olivença é galego. Os seus habitantes são filhos de galegos/portugueses e não de castelhanos. Por isso hoje há na província espanhola da Extremadura milhares de jovens a estudar a língua portuguesa por saberem que é o idioma dos seus antepassados normalizado e actualizado. Ao contrário do governo da Galiza o da Extremadura espanhola (embora só tenha alguns municípios de origem galega/portuguesa) tem estreitado muito as relações linguísticas, culturais e económicas com Portugal. Não inventa “PORTUNHÓIS”
A Real Academia Galega defende e tenta oficializar que o galego deve ser o português arcaico com algumas polémicas modificações ortograficas impostas pelo poder político e não a nossa língua moderna. A RAG quer acabar com a cultura galega. Em Finesterra há quem fale o melhor português de toda a península. Aqueles que falam melhor galego são os que mais reprovam na disciplina nas escolas do governo. O “portunhol” é um acto de neocolonialismo depois da União Europeia obrigar os Estados membros a reconhecer as línguas regionais. O Estado espanhol está a tentar impor o “portunhol”, um dialecto sem qualquer utilidade como se fosse o galego. É uma manipulação e deturpação da história. Eles (RAG) sabem que o português arcaico não tem condições de se impor no mundo e muito menos o “portunhol” adulterado, isolado, não representa nem é capaz de expressar o pensamento moderno e as evoluções tecnológicas actuais. Trata-se de um dialecto deformado, isolado, criado agora para dividir galegos e defender os interesses do colonizador castelhano que tem pavor em ver uma Galiza descolonizada. Pelo contrário o galego/português genuíno e moderno é uma mais valia para todos os galegos e para a própria Espanha. Os castelhanos não colonialistas aprovam e reconhecem que depois de tantos séculos de opressão de que os galegos foram vítimas dos castelhanos colonialistas o mínimo que o Estado tinha de fazer era ajudar os galegos a recuperarem a língua dos seus pais actualizada e descatelhanizada. O português como puro galego do século XXI. Os galegos passavam a ser bilingues "Hablando" o idioma do colonizador o castelhano e "Falando" a língua dos seus pais o galego/português. Com isso passam a falar com mais de 700 milhões de falantes nativos em todo o mundo. Abrem-se assim as portas para um gigante espaço cultural e comercial num mundo globalizado. Esta é a grande vantagem que os galegos têm em relação às outras línguas minoritárias peninsulares como as catalã e basca. Os Galegos têm como língua materna o 3º idioma ocidental. Os deputados galegos podem falar o galego do século XXI no parlamento Europeu mas não infelizmente no espanhol. Isso é humilhante para um povo que tanto sofreu durante séculos e é a parte pior que existe numa colonização.
Para a recuperação da língua galega oprimida há séculos é imprescindível a transmissão de rádios e televisões portuguesas em canal aberto em toda a Galiza e municípios falantes do galego das Astúrias, Leão, Zamora, San Felices de los Gallegos/ São Félix dos Galegos (província de Salamanca), Olivença e outros municípios da Extremadura espanhola de origem e matriz humana galego/portuguesa. Em entrevista à agência de informação portuguesa Lusa, Emilio Perez Touriño explicou que as "grandes dificuldades" têm a ver com "as limitações do espaço radioeléctrico existente" na Galiza. Haja vontade e determinação política. Tudo o resto é fantasia para adiar o mais possível a restauração da língua galega actualizada normalizada e genuína ao povo galego. Touriño é galego ou troca a sua identidade, renegando as suas origens para agradar aos castelhanos colonialistas? Muitos castelhanos no século XXI ainda são colonialistas e chegam a chamar de anti-patriotas aos galegos que defendem a Galiza, como os deputados que falam no parlamento Europeu em português. Esta é mais uma forma de descriminar e marginalizar os galegos na sua própria terra. Nós galegos temos de saber diferenciar o que é Pátria e o Estado. São duas cousas distintas. A Galiza não só é uma Nação milenária como é a nossa Pátria. A Espanha é o Estado de que dependemos administrativamente. Para um galego ser patriota é pôr em primeiro lugar a Galiza, sua cultura e língua. Não renegar o nosso passado e origens. Não ser patriota é olvidar que se é galego. Galegos e castelhanos têm de viver de mãos dadas e não com os castelhanos com os dois pés em cima dos galegos. Hoje um galego ainda tem que escrever e “hablar” castelhano para ter um emprego na Galiza. Isto é colonialismo do pior. É falta de respeito por um povo e uma Nação.
Na Net é importante que os galegos, tanto empresas como particulares tenham em primeiro lugar a sua página de Web em galego/português normalizado e só depois em castelhano.
É preciso o ensino escolar obrigatório do galego do século XXI e a televisão galega deixar de falar em português arcaico ”portunhol”. O português mediaval não tem qualquer utilidade nos tempos modernos. Os galegos têm o direito de falar a língua dos seus pais actualizada e não de forma mediaval e castelhanizada o “portunhol” como o Estado espanhol através da tv da Galiza e da RAG promove. Não se compreende como alguém com responsabilidades no Estado Espanhol tem receio que os galegos falem a sua língua materna actualizada normalizada e com expressão mundial. A RAG tenta criar um “portunhol” a partir do português mediaval. O “portunhol é uma invenção daqueles que vêem Portugal como uma Galiza livre e temem desesperadamente a aproximação dos povos. Esse “portunhol” morrerá sem expressão e insistir nele é confundir e destruir a cultura galega definitivamente depois de tantos anos de opressão. Não quero deixar de chamar a atenção para a deformação e crime cultural que existe quando se escreve Xunta em vez de Junta. É que em galego/português desde pelo menos o século IX que a letra “J” não tem o mesmo som que em castelhano. Em galego/português a letra “J” tem um som muito semelhante com “X” mas não é bem o mesmo. Esta é uma deformação ortográfica e imprecisa oralmente por se desrespeitar os critérios principais de origem da língua galega. Escrever Junta com “X” representa desconhecimento de como se pronuncia em galego/português a letra “J” que nada tem a ver com o castelhano. O mesmo acontece com “ge” e “gi” em que o som em galego/português é muito parecido com “xe” e ”xi” mas não é totalmente igual. Para fugir do sotaque castelhano não é necessário radicalizar tanto. A RAG devia-se chamar Real Academia Castelhana, porque está a defender os interesses castelhanos de confundir e dividir os galegos.
É fundamental o galego ser actual e normalizado. Os povos só se evoluem bem intelectualmente quando sabem se expressar bem na sua língua materna e não na estrangeira colonizada. Não se consegue expressar bem com um idioma do passado com adulterações neocolonialistas castelhanizadas como o agora inventado “portunhol” para impor a uma Nação milenária. Pelo contrário o galego actual com ortografia normalizada pelo padrão português será o encontro dos galegos com as suas origens e ganham em simultâneo um poderoso meio de comunicação quer a nível cultural como comercial, que ajudará a crescer a Nação Galega neste mundo globalizado. Escrever galego/português dentro da norma dá-lhe uma dimensão mundial e é a única forma de salvá-lo da morte. O português/galego não é um idioma de propriedade de Portugal. São dos 9 países que o adoptaram como oficial e da Região Autónoma de Macau na República Popular da China.
Temos aqui um bom exemplo da China que embora comunista adoptou oficialmente o português numa das suas regiões autónomas ao contrário de Espanha que se diz democrática e está a inventar o “portunhol” para que a Região Autónoma da Galiza não tenha como oficial a língua de seus pais. Com esta decisão a China muito se tem beneficiado cultural e comercialmente com a sua presença nos 9 países que falam português.
Escrever dentro da norma galega/portuguesa é a única forma de salvar a nossa língua. Não vivemos isolados no mundo. O Instituto da Língua Portuguesa tem sede na cidade da Praia no pequeno país de Cabo Verde, onde estão representados todos os países de língua oficial portuguesa para haja normalização na ortografia. Não há colonialismo linguistico. Espanha deveria estar lá representada oficialmente e com plenos direitos através da Galiza. Nós somos irmãos falantes de mais de 250 milhões de pessoas com as nossas origens humanas e culturais. Não temos de optar entre os nossos primos castelhanos e os nossos irmãos da fala. Queremos conviver com as duas partes.
Só assim se respeita a dignidade do povo galego e a própria Espanha se beneficia. O rei Dom João Carlos viveu a sua infância em Portugal, primeiro aprendeu a falar e escrever bem português/galego (com sotaque de Lisboa) e só depois castelhano. Contudo é rei de Espanha.
Os galegos não deixam de pertencerem ao Estado Espanhol por falarem a língua dos seus pais actualizada e normalizada. Agora atitudes de neocolonialismo, adulterarem, falsificarem a língua com receio do crescimento da Nação Galega é crime cultural.
Na cultura galega respeita-se os mais velhos e a Nação Galega merece ser respeitada quanto mais não seja por ser muito mais velha do que o próprio Estado Espanhol.
É difícil sob o domínio do colonizador defender uma identidade cultural.
A RAG tenta afastar o galego das suas origens com a invenção do “portunhol”, oportunisticamente tirando vantagem das, feridas, cicatrizes e enfermidades deixadas pela própria humilhante colonização castelhana em termos de deformação linguistica. Contudo os galegos estão de parabéns por depois de tantos séculos de humilhação, opressão e colonização castelhana não terem deixado morrer o seu idioma materno galego/português.
A Real Academia Galega que trai os filhos da Galiza é suportada pelos nossos impostos e serve os interesses do colonizador castelhano, pelo contrário muitas organizações como a Associaçom Galega da Língua AGAL luta sem apoios pela defesa da nossa língua materna e cultura. Em pleno século XXI e na Europa os galegos pagam impostos para o Estado através da RAG destruir a sua língua materna e cultura. A deturpação da língua materna é a morte da língua galega depois de séculos de opressão e colonização castelhana. O idioma “portunhol” que a RAG está agora a fabricar artificialmente não serve para nada senão dividir os galegos para os castelhanos continuarem a mandar em nossas terras galegas. Onde estão no meio dos políticos os verdadeiros galegos? Será que pelo poder só querem agradar ao castelhano colonizador, renegando as suas origens e traindo o seu povo? Vendem-se pelo poder? Será que em mil anos de história só houve um político galego chamado Dom Afonso Henriques primeiro rei de Portugal? A Galiza não é uma questão de direita ou de esquerda nem qualquer ideologia. É uma Nação milenária que tem de ser respeitada. A RAG é um braço de terrorismo cultural armado pelo colonizador castelhano contra a língua e cultura galega e pago através dos impostos pelos próprios galegos. Trata-se de terrorismo cultural pago pelas vítimas. A opressão secular de que os galegos e a Galiza são vítimas é o maior crime na península contra pessoas de bem. Sem a reintegração da nossa língua original actualizada a Galiza continua a ser uma colónia de Castela na Europa em pleno século XXI, quando já nem em África existem.
A grande maioria dos galegos não se quer separar do Estado espanhol, nem querem ajuste de contas pelos “séculos escuros” de opressão e humilhação. Querem a saudável convivência entre todos os povos, mas exigem ser respeitados pelo Estado e não enganados com a invenção do “portunhol”. Pelo contrário o boicote à sua língua materna feito pela RAG é a forma do Estado espanhol fomentar o sentimento separatista e extremista em toda a Galiza, como já existe no País Basco. Nem o nome de nosso país correcto todos ao galegos falam devido à opressão e enfermidade linguística. Desde a existência da nossa nação durante séculos até ao domínio e colonização castelhana todos os galegos diziam GALIZA os castelhanos Galícia. É fácil concluir que o nome da Nação galega em galego era o nome que os nossos pais galegos lhe chamavam e não os castelhanos, mas até esta humilhação tivemos que aceitar em nosso idioma “portunhol” a palavra estrangeira galicia. Porque será que nós galegos não começamos a chamar Castelhícia, Espanhicia a e obrigar os nossos colonizadores a mudarem de nome como nos fizeram? Trato igual. Fim ao colonialismo.
Abaixo o “portunhol”. Fim ao colonialismo.
Pela dignidade do povo galego e sua língua materna. Galego actual e com ortografia normalizada é português.
Viva A Galiza e o Estado Espanhol.
Manoel Castro Vidal Pinto
(Nome secular galego/português)
Ideias Galegas
Corunha GALIZA Espanha
Notas importantes:
1-Pela Nação GALEGA e pela causa da recuperação da nossa língua materna e genuína reenvie para os e-mails de 10 amigos seus esta mensagem. Promova a consciência GALEGA. Se cada um de nós que recebermos esta mensagem a enviarmos a 10 amigos, toda a Galiza a receberá.
2- A ortografia do “portunhol” que o Estado espanhol RAG e quem com ele colabora, com o dinheiro dos nossos impostos, está a tentar impor aos galegos é um crime cultural maior do que a própria colonização castelhana. Faz os nossos filhos perderem tempo e cabeça com algo falso e sem utilidade. O “portunhol” da RAG não tem qualquer utilidade e isola-nos no mundo, é uma forma de destruir gerar confusão na língua galega e reduzir-nos a nada ao fim de séculos de opressão. Os galegos têm a 3ª língua mais falada no mundo ocidental como idioma materno não precisam que a RAG invente ortografias de interesse castelhano para nos dividir. Que se acabe com a relação colonizador e colonizado entre galegos e castelhanos. Queremos ser respeitados dentro do Estado espanhol. Vamos todos Limpar os “Séculos Escuros” de opressão, humilhação e o castelhano de nosso idioma escrevendo puro galego normalizado no português actual.
Assunto: Muito bom este facto histórico feito pelo Galeguismo.
Sou galego tenho metade da minha vida vivido fora da Galiza. Devido à minha profissão tenho estado na Argentina, Brasil, Alemanha, Inglaterra, Japão e agora estou em Portugal.
Isto dá-me uma visão diferente sobre a situação da Galiza. A maioria dos portugueses e galegos quase desconhecem que são o mesmo povo e que antes da colonização da Galiza pelos castelhanos tivemos um passado comum com sete séculos falando e escrevendo a mesma língua o galego/português.
Para um galego como eu que vive no exterior é humilhante saber que não temos o direito de escrever o nosso idioma na ortografia actual e ainda ver a RAG a fabricar uma outra escrita para nos isolar do mundo dos irmãos da fala. Depois de sofremos tantos séculos de opressão e humilhação cultural e económica com a colonização castelhana o mínimo que os galegos mereciam era recuperar o atraso e deixarem-nos escrever o nosso idioma actualizado na norma ortográfica do galego/português. Temos uma das línguas mais faladas do mundo. Inventar regras ortográficas quando já as temos solidificadas e de extrema utilidade só pode ter o objectivo de destruir a cultura galega e isolar-nos. A escrita deve ser um meio para comunicarmos e não para separar povos com a mesma origem como pretende a RAG. Por isso concordo e apoio o Senhor Galeguismo e reafirmo:
Acabe com as enfermidades do nosso idioma resultantes da colonização castelhana. Escreva puro galego do século XXI com a norma ortográfica do português actual.
Encarna Otero é na actualidade a Directora Xeral de Fomento e Calidade da Vivenda.
Artigos anteriores en Vieiros:
Tempos de labor (15/07/2005)
Vento de esperanza (19/05/2005)
Inmensa tristeza (14/04/2005)
Crónica de Euskadi (11/04/2005)
As contas das mulleres (08/03/2005)
A Europa merecente dun si (30/12/2004)
O riso das mulleres (22/11/2004)