ostresdoeixo

Vieiros

Vieiros de meu Perfil


Galego.org

Xestionado por Vieiros
RSS de Galego.org
ROTUNDO ÉXITO DA MOBILIZACIÓN CONTRA O 'DECRETAZO'

Ducias de milleiros de persoas toman Compostela para defenderen a lingua

Despois dunha xornada de folga masiva no ensino público e de ver como a capital de Galiza se colapsaba coa chegada de manifestantes nun día laborábel, o PPdeG teima en pechar os ollos e falar de "presións" contra a "maioría social".

Redacción / Fotos: Pablo García Martínez /Vídeo: Isabel G. Couso - 16:25 21/01/2010

(19.40 horas)
Os máis de 1.500 centros de ensino público non universitario que hai no país estiveron, no mellor dos casos, baixo mínimos. O seguimento da folga entre o profesorado  aproximouse ao 80% entre o profesorado (aínda que Educación a rebaixa a algo menos dun 50). Na manifestación central de Compostela, a pesar do habitual baile de cifras, ninguén discute que participaron ducias de milleiros de persoas. Unha cifra, xa de por si sorprendente, convértese en histórica se se ten en conta que o acto tiña lugar nun día laborábel.

Feijoo manifestou o seu “respecto total” ás protestas deste xoves pero tildou o paro de “nacionalista” e que fronte a isto el seguiría ser “libre e bilingüe”. O presidente sinalou que “respecto a opinión dos galegos tanto nas propostas como nas protestas preventivas” mais fronte a isto, Feijoo segue instalado no mesmo discurso ao engadir que sobre todo atende a “manifestación masiva e silenciosa” que os galegos realizaron o pasado 1 de marzo (en referencia ás eleccións).

Mais a pesar do clamor contra o decreto, o PPdeG teima en refuxiarse na soidade dos seus cuarteis de inverno. O primeiro exemplo do profundo divorcio coa rúa deuno o voceiro do PPdeG. Cando a zona vella de Compostela era un fervedoiro de xente chegada de todo o país, Antonio Rodríguez Miranda non tivo pudor en afirmar que a maioría da xente que se estaba a manifestar “ou foran presionadas polos piquetes preventivos ou estaban moi cómodas co decreto do bipartito, baseado na inmersión lingüística do galego e no recorte de liberdades individuais”.

Lonxe de tenderlle a man a unha oposición que cada vez ten máis argumentos para unirse contra un Goberno que non dá o brazo a torcer, o PPdeG opta pola confrontación, escudándose na axustada maioría absoluta que logrou hai dez meses e á que se aferra como se fose unha especie de "patente de corso".

(14.00 horas)
As persoas asistentes a manifestación abandonan a Praza do Obradoiro, ficando moita xente sen poder entrar.

(13.15 horas)
A plataforma Queremos Galego eleva ao 90% o seguimento da folga, mentres que a Consellaría de Educación fala de menos do 50%, segundo os datos provisionais facilitados polas súas xefaturas provinciais até as 12.00 horas. CC.OO apunta máis dun 70% de apoio, á espera de coñecer os resultados definitivos, mentres que a UXT resalta que o seguimento vai en aumento.

(12.59 horas)
A Plataforma de profesores en folga, nun comunicado, pídelle ao presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijoo, que o diñeiro que lles sexa descontado se destine aos damnificados polo terremoto de Haití.

(12.51 horas)
Á cabeza da manifestación, tras unha pancarta en que se pode ler 'Paremos o decretazo contra o galego', están os responsábeis das diferentes entidades culturais e políticas que forman parte da plataforma Queremos Galego. O presidente da Mesa, Carlos Callón, celebrou a "resposta unánime" da sociedade fronte a aqueles que acusaron de "radicais" os defensores do galego, é dicir, aqueles que "reivindican que se cumpra a lexislación vixente" a partir da aprobación da Lei de Normalización Lingüística. Aínda que non avanzou datos de participación, destacou que a esta manifestación acudiron "máis autobuses" que á do pasado 18 de outubro, que congregou máis de 50 mil persoas.

(12.43 horas)
Asistencia masiva. Máis de cinco mil persoas xa están na Praza do Obradoiro, cando a cola da manifestación aínda non partiu da Alameda de Compostela.

(12.35 horas)
A manifestación deste xoves está a ter repercusión, ademais de na rúa, na internet. Numerosos blogs reflectiron durante os últimos días o rexeitamento dos internautas ao borrador do decreto do ensino e o seu apoio á folga e á mobilización, coa publicación do cartel protagonizado polos Bolechas. Así mesmo, pódense seguir en tempo real as reflexións e fotografías tiradas polos participantes na convocatoria a través de Twitter. A etiqueta #galego é o sinal que se está a empregar para denotar esta xornada.

(12.22 horas)
Aínda que a cabeceira comezou a andar hai case media hora, o groso da manifestación ateiga a Alameda de Compostela. Ambiente festivo, con xente de todas as idades, principalmente, pais e fillos. Pancartas de todos os sindicatos e representantes dos partidos da oposición. Entre outros: Pachi Vázquez, Mar Barcón, Pablo García, Xaquín Fernández Leiceaga e Carlos Fernández (PSdeG); e Guillerme Vázquez, Xosé Manuel Beiras, Anxo Quintana e Paco Rodríguez (BNG).

(12.04 horas)
Persoal laboral, docente e investigador da Universidade da Coruña (UDC) concentrouse a partir das 10.00 horas nas facultades dos campus coruñeses de Elviña, Riazor e da Zapateira e na sede do reitorado, e nos de Esteiro e de Serantes, en Ferrol.

O presidente do comité de empresa do persoal de Administración e Servizos, Xosé Manuel Portela, reclamou a retirada do borrador de decreto. Portela sostivo que, de aplicarse, os alumnos chegarían á universidade cunha "limitación" no seu dominio do galego e afirmou que "iso afectaría ao devir da educación superior".

Ademais, subliñou o papel da universidade "no proceso de normalización lingüística" e no "prestixio" do galego polo que considerou necesaria unha "resposta" da comunidade universitaria a este decreto, que o persoal convocante das concentracións cualificou, nun comunicado conxunto, de "antigalego".

(11.50 horas)
A manifestación de Compostela parte da Alameda paseniñamente. Tal e como adiantabamos, confírmase que ducias de buses están aínda intentando entrar na capital.

(11.25 horas)

A poucos minutos de que parta da Alameda de Compostela a manifestación central contra o 'decretazo' varios milleiros de persoas xa se concentran no centro da capital de Galiza. Segundo puido saber Vieiros, ducias de buses procedentes de todo o país aínda están intentando entrar na cidade. A pesar de ser un día laborábel, a manifestación de 'Queremos Galego' é xa un éxito rotundo.

(10.01 horas)
O centros públicos de ensino non universitario bótanlle este xoves o primeiro gran pulso ao 'decretazo' de linguas. A plataforma 'Queremos Galego' convoca un paro xeral en todos os niveis educativos ao que están chamados 35 mil profesores e 270 mil alumnos.

A primeira hora da mañá, o seguimento da folga está a ser moi elevado. Na maioría dos centros o seguimento é case total e os poucos que continúan a actividade académica fano baixo mínimos. Moitas familias optaron por non enviar aos fillos aos centros, aínda que todos manteñen o servizo para pais madrugadores.

Dende a CIG-Ensino, principal organización sindical do profesorado, Anxo Louzao confirmaba pouco despois das 10 da mañá que o paro estaba a ser un "rotundo éxito". Con datos aínda provisionais, Louzao daba por feito que o seguimento do paro entre o profesorado ía superar o 80%. Dende a CIG bótanlle en cara á Consellaría de Educación o labor desmobilizador que intentaron facer nas últimas horas: "Actuaron politicamente e non lles valeu de nada. O que teñen que facer é tomar nota e rectificar".

Dende o STEG, exprésanse en termos semellantes. Xosé Cabido sinala que a última hora do mércores xa tiñan a confirmación de que o seguimento entre o profesorado ía ser masivo: "Non temos dúbidas de que pode chegar ao 80%".

Especial seguimento nas comarcas

Aínda que o éxito do paro está a ser uniforme en todo o país, a folga está a ser especialmente secundada nas comarcas rurais que presentarían unha lixeira vantaxe de participación sobre as principais cidades.

Ás 11.30 horas está previsto que parta da Alameda de Compostela a manifestación central que concluirá na Praza do Obradoiro.


Ligazóns

4,87/5 (60 votos)


Comentarios (150)

volvebreogan #1 21/Xaneiro/2010 volvebreogan
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

é unha mágoa que os centros privados non secunden a folga aí onde se ve quen é quen, por iso temos que traballar arreo para mellorar o noso sistema de ensino público para que en momentos de unidade en defensa dos valores da nosa identidade ideoloxías propias falen por moitos e non ao revés.

Parabéns ao ensino público!! ADIANTE!! hoxe é o noso día!!

p.d: marcho que non chego!xD

volvebreogan #2 21/Xaneiro/2010 volvebreogan
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

* ideoloxías propias NON falen por moitos e SÍ ao revés.. trabuqueime!


hoxe vai ser histórico!

arcticwhite #3 21/Xaneiro/2010 arcticwhite
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

Alégrome!!

candean #4 21/Xaneiro/2010 candean
[Valora este comentario Positivo 0 Negativo]

O profesorado da concertada non podemos ir a folga porque o sindicanto convocante e os outros non nos tiveron en conta.
A CIG como non ten representación case representación na concertada pasa de nos coma da merda(perdon pola verba) e os outros como estan cabreados porque a CIG non conto con eles para a convocatoria pois o profesorado temos que fastidiarnos...
Canda sean as eleccións todos vendran aos colexios a pedir que presentemos delegados e delegadas. Que tomen nota todos e todas.

mnawe #5 21/Xaneiro/2010 mnawe
[Valora este comentario Positivo +10 Negativo]

#4 o profesorado da concertada non vai á folga porque está cheo de fachas. Evidentemente, non o digo por ti; mais todos sabemos cómo está montada a rede de ensino privado (agora chamado concertado).

Xarope #6 21/Xaneiro/2010 Xarope
[Valora este comentario Positivo +8 Negativo]

A ver Breogán: nom misturemos alhos e bugalhos.

Há que luitar por um ensino público: sim.

E há que luitar por um ensino privado GALEGO: pois também.

Nom vaiamos às velhas dicotomias : público-bem / privado-mau.

As ikastolas eram privadas e as escolas públicas eram franquistas ... e logo?

Xarope #7 21/Xaneiro/2010 Xarope
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

Mnawe,

se "a rede de ensino privado" está montada como está montada é porque a sociedade galega e mais concretamente no nacionalismo galego nom houvo colhões para montar outra cousa ...
(aí está o exemplo das escolas públicas franquistas e as ikastolas privadas euskalduns !!).

Quando os poderes públicos falham, e a sociedade a que tem de reagir. Pois bem, agora está a iniciativa de "Galiza com o galego", a ver se desta sai!

E do resto, nom desviemos o objetivo deste dia para um debate que nom é (público / privado) e sim para o que é: GALEGO SIM ou galego nom!

Saúde!

onofresabate #8 21/Xaneiro/2010 onofresabate
[Valora este comentario Positivo +8 Negativo]

Hai un feito nesta folga que me parece a destacar. É a primeira folga que eu lembro na que o profesorado non pon de punto primeiro cuatións económicas. ¡Benviso, señores profesores, á educación!

eununcasereiyo #9 21/Xaneiro/2010 eununcasereiyo
[Valora este comentario Positivo +10 Negativo]

Eu tiña entendido que a mobilización de hoxe era en contra do borrador do decreto e a favor da lingua. Segundo a plataforma queremos galego convocante da mobilización, nesta loita cabemos todos e todas, falemos unha lingua ou outra sexamos dun partido ou doutro, dun sindicato oou doutro. Eu, traballo na concertada e no meu centro non debe haber tanto facha xa que máis da metade do claustro ía secundar a folga. A min o que me interesa é o galego, que se coñeza, que se empregue,... pero a min non me convocaron. E non entendo o porque ...

xiadas #10 21/Xaneiro/2010 xiadas
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

E non será moito dicir que a xente da concertada é xente facha? porque eu coñezo a moita xente que hoxe ía unirse á manifa e non puido porque non foi convocada! E coñezo traballadoras e traballadores da concertada que educan ás súas fillas e fillos en galego, cousa que incluso hai xente de ciga-ensino que non fai...pero ben, xa sabemos que para Louzao somos uns apestados

forxas #11 21/Xaneiro/2010 forxas
[Valora este comentario Positivo +9 Negativo]

O meu apoio desde Cataluña. Parabéns para o ensino público e para a concertada que se sinta partícipe do noso ben común: o idioma.

candean #12 21/Xaneiro/2010 candean
[Valora este comentario Positivo +11 Negativo]

Pareceme unha tristura que por estar a traballar nun centro concertado se nos considere fachas. Insisto moito profesorado da concertada esta hoxe indignado por no poder estar en Santiago, POR CULPA DOS SINDICATOS. Non sei si os donos dos colexios son fachas, coido que moitos deles si, pero os que estamos a traballar nos colexios non temos a culpa, temos un posto de traballo e intentamos defendelo o mellor posible e traballar na defensa do galego a do pais.

mnawe #13 21/Xaneiro/2010 mnawe
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

Creo que eu non dixen que todo o que traballa nun centro concertado é un facha: Deus me libre.

Só digo que está cheo deles, que é un distinto.

eununcasereiyo #14 21/Xaneiro/2010 eununcasereiyo
[Valora este comentario Positivo +8 Negativo]

Eu penso que hai de todo en todos os lados. Só hai que pararse a pensar onde traballa Gloria Lago.

zarrulheiro #15 21/Xaneiro/2010 zarrulheiro
[Valora este comentario Positivo +10 Negativo]

Houve milhares de pessoas que, coma mim, hoje não pudemos estar em Compostela por causa do nosso trabalho. O galeguismo não deve esquecer que o fim não é tanto 50% 50% nem lilailas senão numa sociedade na que o galego seja hegemónico. O espanhol, para Algete e para quando queiramos ler ao grande Borge...mas na Galiza, em Galego e, desde o Galego, no mundo...
http://www.youtube.com/watch?v...

xoca #16 21/Xaneiro/2010 xoca
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

Non teñen direito ao acoso a que me someten con este impresentábel comunicado. Non poden tratarme como subdito.

Por suposto que apoio a folga do dia 21 e todas as que se convoquen contra o atentado que esa consellaria está a acometer contra da lingua que falaron os meus pais, abós, e todos os meus antepasados. Como se atreven a pedirme que se fale inglés e procuran que desapareza o galego?.

Parece que non ten vergoña a asinar o comunicado e agochan-se no anonimato, (está feito pola consallaria ou por FAES?)

Hai moito cinismo pois o comunicado poderiades tamén poñer ruso, chinés,... marabilloso o pais dos mil rios, que digo dos mil idiomas.

Pola defensa da nosa língua!

Sancho #17 21/Xaneiro/2010 Sancho
[Valora este comentario Positivo -19 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



mnawe #18 21/Xaneiro/2010 mnawe
[Valora este comentario Positivo +10 Negativo]

Vaites: colgouse a webcam da crtvg! xusto hoxe: xa é casualidade!

Sr_J #19 21/Xaneiro/2010 Sr_J
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

#4, 10, 12, candean, xiadas: Afinal, se o professorado da concertada não assiste é simplemente porque não quer. Ou acaso tem que vir um sindicato, como de outro planeta, a che fazer o favor de te convocar para ir à folga, e se não não vas? Os sindicatos não são entes alheios aos trabalhadores e aos seus centros de trabalho, não são algo que che venha imposto desde a conselharia ou o ministério sobre o que não poidas influir. Estão para representar os trabalhadores, e estes eligem os representantes sindicais que querem. Se os sindicatos pretendem impor os seus critérios aos trabalhadores, é responsabilidade destes cambiar o comportamento dos sindicatos. Não vai vir o patrão a fazê-lo por ti. Se eu não concordo com o que dim os sindicatos na minha empresa, ninguém me quita de montar eu um pola minha conta, ou bem de fazer parte de algum dos existentes para assim cambiá-los. Agora, o de lamentar-se "é que os sindicatos são maus, que não nos convocam à folga, e nós, coitadinhos, nada podemos fazer..." venha ho! A chorar a Cangas! Se o professorado da concertada fosse tão comprometido e combativo como se insinua, teria uma representação sindical acorde. Ninguém lhe-lo impide.

volvebreogan #20 21/Xaneiro/2010 volvebreogan
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

xarope #6 eu só quería dicir que o ensino privado ten por costume en influír ideolóxicamente no alunado, namentres que no ensino público o alunado ten mais liberdade para por exemplo neste caso asistir a unha folga e non quedar OBRIGADOS a súa asistencia a clase ok?

por certo ÉXITO!! agardemos os datos de participación pero adiántovos que na tvg dixeron no Bos días que a policía local de Santiago fala de 102 autobuses que chegaron a capital do país para a manifestación!!

eununcasereiyo #21 21/Xaneiro/2010 eununcasereiyo
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

Eu non fun sen estar convocada porque é unha falta grave e pódenme despedir. Pode que sexa cobarde. De todas maneiras, penso neste momento que si tes razón no tema dos sindicatos, non houbo ningún dos que convocaron a folga que funcionara como eu penso que teñen que facer. Polo tanto penso que nisto si que tes razón.
E quero indicar que a liberdade do alumnado depende dos seus pais e nais e non do centro escolar.

volvebreogan #22 21/Xaneiro/2010 volvebreogan
[Valora este comentario Positivo +12 Negativo]

acabo de ver o telexornal da tvg, e porfavor, mais manipulación informativa é imposible...me deus ademais coa cantidade de espazo que lle adican a falar maravillas do inglés e do bilinguismo harmónico e do futuro científico..(por iso rebaixa o gasto en educación e i+d+i, por iso é importante o inglés e rebaixa o nº de profesores/as nas eoi galegas etc etc.) meu deus, e logon sacan a unha vella na manifestación que só dicía ensino so en galego e dín: isto é o que querían os nacionalistas!! TOMAAA

e ademais por se non fora pouco puxeron 1 exemplo de escola vacío e no rural..curioso.. e 3 exemplos tamén no rural..curioso de instituos cheos e profesores e directores diciendo só: MANIFESTACIÓN POLITIZADA!

VERGONZA A TVG VERGONZA O GOBERNO GALEGO!!

URXE que a plataforma 'Queremos galego' comece a divulgar panfletos informativos a TÓDALAS familias galegas explicándolles punto por punto o que está ben e o que non, e porque XUDICIALMENTE É IMPOSIBLE!!!!

senón a súa manipulación informativa vai ser atronadora

zarrulheiro #23 21/Xaneiro/2010 zarrulheiro
[Valora este comentario Positivo +10 Negativo]

Venho de olhar também agora, via internet, o NO-DO da TVG.
Vergonha, manipulação e cretinismo.

LUME COM ELES !!!

MarioJesus #24 21/Xaneiro/2010 MarioJesus
[Valora este comentario Positivo +9 Negativo]

Olá, sobre o tema das privadas, coido de interese para todos, que hoje a concentraçom de Lugo desenvocou numha manifestaçom até o instituto privado de Fingoi, onde um estudante que quijo secundar a folga foi parar toda a manhám a direcçom.

shiva #25 21/Xaneiro/2010 shiva
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

Aqui hai moitas xeralicacions...nin o publico 'e o mellor nin o privado o peor, hai moita xente que traballa nestes centros e 'e tan galego coma o que mais, pero hai que ganharse o soldo... Eu estudei nunha escola publica en Vigo e facianme rezar polas manhas e a clase de linga galego era medio en castelan... denunciable!!. Hai de todo en cada lado e despois estudei no San Tome, coa grande Gloria...

onofresabate #26 21/Xaneiro/2010 onofresabate
[Valora este comentario Positivo +11 Negativo]

Unha das probas do aprezo que Núñez Feijoo lle ten ao noso idioma é que onte estivo co presidente de Castela e León e non falaron nada da TVG no Bierzo. E iso que o prometera. Pois se pensa que non llo imos lembrar os bercianos vai dado.

opiloto #27 21/Xaneiro/2010 opiloto
[Valora este comentario Positivo +10 Negativo]

Parabens a organizacion e obrigado ¡¡¡¡EXITO TOTAL!!!!, cando rematara o acto ainda entraba xente no obradoiro ateigada de nenos xente nova,pais,profes,xente maior,etc.TEMOS FUTURO TEMOS PAIS ¡¡¡¡VIVA GALIZA CEIBE!!!!!

loladecosta #28 21/Xaneiro/2010 loladecosta
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

hoxe, como non se puido ir á manifestación aproveitaronse os 20 minutos do café (xa que estamos cerca) para achegarnos a ver como ía o asunto da manifa. Mimadriña, canta xentiña.... e eu pensando que en día de diario non habería xente dabondo!!!!Parabéns e cen veces parabéns

baltar69 #29 21/Xaneiro/2010 baltar69
[Valora este comentario Positivo -8 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



revolucion #30 21/Xaneiro/2010 revolucion
[Valora este comentario Positivo +12 Negativo]

O pobo galego unido, como hoxe, non vai ser vencido.
Queremos outra clase política no noso goberno. Unha clase política que se preocupe verdadeiramente polo país e polo pobo.
Feijóo: D I M I T A !!!!!!
Conselleiro de Educación: D I M I S I Ó N X A !!!!!

Lead_bocas #31 21/Xaneiro/2010 Lead_bocas
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

Desmodérense, meus galeguistas, sexan realistas e pidan o imposible.

A folga foi un éxito, se ben demostra que aínda hai un sector do profesorado chungo e peseteiro. A manifestación foi un éxito, se ben para a vindeira (que as haberá) agardamos que o povo faga abdicar ao Bloque do seu dirixismo (convocatoria, bandeirolas e consignas).

É hora de pedir a demisión do "Pájaro Loco" de Educación antes de que consensúe coa almofada algunha taradura máis!
É hora de botar fóra a este goberno de fachas... que como nos descoidemos nos van criminalizar e ilegalizar o cocido.

acarondosil #32 21/Xaneiro/2010 acarondosil
[Valora este comentario Positivo +12 Negativo]

Se un día pola semana, miles e miles de galegos e galegas son capaces de percorrer Galicia para mostrar o seu amor a lingua, á súa lingua, é que a batalla por conservar o galego non está perdida.
É un día para estar orgullosos destes bos e xenerosos.

acarondosil #33 21/Xaneiro/2010 acarondosil
[Valora este comentario Positivo +17 Negativo]

OS BOS E XENEROSOS

(puxen pola mañá estas liñas noutro lado e sigo pensando o mesmo a esta hora da tarde):

A esta hora eu tiña que estar na clase diante dos meus alumnos e alumnas, falando con eles a lingua que me transmitiron meus pais e que eu lle transmitín ao meu fillo. É o meu traballo e fágoo moi ilusionado. Debo dar a coñecer o pouco que sei da lingua galega a rapaces e rapazas que serán o futuro da nosa terra. Debo facer todo o posible porque a coñezan e se acerquen a ela con cariño. Tamén porque se sintan orgullosos dela e da súa terra. Pero, non fago nada raro, é polo que me pagan e fago o que teño que facer. O que din as leis. Unicamente.
Pero, hoxe, non fun ao meu querido traballo. E non fun ao meu traballo, porque unha cousa é o que a min me din que teño que facer non meu traballo e outra o que despois realmente queren que faga. Porque me dá a impresión de que así como eu son un profesor responsable, a algúns non lles importaría nada que eu fose un irresponsable. Que se eu non falase con cariño da miña lingua e non intentase acercala aos meus alumnos mesmo sería mellor, para algúns, digo. Por iso eu protesto hoxe. Quero seguir falándolles aos meus alumnos de que teñen que estar orgullosos da súa lingua. Si, desa que din as leis que é a propia de Galicia. Non quero que a miña lingua entre nun mercadeo de porcentaxes competindo con outras linguas. É unha falta de respecto. Está débil e debemos protexela, porén trátana como se non estívese nese estado. Quero sensibilidade coa miña lingua, quero respecto para os seus falantes. A miña lingua non é un muro nin un obstáculo para o futuro. É máis, eu non vexo futuro, ou mal futuro vexo, se non é desde a miña lingua. Non podemos seguir sendo un pobo de prexuízos. Debemos loitar por desfacer os prexuízos que cada vez máis nos queren inculcar aos galegos.Por iso eu hoxe non estou no meu traballo.
E, coma min, hai moitos galegos e galegas, tamén non galegos, que hoxe non están no seu traballo. Porque senten o que eu sinto, porque queren para a miña lingua o que eu quero. Son persoas boas e xenerosas que o dan todo, desinteresadamente, por unha causa nobre. A esta hora desde distintos puntos de Galicia marchan para Compostela moitos deses galegos e galegas dos que eu me sinto orgulloso. Eu non poderei estar. Pero si estará o meu corazón con eles. Non hai medo ao futuro mentres haxa unha xente que sexa capaz de facer quilómetros e quilómetros por non deixar morrer a súa lingua.
Quen me dera que as nosas autoridades tivesen a metade da sensibilidade coa nosa lingua da que ten unha persoa que é capaz de facer máis de douscentos quilómetros para defendela. Desinteresadamente. Non se trata de política. Eu non entro en batallas partidistas. Eu falo de amor á lingua propia da miña terra. Desa pola que me pagan, desa que me din que teño que explicar e dar a coñecer. Que teño que prestixiar. Pero desa que, á hora da verdade, non aprezan e valoran o suficiente. Eu quero unhas autoridades convencidas da necesidade de protexer a miña lingua, non quero unhas autoridades que se avergoncen dela. Quero uns gobernantes galegos orgullosos da súa lingua e da súa terra.
Hoxe en Compostela, como dicía Pondal, haberá moitos bos e xenerosos. Neles está o futuro. O futuro está no amor á terra. O futuro está no orgullo de ser galegos e galegas con lingua propia. Non importa a ideoloxía, só importa o amor. E dese, temos moito.
Viva a nosa lingua!

EVAZSOU #34 21/Xaneiro/2010 EVAZSOU
[Valora este comentario Positivo +14 Negativo]

Belo texto, acarondosil e grande sentimento, que muitos (mesmo os que estamos longe da Terra) compartilhamos hoje.

Definitivamente Feijó é um grande presidente. Tem conseguido em meses uma unidade e ação coletiva na reivindicação que muitos pensavam impossível.

A este passo e a fim da legislatura... tal e como cresce a maré, ainda havemos rir. Veremos como lhe vai com a economia... suponho que deve estar a rezar para que não se lhe afunda nenhum barco... porque rezar é a única contramedida que há depois de tanta cousa...


Saúde

acarondosil #35 21/Xaneiro/2010 acarondosil
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

Es moi amable, EVAZSOU.

joseantonio #36 21/Xaneiro/2010 joseantonio
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

Nun día laborable foron moitísimos a Santiago, eu entre eles. Non era o ensino concertado un remendo para ir tirando, mentres o Estado iría abrindo novos centros públicos?. Cántos anos levamos así?. Seica saen máis baratos?. E deste xeito autopístas, hospitaís, tanatorios, depuradoras, etc... Que sigan pensando que outros poden mover tanta xente con coaccións, é que non están ben da cachola.

Gabino #37 21/Xaneiro/2010 Gabino
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

Feijoo escoita !!!!!!

Sempre hai alguén que a caga, darlle a foto que anda buscando a caverna. Sempre me queda a dúbida de se esta xentiña non estará "pagada".
http://www.lavozdegalicia.es/f...

Gabino #38 21/Xaneiro/2010 Gabino
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

Refírome à foto 14

zarrulheiro #39 21/Xaneiro/2010 zarrulheiro
[Valora este comentario Positivo +8 Negativo]

#37 Prezado Gabino,

Se dizes isso pela foto na que uma bandeira espanhola arde, esse facto nem é uma micra do ódio que os saqueadores linguicidas tem contra nós. Essa caverna encostaria-nos a tod@s na parede com gosto, como no 36. Estão a fazer com o nosso idioma, e os nossos recursos materiais e naturais, como fariam os legionarios das cabras, como fizeram os falangistas que foram da mão com os metílicos...

...Tenham cuidado estes falangistas da Junta porque o povo galego leva dentro mais armas que as da palavra. Que apaguem eles esse lume que não foi prendido por Nós, mas por Atila.

Retrincos #40 21/Xaneiro/2010 Retrincos
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

Todos estades trabucados: nin houbo manifestantes, nin decreto, nin existe iso que chamades idioma galego, e Madrid linda ó Oeste con Sanjenjo.

(Que non credes que algún pensa asi?)

zarrulheiro #41 21/Xaneiro/2010 zarrulheiro
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

mansinhos nunca mais. TERMINOU.

rockandroll #42 21/Xaneiro/2010 rockandroll
[Valora este comentario Positivo +10 Negativo]

bueno, pordios...sim, quê enorme crime, eh? queimar umha rojigualda...sim, homem, sim, era boa se colara...as rojigualdas tinham que arder a centos!!!!!

Minho #43 21/Xaneiro/2010 Minho
[Valora este comentario Positivo +9 Negativo]

Voltar á raíz

A raíz é algo imutável, é origem, ponto de partida. A raíz da lingua galega é o galego português. Na colonizaçâo da Galiza intentaron exterminala mas até hoje nâo o conseguiron.

O que se conseguiron foi cortar a raíz e sem ela nenhuma planta vive, e botar o lixo as folhas é questâo de tempo. No momento em que os galegos aceitaron a ortografía castelhana e renunciaron á ortografía galegoportuguesa, consciente ou inconsciente, feriron de morte a nossa cultura galega.

O ataque que está acontecendo á nossa cultura tería pouco efeito se a nossa ortografía fosse portuguêsgalego, pois ficaría longe do alcance da obsoleta más poderosa ortodoxía tradicionalista do franquismo fascista.

Os editores galegos nâo necessitariam subvençâo para sobrevivir e os escritores nâo necessitariam traduçao para poder vender livros nos cinco continentes onde está presente a lingua portuguesa ( editorias catalâs estân vendendo livros escolares em Angola).

Voltar á raíz, sem deixar de ser galegos, é garantir nosso futuro e blindalo contra outros ataques que seguiremos tendo. Os feitos a se o demonstran (agora nem o castrapo normalizado podemos falar).

Proponho voltar á raíz e fazer como fizeram os cidadâos de Praha com os rusos quando foi da invasâo. O que digam os espanhois ouvido surdo, boicote. Os galegos temos no mundo lusófono uma cultura presente em cinco continentes a nosso alcance e, sem reunciar á cultura hispana, a porta que podemos abrir é imensa.

mnawe #44 21/Xaneiro/2010 mnawe
[Valora este comentario Positivo 0 Negativo]

#37 Gabino, sempre hai algun dando a nota. OS mesmos que conseguen que a mani de GaliciaMonoilingue saira en todalas portadas estatais e se crera certa a mentira da imposicion.
Eses nenos reventando a provocadora mani do febreiro pasado foi a sua excusa pra facerse os martires e as vitimas e xustificar os seus ataques ao noso idioma.

Unha magoa.

volvebreogan #45 21/Xaneiro/2010 volvebreogan
[Valora este comentario Positivo +10 Negativo]

#37 e 39# aínda que teñas razón co que unha bandeira non deixa de ser un símbolo ao que lle damos nós importancia e queimala non represente nada, ou sí depende do ofendido e do ofensor, eu creo que aunque #39 tes razón que queimar unha bandeira non é nada comparado co dano que levannos facendo coa nosa identidade eu creo e apoio tamén a #37 en que non é normal que nunha manifestación reinvindicativa da língua dous individuos queimen unha bandeira española porque non ven a conto, sí nunha manifestación a prol da independencia pero non da língua galega, e a mais reflexionade, tal como está este mundiño no que vivimos..eu dun españolista agardamoe calquera cousa só para despistar ou desviar a atención e senón mirade a información tan 'exquisita' que nos brinda a nosa canle, a tvg.

volvebreogan #46 21/Xaneiro/2010 volvebreogan
[Valora este comentario Positivo +8 Negativo]

#43 moi ben plantexado minho, a lusofonía é unha grande oportunidade cultural,lingüística e tamén laboral para todos os galegos. ;)

Erasmo #47 21/Xaneiro/2010 Erasmo
[Valora este comentario Positivo -10 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



PARDO_DE_CELA #48 21/Xaneiro/2010 PARDO_DE_CELA
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

Xustiño, xustiño, cando os iluminados queimaron a bandeira, atopouse o Paparatzi de La Voz del P.P. con eles (é posibel que Blanco Valdes sexa un dos paparatzis), e "zas" quitou a foto. 30.000 persoas, e xusto atoparonse o paparatzi mais os
pirómans . É posibel que como todos son radicais, todos ten bandeiras de España para queimar, logo e doado atoparse os fotografos e os radicais.

Non sei porque, pero lembra moito a "La Licores" e as suas pintas ameazantes, ademis que sempre di que unha persoa a persigue polas ruas de Vigo, pero xamis atopan a ninguen.

Veña "Voz de Galicia", que non tedes outra cousa que facer que dar altofalantes a ultradereita do P.P.

Xa veremos si na edición de maña, poñen a foto na portada.

zarrulheiro #49 21/Xaneiro/2010 zarrulheiro
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

#45, mesmamente por isso caro, se os espanhóis vão dizer de nós "missa" abonda já sermos as galinhas degoladas do conto. Temos uma língua universal constringida dentro dumas letritas DE MERDA, não somos de pedra e se nos dão nos dói, e se nos dói AGIMOS. MENSAGEM PARA A ESPANHOLADA CASPOSA OS GALEGOS NÃO SOMOS TODOS FEIJOOS NEM ANXOS LORENZOS...

zarrulheiro #50 21/Xaneiro/2010 zarrulheiro
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

#47 Metílico, desta volta vai lamber-lhe os sapatos a Losantos e Ansar e não deixes de responder porque a tua associação não denuncia a imposição que tem toda a cidadania galega de CONHECER O ESPANHOL.

...e depois CONVOCAI UMA MANIF SEM AUTOCARROS DOS MANDRILES.

Lisboeta #51 21/Xaneiro/2010 Lisboeta
[Valora este comentario Positivo +10 Negativo]

É já tempo d'embalar a trouxa e zarpar!!

http://www.youtube...

Venham mais cinco, duma assentada que eu pago já
Do branco ou tinto, se o velho estica eu fico por cá
Se tem má pinta, dá-lhe um apito e põe-no a andar
De espada à cinta, já crê que é rei daquém e além-mar

Não me obriguem a vir para a rua
Gritar
Que é já tempo d' embalar a trouxa
E zarpar

Tiriririri buririririri, Tiriririri paraburibaie, 2X
Tiiiiiiiiiiiiii paraburibaie ...
Tiriririri buririririri, Tiriririri paraburibaie, 2X

A gente ajuda, havemos de ser mais
Eu bem sei
Mas há quem queira, deitar abaixo
O que eu levantei

A bucha é dura, mais dura é a razão
Que a sustem só nesta rusga
Não há lugar prós filhos da mãe

Não me obriguem a vir para a rua
Gritar
Que é já tempo d' embalar a trouxa
E zarpar

Bem me diziam, bem me avisavam
Como era a lei
Na minha terra, quem trepa
No coqueiro é o rei

A bucha é dura, mais dura é a razão
Que a sustem só nesta rusga
Não há lugar prós filhos da mãe

Não me obriguem a vir para a rua
Gritar
Que é já tempo d' embalar a trouxa
E zarpar

xabinho #52 21/Xaneiro/2010 xabinho
[Valora este comentario Positivo +12 Negativo]

Parabéns a Tódol@s activistas da integridade, da dignidade e da ética em prol e defensa do noso pobo, porque defendemos e amamos a nosa identidade e endexamais renunciaremos a defender con unhas e dentes o que é noso, nunca permitiremos que exterminem a nosa cultura,o noso idioma, Que segam fodemdo os nosos entornos naturais, etc e nom nos cansaremos de loitar ate o derradeiro alento.
OS ULTRAHABICHUELAS E BÍFIDOS andam bem fodidos, porque a pesares de ter coontrolados a meirande parte dos meios escritos, radiofónicos e televisivos e inda qe manipulem e enganem, NOM PODEM CON NÓS.
hai que seguer,adiante, este é o caminho o boca a boca,o internet (mails,foros, etc), a rúa (manifas e asambleias). Esta loita estanlhes facendo moito dano, esta é a extratexia que mais dano lhe esta facendo a este feixe de franquistas mal paridos.e a proba é os milheiros e milheiros de persoas que sairom a rúa. ESTAM ACOXONADOS!!!
TEMOS QUE ESTAR UNIDOS!!,ADIANTE! SEM RENDIRSE!

ataraxia #53 21/Xaneiro/2010 ataraxia
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

Fotos da manifestación



http://picasaweb.google.com/xe...

Gabino #54 21/Xaneiro/2010 Gabino
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

Mira neno, eu non me metín unha quilometrada do carallo para ir ver como queimaban unha bandeira. A maioría d@s que alí nos xuntamos fomos por outra cousiña. Como ben dicía #45 se a manifestación fora pola independencia (á que eu tamén iría) podía ter certa xustificación, o resto é dar carnaza. É máis, para min sobraba moita parafernalia.

En fin, xa teñen o que andaban buscando, mira:
http://www.elcorreogallego.es/...

zarrulheiro #55 21/Xaneiro/2010 zarrulheiro
[Valora este comentario Positivo +9 Negativo]

...os que inventaram a "imposición del gallego", os que com mil argalhadas fizeram a campanha eleitoral mais suja da história, os que botaram pela TVG o que hoje emitiram sem rubor e sem demissão..., esses nada têm que "ir buscando", eles já inventam...muito menos temos de ter nós em fazer ou deixar de fazer NADA. Eu não quero fazer o jogo desta espanholada, mas também não ENTRAR NO JOGO desta gentalha. Eles cuspem por nós, pois cuspem, carafio, que não chove. Cuspem e nós cuspimos mil vezes contra eles.

zarrulheiro #56 21/Xaneiro/2010 zarrulheiro
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

Que detengan a las niñas que hacian las fotos por no abalanzarse sobre los terroristaaass....!!

olangullo #57 21/Xaneiro/2010 olangullo
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

Todo foi perfecto na manifestación, un éxito. Pero chegaron os imbéciles de sempre e queiman unha bandeira aproveitando a multitude, e maña xa lle demos a cuartada aos do PP e a Voz de Galicia para desviar o tema. Seguro que istes imbeciles se van todos orgullos para súa casa. ¡¡ESTUPIDOS!!

Atlantico #58 21/Xaneiro/2010 Atlantico
[Valora este comentario Positivo +1 Negativo]

Concordo con Gabino e Olangullo. Esta manifestación non era para queimar bandeiras españolas, hai un sector do independentismo que semella actuar coma unha quinta columna no galeguismo.

Indixenanoapartheid #59 21/Xaneiro/2010 Indixenanoapartheid
[Valora este comentario Positivo +8 Negativo]

Eu quería comentar aquí o orgulloso que vin hoxe da manifestación, mais logo de escoitar a noxenta información que dela deron nesa cousa noxenta que é o telexornal da TVG, teño moi mal corpo e vou ir vomitar dúas ou tres horiñas seguidas alomenos.

C29 #60 21/Xaneiro/2010 C29
[Valora este comentario Positivo +11 Negativo]

Comparo o que vim hoje na manifestaçom e o que acabo de ver e ouvir na TVG e nom paro de alucinar. Coidado com esta gente. Som puros fascistas manipuladores. Olho, que assim como mentem descaradamente com os nossos cartos públicos, som capazes de fazer qualquer outra cousa. Gente despezável.
Dá-me verdadeira mágoa a baixíssima qualidade da nossa democracia. A por eles. Este povo merece outra cousa.

C29 #61 21/Xaneiro/2010 C29
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

Os encarapuchdos da bandeira eram Feijoo e Jesús Vázquez.

janacaamanho #62 21/Xaneiro/2010 janacaamanho
[Valora este comentario Positivo +11 Negativo]

son estudante.teño dezasete anos.hoxe estiven en Sant Iago.INCRÍBEL.en certo sentido, e moi moi moi moi ao fondo, é bo que Feijoo estea no goberno e cometa estas aldraxes cara ao noso pobo. Grazas a que este home goberne dinme de conta, da gran magnitude que ten o meu pobo de convocatória, da súa presenza,do seu poder, da súa nobleza...

Agardo os meus 18, para poder votar e amosarlle a Feijoo e aos da súa "camarilla" quen é o estudantado galego i en que língua queremos aprender.

P.S: agardaba despóis do himno a Dios ke te crew, mais penso que foi unha trola dos nosos amigos.hahahaha

mansdodemo #63 21/Xaneiro/2010 mansdodemo
[Valora este comentario Positivo +8 Negativo]

A información que temos eiquí na Galiza, é noxenta.
Os xornais, moitos son comprados.
As informacións da TVG, de mágoa.
E con toda esta desinformación, a xente non se decata do que aconteceu hoxe.
Unha multitude encheu a Praza do Obradoiro, máis o Feixoo....nen caso.
Bueno, pois a seguir saíndo a rua máis e máis.
¡Que vaian entendendo, se son un pouco intelixentes!.

mendinha #64 21/Xaneiro/2010 mendinha
[Valora este comentario Positivo +12 Negativo]

Canta razón teñen estes nosos dirixentes. Eu fun hoxe á folga e á manifestación por todas esas razón que eles expoñen:
Porque me sentín presionada por un proxecto de decreto lingüístico que dá un paso máis para destruír os meus sinais de identidade
Porque hai moi poucos precedentes nunha democracia que atenten deste xeito e con tanto odio contra a lingua dun.
Porque hai un grupo que baixo as siglas de popular pretenden tensionar un clima quizais demasiado laxo. Non lles abondaba con que, de facto, non se cumprise o decreto lingüístico nos centros.
Porque este goberno está conformado por intrasixentes, ao igual que o foi a dereita ao longo da historia.
Porque queren erguer un muro que esmague a nosa lingua.
Porque temos un goberno con membros que presentan patoloxías moi serias.

mendinha #65 21/Xaneiro/2010 mendinha
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

Canta razón teñen estes nosos dirixentes. Eu fun hoxe á folga e á manifestación por todas esas razón que eles expoñen:
Porque me sentín presionada por un proxecto de decreto lingüístico que dá un paso máis para destruír os meus sinais de identidade
Porque hai moi poucos precedentes nunha democracia que atenten deste xeito e con tanto odio contra a lingua dun.
Porque hai un grupo que baixo as siglas de popular pretenden tensionar un clima quizais demasiado laxo. Non lles abondaba con que, de facto, non se cumprise o decreto lingüístico nos centros.
Porque este goberno está conformado por intrasixentes, ao igual que o foi a dereita ao longo da historia.
Porque queren erguer un muro que esmague a nosa lingua.
Porque temos un goberno con membros que presentan patoloxías moi serias.

aovellaquemira #66 21/Xaneiro/2010 aovellaquemira
[Valora este comentario Positivo +8 Negativo]

- Parabéns à organização e parabéns ao povo galego pela demonstração de dignidade e força.

- Gostaria de ter podido estar lá.

- Normalizar a nossa língua significa, do meu ponto de vista, virá-la hegemónica socialmente, particularmente nos planos formais de uso. O que não está directamente (mas sim indirecta) relacionado com a percentagem de utentes. No entanto o castelhano seja a língua comum de facto do Reino, esteja imposta a cada espanhol, ocupe o 95% do domínio público radioeléctrico, e se ensine nos territórios com língua própria como se o for também; a normalização da nossa língua não é viável. É impossível.

Temos de ser cientes do que queremos. Caso que queiramos normalizar a nossa língua o status jurídico do castelhano na Galiza (idêntico ao que possui em Madrid) impede-o. A começar pelo artigo 3 da CE. Entanto não exista uma territorialização linguística ao jeito suíço, a nossa língua e cultura não ultrapassarão o status de folclore (que é justo ao que nos levam condenando durante séculos e o que se nos planifica para o futuro a longo ou indefinido prazo). De igual jeito que não o ultrapassaria em Madrid onde o castelhano tem o mesmo status que aqui.

Desta configuração imperialista, desta velha ideia de Espanha é que nasce, mais uma vez e modernamente, a imposição do castelhano e a consequente impossibilidade de normalizarmos a nossa língua.

Face a isto há 3 hipóteses: a) renunciarmos à nossa língua e cultura e, portanto, a parte da nossa identidade e portanto a parte da nossa dignidade. b) tentarmos mudar Espanha c) Procurarmos coerentemente deixarmos de fazer parte desta Espanha que não nos respeita como cidadãos nem como pessoas.

Do meu ponte de vista a oção b) é uma quimera. Se Espanha mudasse deixaria de ser Espanha. Deixaria de ser o pequeno-império que é. Em qualquer caso, o único método que existe para a mudar continua a ser o c).

Resumindo: caso queiramos normalizar a nossa língua não resulta coerente, entanto a constituição espanhola continue a ser a que é, querer fazer parte do Reino de Espanha. É contraditório ou, quando menos, incompatível. Só por médio da negativa a fazermos parte do estado entanto o estado não nos respeite é que seremos respeitados. Ou teremos um estado próprio.

- Também não acho ser o sítio ajeitado para queimar nenhuma bandeira esta manifestação. Entre outras cousas porque quem a convocou seguramente também não o ache. Este médio de expressão não é legal. Não gosto muito dele ainda que acho que devia ser bem legítimo e legal em qualquer estado. Contudo, penso que não devemos ser nós a pôr em destaque o aspecto negativo, mas a explicação dos porquês caso de aparecer a ocasião.

- Acho que Feijoo pode ser o melhor presidente da Galiza e o mais breve.

luaminguante #67 21/Xaneiro/2010 luaminguante
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

por moito que disimulen,hoxe teñen pesadelos
dame igual o da bandeira,estou farta de cargar con culpas alleas e mesmo puideron ser eles
é puramente anecdótico;eu estaba alí e nin me enterei,asi que ao millo é unha fotomontaxe
a realidade é que imos parar o decretazo,aínda que faga falla a desobedienza civil
17
sinto que non queiras que os cartos vaian a haiti;seguro que os prefires ver en mans da defunta galiza biperina,ou no teu propio peto,ou para gastar contra o galego,que é o que vai facer feixiño

Sancho #68 21/Xaneiro/2010 Sancho
[Valora este comentario Positivo -10 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



OBSERVADOR #69 21/Xaneiro/2010 OBSERVADOR
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

#60 Seguem ordens. Os meios estão todos manipulados porque os seus efeitos são muito poderosos na gente. São uma ótima maneira de controle. A TVG, como televisão institucional que é, não escapa a isso.

luaminguante #70 21/Xaneiro/2010 luaminguante
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

68
porque supós que non din outros cartos para haiti?
porque supós que non pensei antes en haiti?

GalizacapitalBraga #71 21/Xaneiro/2010 GalizacapitalBraga
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

# 29. Ainda escreves "prantexar". Nota-se que teu mestre é um monte de agudo.
# 47. Por desgraça vou ter amanhá essas merdas de jornais (Opinión e Voz) na sala de professores, na biblioteca e no bar do Instituto no que trabalho. 0s furadores e aproveitadores que seica trabalham no mesmo prédio do que eu terão a sua ração de sem-razão. Enquanto isso, eu terei de pagar por ler um jornal em galego. Naturalmente, farei-lhes chegar meu desprezo.

GalizacapitalBraga #72 21/Xaneiro/2010 GalizacapitalBraga
[Valora este comentario Positivo +2 Negativo]

O que me tirem a mim que lho dêem ao # 68.

zarrulheiro #73 22/Xaneiro/2010 zarrulheiro
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

A seguinte manif em fim de semana, que todo o povo trabalhador poda defender a nossa língua !!

ecoe #74 22/Xaneiro/2010 ecoe
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

Semella por moitos comentarios que o €$tado €$pañol NADA ten a ver ca situación da nosa língua única, nin nada a ver ca imposición do CASTELÁN nas nosas vidas, como no ensino (agora o inglés frijoy). Nada que ver, QUE VÁ...

Inda que as bandeiras só son trapos, REPRESENTAN, son símbolos: queimalas ou non, tamén son actos simbólicos. Ou?

O galego seguirá en debilidade e con necesidade de protección -e porqué non lle pasa ó castelán o mesmo?- mentres non sexa HEXEMÓNICA, mentres non sexa a ÚNICA LÍNGUA OFICIAL.

O resto panos quentes e choro inmemorial!

xian90 #75 22/Xaneiro/2010 xian90
[Valora este comentario Positivo +9 Negativo]

Alucinante a manifa, e non tanto pola cantidade de xente que foi xa que non é tan novo...o abraiante foi ver eses nenos berrando e manifestándose polo dereito q teñen a empregar unha lingua de seu, porque eles son o futuro real de Galiza

Parabéns para todos os galegos!

Erasmo #76 22/Xaneiro/2010 Erasmo
[Valora este comentario Positivo -11 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



Tutti #77 22/Xaneiro/2010 Tutti
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

Estiven na manifestación, só quero dicir que como estudante de filoloxía galega estou moi satisfeito e moi agradecido a tod@s @s nos apoiaron!
O goberno do PP deuse de conta de que está só aínda que o intente negar!!

naciongalega.blogspot.com

Indixenanoapartheid #78 22/Xaneiro/2010 Indixenanoapartheid
[Valora este comentario Positivo +8 Negativo]

#76
E 2.000 ultras de febreiro -a metade non galegos- son nada e nada representan. Feijoo creu o contrario, e velaí o seu inmenso erro.
Agora comeza a pagalo.

Indixenanoapartheid #79 22/Xaneiro/2010 Indixenanoapartheid
[Valora este comentario Positivo +10 Negativo]

Nunha televisión española están a poñer "O Afundimento", unha excelente película. Recoméndolla a Feijoo.

Erasmo #80 22/Xaneiro/2010 Erasmo
[Valora este comentario Positivo -13 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



Erasmo #81 22/Xaneiro/2010 Erasmo
[Valora este comentario Positivo -12 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



bertus #82 22/Xaneiro/2010 bertus
[Valora este comentario Positivo +9 Negativo]

Un éxito de manifestación.
As mentiras dos galegófobos cada día que pasa enganan a menos xente.

Indixenanoapartheid #83 22/Xaneiro/2010 Indixenanoapartheid
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

A palabra liberdade perde todo o seu sentido e fica prostituída nas vosas bocas, pois en realidade baseades todo o voso discurso na falacia, na mentira, na falsedade, na manipulación ou na desvergonza... para que seguir? Estades condeados ó fracaso.

MCXOSE #84 22/Xaneiro/2010 MCXOSE
[Valora este comentario Positivo +11 Negativo]

DANME NOXO CORINA PORRO, MOITO NOXO, POR ESPAÑOLISTA-ANTIGALEGA. Abel Caballero é un bocoi valdreu, que non lle sae dos collóns de respectar ao noso EXCELSO IDIOMA: O GALEGO tampouco o respecta o españolista acomplexado de ser galego Feijoo. Nas noticias da Radio Galega de agora -que a estou a escoitar agora mesmo- non dixeron nada da manifestación!!! FILLOS DA PUTA MAN!!! Non teñen puta pinga de vergoña!!! Deus que os fixo!!!
GALIZA SEMPRE FORTE EN GALEGO!!!!!!

MCXOSE #85 22/Xaneiro/2010 MCXOSE
[Valora este comentario Positivo +10 Negativo]

Estou a traballar para que cobren estes mamóns por destruír e atacar a nosa cultura e A NOSA LINGUA!!! Non llelo perdoo.

pucelano #86 22/Xaneiro/2010 pucelano
[Valora este comentario Positivo +8 Negativo]

e cantos quedamos sen ir por non estar no país!! eso é o que mais m motiva, que ainda podemos ser maís.

mirakitikuento #87 22/Xaneiro/2010 mirakitikuento
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

Patriotas galegos: PARABÉNS!!!!

mnawe #88 22/Xaneiro/2010 mnawe
[Valora este comentario Positivo +1 Negativo]

Preciosa a portada da Razon de hoxe.

Coma sempre, os extremos se tocan. Os dous merdeiros de Briga o Agir ou a nai que os pariu a todos eses ignorantes con merda no cerebro, xa tenhen a sua foto; igual que o nacionalismo espanhol. Danme puto noxo.

Gabino #89 22/Xaneiro/2010 Gabino
[Valora este comentario Positivo 0 Negativo]

Si mnawe, estúpidos perdidos.

nidiosnipatria #90 22/Xaneiro/2010 nidiosnipatria
[Valora este comentario Positivo -16 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



Indixenanoapartheid #91 22/Xaneiro/2010 Indixenanoapartheid
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

#88 e #89
Concordo, aínda que o certo é que hai xornalistas que son unhas ratas miserables ás que reflectir o que acontece na realidade non lles interesa nada. O seu é manipular o anecdótico e afondar na longa tradición esperpética española para non perder o costume.

Indixenanoapartheid #92 22/Xaneiro/2010 Indixenanoapartheid
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

Xa chegaron tamén aquí os bienpagaos do PP a darnos a murga.
nidiosnipatria de los demás; los míos todos.

prometeo #93 22/Xaneiro/2010 prometeo
[Valora este comentario Positivo +8 Negativo]

Encheuse a Praza do Obradoiro, un día laborable, qué máis se pode dicir. Desta vez, non puiden asistir. Pero ver tanta xente, loitando polo idioma, contra a manipulación e desvergoña dun goberno, que conta cunha poderosa alianza de medios de des-información, éncheme de orgullo.

Anda o Erasmo, e demais pilínguis, con resaca, nótase que a manifestación foi todo un éxito.

aovellaquemira #94 22/Xaneiro/2010 aovellaquemira
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

#88
Imos ver...

- Não creio que esses dous sejam nem de Agir nem de Briga. É bom não atribuir méritos sem saber. Eu não o sei.

- A capa da Razón é uma estratégia do espanholismo errada ao meu ver porque esmaga a eterna imagem folclórica de la hermosa Galicia. É uma aposta para 'meter medo' que se calhar tira o medo.

- Queimar a bandeira espanhola acho que é delito no Reino embora não o deveria ser em nenhum estado. Ainda não partilhando o método de expressão (por ser pouco afinado), não lhe acrescento mais criminalização.

- QG e em geral a organização devem, como já fazem, deixar claro que não têm nada a ver.

- Queriam uma foto em Madrid queimando a bandeira? Eles saberão. Se calhar sucede que é mais eficaz essa foto na Razón do que a capa de Xornal para a normalização da nossa língua. Em boa medida dependerá de nós. Se o sobre-dimensionamento desta anedota pelo espanholismo é respondido recuando: "en realidad nosotros amamos España y la amaremos siempre aunque nos elimine nuestra cultura pero, por favor, respétennos un poco. Valoren nuestra lealtad"; ou, por contra, fazendo pedagogia: "Isto foi um ato anedótico dentro da manifestação e da greve, protagonizado por dous jovens. Ora, imagino que expressam que, se não te respeita o teu próprio estado, para que serve?".

- A queima estava fora de lugar porque não era desejo, claramente, de quem convocou e organizou. Portanto, estava fora de lugar.

- Eis a foto: http://kiosko.net/es/np/larazo...

zarrulheiro #95 22/Xaneiro/2010 zarrulheiro
[Valora este comentario Positivo +8 Negativo]

O Metílico ainda não respondeu à seguinte questão:

Dado que GB é uma associação que está pela "libertaz" e a não imposição de nenhuma das línguas oficiais da Galiza, para quando um posicionamento em contra da única OBRIGATORIEDADE que temos os galegos e galegas em questão de língua: conhecer o espanhol?.

Quando vai solicitar GB a derrogação do artigo 3.1. para que "cada galego seja o que queira?".

Xarope #96 22/Xaneiro/2010 Xarope
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

Parabéns à gente!!

E dous paus no lombo para cada um desses que só lhes ocorre ir queimar bandeiras e fazer proselitismo cutre e estúpido de palhaços onde nom tocava!!
(às vezes penso se nom estarám pagados polo CNI..!!)
La Coz de la Colonia, la Razón e toda a ralé merdenta pijo-madrileña daqui e dalá já tenhem a imagem que queriam: PLASPLASPLAS!!! Parabéns!!

zarrulheiro #97 22/Xaneiro/2010 zarrulheiro
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

Queimar uma bandeira espanhola numa manif como a de ontem nem é pertinente nem deixa de o ser. É claro que os convocantes e o 99,9% da gente esteve lá não foi com intenção de queimar bandeira qualquer. Foi um incidente que não teve a ver com a convocatória da manif. Ora, eu quisera reflectir aqui porque é que nós temos de andar sempre "com cuidado", "com boas formas" enquanto esses jornais da caverna todos os dias editam racismo contra nós e SOLICITAM o extermínio do nosso idioma. Não vejo eu que eles deam muitas voltas quando opinam as barbaridades às que nos têm afeitos... Temos tão interiorizado o seu pensamento, estamos tão dentro do eu discurso que NEM CONSIDERAMOS que se estes neofalangistas tivessem um neurónio deveriam pensar: "arrea, pues si los galleguiños hacen estas cosas puede que nosotros estemos haciendo algo mal. Deberiamos no ser tan supremacistas, entender que Ejpaña es algo más que la calle Bravo Murillo". Fazem isso? Nem isso? QUEREM O EXTERMINIO DO GALEGO E NÃO TEM PAPAS NA BOCA PARA O DIZER, mesmo para exigir ao presidente da Junta...pois se eles não tem "empatia" nós também temos de ter nenhuma.

Ontem (dia na que muitos não estivemos lá por causas laborais) foi um sucesso . Que o roam e que digam o que quiserem nos mandriles. Nós vamos para a frente.

Sara_Mago #98 22/Xaneiro/2010 Sara_Mago
[Valora este comentario Positivo +8 Negativo]

Bom, polo menos La Razón distingue entre "socialistas, nacionalistas y radicales". Para Feijóo há só "extremistas" ;)

Sara_Mago #99 22/Xaneiro/2010 Sara_Mago
[Valora este comentario Positivo +8 Negativo]

No, Erasmo, no. Al gallego sólo lo puedes salvar tú y tus amigos falangistas de Galicia Bilingue. Porque ya sabemos que nadie comprende al gallego mejor que vostros y nadie lo quiere más que vosotros. Gracias al cielo que existen Galicia Bilingue, Tan Gallego como el Gallego, la Falange Auténtica y el Partido Popular porque de otro modo ya hace tiempo que el gallego habría desaparecido. De verdad, muchas gracias de todo corazón.

Sara_Mago #100 22/Xaneiro/2010 Sara_Mago
[Valora este comentario Positivo +8 Negativo]

O de ontem foi uma mostra de unidade e de dignidade colectiva sem precedentes. Há uma Galiza que tem auto-estima, há uma Galiza que se respeita, há uma Galiza que tem dignidade.

Podemos ser 30 mil, ou 50 mil, ou 300 mil ou 3 milhões. O que ontem ficou claro é que sempre havemos estar ai.

Tomem nota traidores e sipaios.

opiloto #101 22/Xaneiro/2010 opiloto
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

que teima com o da bandeira,SÃO BEN MAS RADICAIS Os DO PARTIDO PODRE que nos querem eliminar ou exterminar como povo,estou farto de ter que aguentar todolos seus ataques não temos direito a defender-nos, como, onde e quando possamos...

nordes #102 22/Xaneiro/2010 nordes
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

PARABENS A TODOLOS GALEGOS AMANTES DO SEU IDIOMA!!!

CANTOS VIRON ESA QUEIMA??

ALGUEN PENSOU QUE "NESA FOTO" NON SE VEN BANDEIRAS OU PANFLETOS DE QUEREMOS GALEGO.

EU DIGO QUE PODE SER, TRANQUILAMENTE, UNHA FOTO DE ARQUIVO DE CATALUNHA OU EUSKADI.

Donicela #103 22/Xaneiro/2010 Donicela
[Valora este comentario Positivo -10 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



Erasmo #104 22/Xaneiro/2010 Erasmo
[Valora este comentario Positivo -11 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



zarrulheiro #105 22/Xaneiro/2010 zarrulheiro
[Valora este comentario Positivo +10 Negativo]

Espasmo metílico...Quando vai solicitar GB a derrogação do artigo 3.1. da C.E. para que "cada galego seja o que queira?"

prometeo #106 22/Xaneiro/2010 prometeo
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

Anda Erasmo tómate un ghuiski con Donicela, nidiosnipatria, Sancho, etc, á saúde da túa ama, Glory Lake, "la licores", que paga a FAES: http://feijoomente.blogaliza.o..., esa fundación tan amante das linguas minorizadas do Estado.

"Estamous trhabahando en ellou".

zarrulheiro #107 22/Xaneiro/2010 zarrulheiro
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

Espasmo metílico, levo vários dias a perguntar, o que sucede?

UMA LINGUA NÃO SE FALA POR UMA CONSTITUIÇÃO

Então, não chegou ainda essa parte da vossa matraca desde a FAES? Quando recebas o mail deles com a "argumentação" faz favor de cola-la aqui.

mansdodemo #108 22/Xaneiro/2010 mansdodemo
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

Eu non vin queimar nengunha bandeira.
Vin moita xente pacífica, e facendo festa para reivindicar O NOSO IDIOMA.
Paso desa foto olimpicamente, porque estou de volta das fotos que queren subliñar e resaltar o que queren algúns, que tamén podera ser falsa, e o seu obxetivo, é provocar. Non somos tan parvas, parvos.

iria_v #109 22/Xaneiro/2010 iria_v
[Valora este comentario Positivo +1 Negativo]

Eu tamen asistin a manifestacion de onte,esta ben manid¡festarse polo dlito que se esta a cometer contra a nosa propia cultura,pero canta xente da que asitiu a mani falaba galego?porque o m meu arredor habia xente ke berraba QUEREMOS GALEGO e despoi sfalab aco do lado n castelan parecememoi ben ke queiran defender o galego pero indceramente e moi facil ir a manidfestacions seria un feito mais respetabel se tentasen falalo,e tampouco creo que defender o galego sexa queimar a bandeira española porque a realidade que temos hoxe e que é por causa dos propios galegos a situacion e botarlle a culpa os outros tamen é mo facil,eu quereo galego dame igual o goberno que estea con tal de que o defenda con uñas e dentes...

Xarope #110 22/Xaneiro/2010 Xarope
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

#102

Pois também levas razom, cousas mais raras se virom: por exemplo aquelas fotos de monges tibetanos tundidos na Índia e que depois os jornais recortavam e faziam passar por fotos tomadas na própria China ...

Ou fotos para bem ou para mal já publicadas que "ressuscitam" pontualmente como se fossem atuais para umas eleições ...

A verdade é que jogando-nos os cartos com os que no-los estamos a jogar (La Bosta de la Colonia, El inMundo, La sinRazón, el Partido Popularra Promotor, o CNI espanhol, etc ...) nom me estranharia que fossem capazes de fazer estas trapalhadas e outras piores !!!

Xarope #111 22/Xaneiro/2010 Xarope
[Valora este comentario Positivo 0 Negativo]

Concordo também com #109 iria_v.

Nambuangongo #112 22/Xaneiro/2010 Nambuangongo
[Valora este comentario Positivo +12 Negativo]

Erasmo,

Contesta a pergunta de zarrulheiro. Por que desde GB não se exige a derrogação da obrigatoriedade de saber castelhano, IMPOSIÇÃO que atenta contra a "libertaz"?

Por que será que não se dá o caso de que os professores reclamam complementos por darem aulas em castelhano?

Que tem a ver a UPG com o decreto de Feijóo?

Bom, o de tantas voltas com a UPG eu bem o entendo. O razoamento induzido no subconsciente quem vos escuta bem sendo esta sequência:

BNG > UPG > Comunistas > Rojos > Diablo > Terror

Logo BNG = Terroristas.

Nambuangongo #113 22/Xaneiro/2010 Nambuangongo
[Valora este comentario Positivo +10 Negativo]

Quanto a queimar um trapo que um ditador restaurou como "símbolo nacional" depois dum golpe de estado e décadas de terror, de verdade foi o principal? o mais importante da manife? aquilo que dá para tantos comentários?

A estrategia do espanholismo madrilenho e sipaios de províncias é patética. Mas também predecível.

O que não sei é se a portada de "LA sinRAZON " lhe está a fazer um favor a Feijóo. Eu diria que em nada. Coisas das brigas entre Rajoistas e Aguirristas...

Porém, acho lamentável que vós lhes sigais o jogo. Tanto vos condiciona o que digam ou deixem de dizer quatro parvos? Tão mediatizados estais?

Andai, hom! Hoje haveria que estar a falar das consequências da manife, de para que valeu, do que irá acontecer.

Deixai que fale a imprensa do "corazón" madrilenho...

Erasmo #114 22/Xaneiro/2010 Erasmo
[Valora este comentario Positivo -10 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



zarrulheiro #115 22/Xaneiro/2010 zarrulheiro
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

#114, Prezado Erasmo,
Por que desde GB não se exige a derrogação da obrigatoriedade de saber castelhano, IMPOSIÇÃO que atenta contra a "libertad" ?

prometeo #116 22/Xaneiro/2010 prometeo
[Valora este comentario Positivo 0 Negativo]

Iria_v, que nesta manifestación, ao igual que na anterior, houbera xente castelán falante é apreciativo do plural de dita manifestación. É unha realidade, que hai moitas persoas que foron educados exclusivamente en castelán, pero que non teñen prexuízos con respeto ao galego. Saben, polo tanto, que o que ésta a facer este goberno é quitarlle o pouco espacio que foi adquirindo a lingua propia de galicia (insuficiente para que os cativos sexan competentes en dita lingua).
O da bandeira non deixa de ser unha anecdota, un acto infantil, de dous pallasos que non tiña nada mellor que facer que "ghoder na marrana". Pero non te quedes coa mera anecdota queda co resto, a defensa da lingua.

Sara_Mago #117 22/Xaneiro/2010 Sara_Mago
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

Erasmo si te pone más Doña Licores que el gallego, allá tú, toa pa ti.

Hermerico #118 22/Xaneiro/2010 Hermerico
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

O importante é nom dar a foto aos fascistas, nom "dar motivos", nom "dara razom?" ao espanholismo, porque eles som os donos da verdade, eles dam as certidons de bom/boa galeg@. Há que fazer cousas dentro da (sub)normalidade democrática, há que jogar com as suas regras (essas mesmas que nom respeitam se nom ganham). Isso é o importante para umha multitude de acomplexad@s, de medros@s e coitadinh@s que suplicam "convivência" aos etnicidas. Nom lhes dá para entender que queimar umha bandeira do ocupante nom é excepcional, mas sim normal no entanto haja ocupaçom. A existência de bandeiras espanholas no nosso país é umha permanente agressom, respaldada pola permanente agressom dos terroristas-torturadores que som o braço armado do espanholismo. Mas nom, há milheiros de palhaços acomplexados, que fazendo eco do fascismo espanhol teimam em salientar e condenar um gesto que chama à normalidade, à ausência do poder extrangeiro que nos oprime. E os putos espanholistas que venhem manifestar-se contra o PP, que se fodam se nom gostam de ver o seu farrapo estrangeiro ardendo

Nambuangongo #119 22/Xaneiro/2010 Nambuangongo
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

#114

Nacionalismo do século XXI = Nacionalismo espanhol?

"Xuventude galega" é a que em volta de estar no Obradoiro estava nas aluas de religião?

Concordo em que é um erro politizar a língua. São os GB, os do PP e os "progres" do PSOE quem não a politizam?

Qual é o tema de fundo?

Eu sim tenho respostas, e uma é claríssima:

LIBERTAZ LINGÜÍSTICA = GUETTO NACIONAL (NACIONAL-CATÓLICO ESPANHOL)

prometeo #120 22/Xaneiro/2010 prometeo
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

Hermerico, a min non me fai falta queimar un trapo para defender a Lingua Galega (e non me considero un acomplexado por non facelo) e creme, eu son dos que empregan sempre, dentro e fora da casa, o galego.
Pero a manifestación era pola defensa da Lingua Galega, non para reclamar a liberación de Galicia dunha potencia ocupante. É necesario manterse unidos nesta batalla pola lingua.

Hermerico #121 22/Xaneiro/2010 Hermerico
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

Nom é nem necessário nem desnecessário, é consubstancial com a ocupaçom, ocupaçom que tem como consecuência o esmorecimento da língua. E ninguém duvida das tuas actitudes lingüisticas.

Mahleriano #122 22/Xaneiro/2010 Mahleriano
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

Sarcasmo de Putterdam: ainda com o risco do tédio que provoca a repetição, volto a perguntar: para quando os de GB reclamarám a supressão da obriga de conhcer a Língua Castelhana?

prometeo #123 22/Xaneiro/2010 prometeo
[Valora este comentario Positivo +2 Negativo]

Eu non nego que o castelán foi imposto en Galicia de forma violenta, no seu momento; e non só me estou a referir aos séculos escuros, senón a historia máis recente deste pais.
Pero agora estamos noutro período e temos que xogar coas cartas que nos foron repartidas, que son ruíns de carallo, pero son as que temos.

Non podemos cometer o erro de dividirnos nesta loita, porque non contamos con medios de comunicación que poidan contrarrestar as falacias bífidas, senón todo o contrario.
Eses medios xa demostraron, moi recentemente, a influencia que teñen na sociedade galega, que por eses mesmos motivos históricos, é permeable as súas mensaxes, por moi burdas e manipuladoras que estas sexan.
Repito, non lle podemos facilitar o camiño, con eses actos de queima de bandeiras, debido as distintas sensibilidades que hai entre os que defendemos o galego. Iso sería pórllelo demasiado fácil.

zarrulheiro #124 22/Xaneiro/2010 zarrulheiro
[Valora este comentario Positivo +1 Negativo]

...Espasmo, isto demora demais, se não vai o mail que che enviem desde a FAES os "argumentos" da resposta por fax...

aovellaquemira #125 22/Xaneiro/2010 aovellaquemira
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

#123
Já prometeo, mas o castelhano continua a ser imposto na Galiza, via artigo 3 CE, e via tudo: licenças de rádio-televisão, requisito para o acesso à função pública em absolutamente todas as vagas públicas da Galiza a exceção da exclusão da nossa língua, ensino como língua própria, etc.

Estou de acordo em que não convém dividir-nos. Mas olha, o que há que ver e o lado no que não convém estar, não? E se o lado no que se pretende que estejamos (no lado de que, dentro desta configuração de Reino de Espanha imos normalização a nossa língua) não imos a nenhures, então não nos dividamos. Aprofundemos na nossa análise. Entendamos que para normalizarmos a nossa língua não pode ser nesta España. Com já entendem, a cada dia mais, muitos catalães e bascos.

Não sei a que médios te referes. Eu sou absolutamente contra qualquer médio que esteja proibido pelo direito penal ou sancionador administrativo. Entre outras cousas porque os considero inúteis. Ora, não é questão de médios: é-o de ideologias. Não façamos papanatismo político como com a questão da bandeira. Qual é o problema dessa imagem? O que transmite? O que transmite é que não se quer España. Opino que, com outros médios, é o que devemos transmitir todos, caso queiramos que a Galiza siga existindo em algo mais que no micro-espaço folclórico.

A portada de La Razón é ademais de consumo interno espanholeiro: para atacar ao psoE e também a parte do pp radical menos radical. Se nós entramos nesse jogo... é culpa nossa.

Acho que o que corresponde é dizer que a manifestação não era contra España. Lamentavelmente. Porque poderia tê-lo sido. Em positivo. Poderia ter sido uma manifestação em prol da autodeterminação visando a normalização da nossa língua.

Mas, sobretudo, o que não corresponde, salvo desde posturas institucionais e de quem organizou (que não queria isso), é andar pedindo perdão e laiando-se de que queimaram a bandeira: "aí diormío! Ainda vão pensar que não amamos España! Tão bem como ela nos trata!"

Ps. Quanto mais o penso mais histórica me parece essa capa de La Razón :-D e mais hipóteses lhe vejo a esta estratégia espanholeira de lhes sair do revês.

Erasmo #126 22/Xaneiro/2010 Erasmo
[Valora este comentario Positivo -8 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



zarrulheiro #127 23/Xaneiro/2010 zarrulheiro
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

Continuas sem responder #126, deitando tinta e mais tinta como as luras.

luaminguante #128 23/Xaneiro/2010 luaminguante
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

erasmo
a língua non se fala por decreto,xa o sabemos
pero tamén sabemos que por decreto pode deixarse de falar

luaminguante #129 23/Xaneiro/2010 luaminguante
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

este é un decreto para que non se fale o galego
ti o sabes ben;para pouquiño a pouquiño facer ver aos neno,que co castelán e o inglés é máis que suficiente

luaminguante #130 23/Xaneiro/2010 luaminguante
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

o plurilinguismo non pode obviar a lóxica de que o coñecemento das línguas ten que estar xerarquizado
coñeces algún país non que se estude tantas horas en "español"(castelán)coma no seu idioma propio?

Erasmo #131 23/Xaneiro/2010 Erasmo
[Valora este comentario Positivo -6 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



Erasmo #132 23/Xaneiro/2010 Erasmo
[Valora este comentario Positivo -5 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



acarondosil #133 23/Xaneiro/2010 acarondosil
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

Erasmo,

Eu non lle furtei nada a ninguén.

Eu pensei que eran outros os que non daban cartos para as actividades de normalización nos centros...e resulta que son eu(ou nós)os que os furtamos.

E quen retirou as axudas en distintos campos á promoción do galego?

Cando empezaron os coodinadores dos equipos de normalización ligüística a recibir cartos polo seu cargo, Erasmo?

Cando lles empezou a contar o cargo como un mérito?

Agora resulta que imos ser nós os que non queremos cartos para a normalización. Mira o meu número de conta xa o sabe a Xunta, que me ingrese todos os que queiran...

acarondosil #134 23/Xaneiro/2010 acarondosil
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

Erasmo:

Os "nativos galegos" que dis ti non necesitan facer ningún esforzo
para falar galego, só vontade. E ti queres comprar vontades?

Erasmo #135 24/Xaneiro/2010 Erasmo
[Valora este comentario Positivo -6 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



zarrulheiro #136 24/Xaneiro/2010 zarrulheiro
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

Sim, erasmo, sim. Por que desde GB não se exige a derrogação da obrigatoriedade de saber castelhano, IMPOSIÇÃO que atenta contra a "libertaz" ?

luaminguante #137 24/Xaneiro/2010 luaminguante
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

136
nunca has recibir resposta

acarondosil #138 24/Xaneiro/2010 acarondosil
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

Como diciades noutro lado que había problemas para conectarse a Vieiros digo o que vén agora: non é que me importe polo cometario, dígoo por se nos están atacando extraterrestes veciños.

Eu pola tarde contesteille a Erasmo e non me daba entrado o comentario. Pensei que non me entrara e cando volvín mirar si que entrara, creo velo. Pero o problema é que agora non o vexo.

Repito, no cometario acabáballe dicindo a Erasmo que eu pola normalización do galego xa case estou disposto a aceptar o que sexa.

Se contei todo isto é por se ven os de Vieiros que pode estar pasano algo raro. Non por outra cousa. Ao fin e ao cabo, comentarios facemos moitos e aínda que se perda un non pasa nada.

redaccion #139 25/Xaneiro/2010 redaccion
[Valora este comentario Positivo +2 Negativo]

http://www.vieiros.com/nova/78...

Hermerico #140 25/Xaneiro/2010 Hermerico
[Valora este comentario Positivo +2 Negativo]

Prometeo, precissamente o que nom devemos fazer é aceitar jogar com as suas cartas, que é o que fai o autonomismo
Divide quem sim aceita jogar ao jogo que nos imponhem os espanhóis.
E sim temos médios ainda que nom sejam tam poderosos. Quem acredita nos média espanóis já fai a sua escolha, e essa actitude nom é neutra.
A quem defende o idioma nom deveria molestar que arda a bandeira do invasor ainda que ele nom considere oportuno queimá-la. E repito, os nossos actos nom dependem do juízo dos "donos da verdade", dos espanholistas, senom já estamos derrotad@s

Erasmo #141 25/Xaneiro/2010 Erasmo
[Valora este comentario Positivo -4 Negativo]

@138 Pois tivemos mala sorte. Efectivamente eu tamén respondera de vagar ao teu comentario e de paso deixeille resposta cumprida á reiterada pregunta do zarrulheiro...

Agardaremos a migración do Servidor... mentres disfrutade do discurso de Callón por se acaso volo perdíchedes no fragor da manifa...

http://www.youtube.com/watch?v...

prometeo #142 25/Xaneiro/2010 prometeo
[Valora este comentario Positivo +1 Negativo]

Penso Hermerico, con tódolos respetos, que tí queres xogar ao todo ou á nada; e é un xogo bastante arriscado.
Trabúcaste... hai xente que sí defende a lingua galega e non lle gusta ver como queiman unha bandeira.
Eu estou falando de estratexia. E a fronteira, cando falamos de persoas, entre españolistas e non españolistas (non digo antiespañolistas), as veces, non aprece ben definida. É evidente que aquí ninguén é neutral, pero tampouco se pode reducir todo a negro ou branco.

Hermerico #143 25/Xaneiro/2010 Hermerico
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

Trabucas-te pensando que os espanholistas que vam de galleguistas estám deste lado da barricada (porque há umha barricada). O dia 21 nem estavam tod@s @s que som, nem eram tod@s @s que estavam.
E o jogo que ti propos é bem mais utópico que dea resultados que adoptar umha necessária e digna postura maximalista, como provam trinta anos de constante recuo, e a experiência doutras comunidades lingüisticas menos acomplexadas.

prometeo #144 25/Xaneiro/2010 prometeo
[Valora este comentario Positivo +1 Negativo]

Se te refires aos membros do PSOE, que estaban na manifestación ou dalgún sindicato, seguramente tes razón. Máis eu estou a falar dos que non teñen carnet político.
Non te esquezas que as demais comunidades lingüísticas, nun primeiro momento político, partiron do mesmo marco legal. A diferencia, entre Galicia e Cataluña-Euskadi, é a pouca coniciencia identitaria que temos. Por iso, os ataques ao galego, perdoa a miña inocencia, están conseguindo que algúns sectores da sociedade que estaban adormecidos acabaran por espertar. Penso que hai que seguir por ese camiño. Claro que podo estar trabucado.

Hermerico #145 25/Xaneiro/2010 Hermerico
[Valora este comentario Positivo +2 Negativo]

Refirome.
Estou a pensar no Quebeque e Flanders, modelos de normalizaçom bem sucedida, este último polo incontornável caminho do reintegracionismo.

prometeo #146 25/Xaneiro/2010 prometeo
[Valora este comentario Positivo +1 Negativo]

Xa me gustaría a min que aquí se poidera facer o mesmo que no Quebeque, dende logo sería o desexable. Máis, por agora, ese modelo en Galicia segue sendo política-ficción.

Hermerico #147 26/Xaneiro/2010 Hermerico
[Valora este comentario Positivo +1 Negativo]

Poderá-se quando rompamos as cartas que nos repartem os espanhóis

zarrulheiro #148 26/Xaneiro/2010 zarrulheiro
[Valora este comentario Positivo +1 Negativo]

#141, A minha réplica fundamentada à tua "resposta cumprida" foi apagada pela mudança de servidor (que volvam as palavras!!)

prometeo #149 26/Xaneiro/2010 prometeo
[Valora este comentario Positivo +1 Negativo]

E eu estou sendo utópico? Para romper con esas cartas queda aínda moito por facer, Hermerico. Primeiro hai que convencer a unha maioría de galeg@os e aglutinalos nun proxecto galeguísta/nacionalista onde o centro de gravidade sexa a nosa terra, a cultura, a lingua (acadar unha inmersión lingüística total, na educación), etc.
Iso non se consegue queimando bandeiras (calquera pode prenderlle lume a un trapo), nun momento onde a maioría da pobaoción galega non percebe o Estado español como unha potencia ocupante (alléa), senón como algo propio. A situación de Galicia non é a mesma da India do século XX.

prometeo #150 26/Xaneiro/2010 prometeo
[Valora este comentario Positivo +1 Negativo]

Referíame á India de comezos do século XX, antes de acadar a independencia total da metrópole.

Novo comentario

É preciso que te rexistres para poder participar en Vieiros. Desde a páxina de entrada podes crear o teu Vieiros.

Se xa tes o teu nome en Vieiros, podes acceder dende aquí:



Vídeo: Profesores, pais, alumnos e políticos opinan en Vieiros sobre a manifestación de Queremos Galego

Pasadas as 11.00 horas, a xente xa ateigaba a Alameda (clique para ampliar)
Pasadas as 11.00 horas, a xente xa ateigaba a Alameda (clique para ampliar)
A manifestación pouco despois das 12.15 horas (clique para ampliar)
A manifestación pouco despois das 12.15 horas (clique para ampliar)
Ambiente festivo na manifestación, con xente de todas as idades, principalmente, pais e fillos (clique para ampliar)
Ambiente festivo na manifestación, con xente de todas as idades, principalmente, pais e fillos (clique para ampliar)
A xente entrando na Praza do Obradoiro / Foto: Consello da Cultura  (clique para ampliar)
A xente entrando na Praza do Obradoiro / Foto: Consello da Cultura (clique para ampliar)
O secretario xeral do PSdeG, Manuel Vázquez, atendendo a cámara de Vieiros
O secretario xeral do PSdeG, Manuel Vázquez, atendendo a cámara de Vieiros
Representantes do BNG
Representantes do BNG