ostresdoeixo

Vieiros

Vieiros de meu Perfil


Galego.org

Xestionado por Vieiros
RSS de Galego.org
A ENQUISA DA LINGUA NON ACLARA NADA

Pouco máis da metade dos pais opinou, a maior porcentaxe na privada

Isabel G. Couso - 13:10 31/07/2009
Anxo Lorenzo, este venres, compareceu só

Anxo Lorenzo, este venres, compareceu só

Nunha comparecencia na que o secretario xeral de Política Lingüística apareceu só, sen a compaña do conselleiro de Educación, Anxo Lorenzo debullou os resultados da enquisa sobre a lingua. De primeiras subliñou a participación, que considerou "dispar". Globalmente este dato elévase até o 58,7% das familias, se ben foi máis elevada nos ciclos de Educación Infantil e Primaria, onde chegou até o 70,1% e ao 75,7% respectivamente. Mentres, foi menor a participación en Educación Secundaria (38,4%) e en Formación Profesional (33,1%). Con todo, Lorenzo aclarou que, porcentualmente, foi moito máis elevada a participación nos centros privados, seguidos dos concertados e finalmente dos públicos.

Unanimidade só para o inglés
Cuns resultados que se ofrecen unicamente desglosados por ciclos educativos e non globais, a estatística que ofrece maior garantías e revela a unanimidade dos pais refírese ao inglés. A favor de que se impartan contidos neste idioma amósanse o 91,5% das familias de Infantil, o 75,2% das de Primaria, o 63% de Secundaria e o 63% de Formación Profesional. Cuestionado sobre as posibilidades que este desexo tería para converterse nunha realidade, Lorenzo adiantou a dispoñibilidade do goberno, se ben confirmou que este non pode ser un obxectivo a curto prazo.

Entre o bilingüismo e o castelán

En Educación Infantil, a meirande parte dos pais prefire que os seus fillos aprenda a ler e escribir en galego e castelán (53,2%). Con todo, suman outro 37% os que optan unicamente polo castelán, mentres que son o 8,7% os que a esta pregunta contestan "só galego".

En Primaria, á cuestión de "En que linguas preferiría que o seu fillo cursase as materias troncais?"deixa o seguinte resultado: o 37,6% todas en castelán; o 26,6% prefiren unhas en galego e outras en castelán; o 17% a maioría en castelán; o 12,5% todas en galego; e o 5,8% a maioría en galego.

En Secundaria, á mesma pregunta ofrece resultados parellos: o 33,8% optan por todas en castelán; o 23,6% unhas en galego e outras en castelán; o 19,8% todas en galego; o 14,7% a maioría en castelán; e o 7,7% a maioría en galego.

Nos ciclos formativos, a maioría dos consultados (un 52%) opta por un emprego das dúas linguas en todas as materias; o 25,1% opta por só galego; o 22,6% só castelán; e un 11% deixaron sen resposta esta cuestión.

Modificación do Decreto
Sen deixar máis dun cuarto de hora para as preguntas dos xornalistas, Anxo Lorenzo asegurou que as conclusións que se poden tirar desta consulta "non serán vinculantes" e insistiu unha e outra vez en que "isto non foi un referendo, senón unha consulta para pulsar a opinión das familias". Nesta liña, subliñou que o novo decreto sobre o ensino que se elabore será "plural, sen ningún tipo de imposición e reflectirá a diversidade lingüística presente en Galiza".

Con todo, non quixo adiantar data ningunha para a súa elaboración e precisou que nada se fará ao respecto en agosto, porque "son malas datas" para cuestións vencelladas co ensino, por mor dos períodos vacacionais. Así, deixou para setembro o inicio do proceso que, dixo, contará con todos os axentes implicados no ensino, aos que tamén se lles fará chegar o resultado da enquisa.

Contratación dunha empresa e custe
Lorenzo foi especialmente belixerante á hora de falar do custe que tivo este traballo. Confirmou, tal e como xa adiantara a Mesa pola Normalización, a contratación dunha empresa (Obradoiro Socioloxía) para a decodificación dos datos. Esta, á súa vez, subcontratou a outra compañía para alugarlle un lector óptico que permitise acelerar todo o procedemento. O secretario xeral de Política Lingüística asegurou que estas contratacións foron necesarias porque, do contrario, todo o proceso tería unha duración de máis dun ano e así "resolveuse nun mes".

Ademais, adiantou as cifras oficiais do custe que tivo a consulta. Segundo explicou, esta cantidade ascendeu finalmente a 160.995 euros, un montante económico que se repartiu entre a impresión da enquisa, a dixitalización dos datos ou a publicidade. Lorenzo recalcou que esta cifra supón 48 céntimos por alumno. Neste sentido acusou "a algunha organización" de dicir "mentiras e estupideces" ao respecto, "que nada teñen que ver coa realidade".

Unha enquisa chea de sombras
Máis alá de que o secretario xeral asegurase que os datos desta consulta non serán vinculantes, hai que subliñar a premura, tanto na súa elaboración (no comezo das vacacións, cos alumnos preparando exames...) como na súa presentación. A correspondente rolda de prensa convocouse o último día do mes de xullo, un venres, deixando pouco tempo para as posíbeis reaccións dos diferentes axentes sociais implicados no ensino.

Ademais do controvertido que foi todo o procedemento que agora nos leva a coñecer este resultado, a información que ofrece atende exactamente ás preguntas realizadas ás familias. Non hai, pola contra, ningún tipo de cruzamento de datos do que puideramos extraer outro tipo de conclusións, como a escolla preferente dos pais en función do rural ou urbano ou dos centros públicos ou privados, por exemplo. Ao respecto, Lorenzo asegurou que "estes son os datos que hai e non se buscarán máis".

Anxo Lorenzo xustificou a ausencia do conselleiro de Educación na presentación pública dos resultados asegurando que el é "o máximo responsábel da política lingüística do país" e polo tanto, "representante do goberno". Así, nunha exacta media hora de comparecencia, deixou a porta aberta a que cada quen extraia as súas propias conclusións e adiantou a súa: "a enquisa reafirma o carácter bilingüe da sociedade galega".


Ligazóns

3,31/5 (32 votos)

Comentarios (101)

llorllidan #1 31/Xullo/2009 llorllidan
[Valora este comentario Positivo +14 Negativo]

Era unha enquisa que naceu tramposa e só unha trampa se podía agardar que saira de ai.

cabreado #2 31/Xullo/2009 cabreado
[Valora este comentario Positivo +8 Negativo]

Pois algúns picaron na trampa:

Titular de A Nosa Terra: O castelán gaña a enquisa da Xunta

Titular de Xornal de Galicia: Na consulta de Educación aos pais gaña o bilingüismo

vontrox #3 31/Xullo/2009 vontrox
[Valora este comentario Positivo -12 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



moledo #4 31/Xullo/2009 moledo
[Valora este comentario Positivo +10 Negativo]

Mas, quem caralho se pode importar com uma "consulta" tão trapaceira, um calote indissimulado, nas mãos destes falangistas? Entrar a valorar os "dados" deste calote é fazer jogo a estes fanboys de Espe Aguirre. Vão fazer o que lhes pete, portanto, temos que afiar a gadanha para quando esta trope abandone a Junta. Há que arrasar com eles, há que arrasar com La Voz e com as suas medidas. Derrogaremos todas estas caralhadas fascistas, que não tenhas dúvidas.

...Anxo Lorenzo, sipaio.

ANGR #5 31/Xullo/2009 ANGR
[Valora este comentario Positivo +11 Negativo]

Anxo Lorenzo, arderás no inferno dos traidores, se é que ainda não o estás a fazer.

jotabe #6 31/Xullo/2009 jotabe
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

Non vos enganedes. Pese á falla de transparéncia na enquisa, é moi probable que os resultados reflictan a realidade.
E a triste realidade da nosa língua é que unha boa parte dos seus falantes sinten vergonza dela. Que os pais non a desexan transmitir aos seus fillos. Que a lingua galega segue asociada a prexuizos negativos: que só a falan pailáns ou medio terroristas.

Mentres a xente sega a ter a percepción que ten da nosa lingua, non hai nada que lle facer.

Celso #7 31/Xullo/2009 Celso
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

Novo hino do Bilinguismo Cordial: "Yóóó / sóy bilíngüe pórquel múndo méhahechoasííí": http://www.youtube.com/watch?v...

E a nossa Nueva Galicia canta ao idioma galego:
http://www.youtube...

Agora a sério ;-). A aplicação do bilinguismo no ensino é MUITO fácil, Anxo: Ensino totalmente em espanhol na privada, cara e SEM SUBSIDIAR, e totalmente em galego na pública. E desaparecimento da concertada, claro.

Gaias #8 31/Xullo/2009 Gaias
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

Os resultados desta enquisa non os cre ninguen. Se o o 33,8% optan por todas en castelán como é que na mani dos "pilingue" eran so 4 gatos, e non galegos (Rosa Diez, Albert Rivera, Ana Pastor,xentes vidas doutras comunidades,etc).

Xa sabian os resultados antes de facer a enquisa. De feito despilfarraron os nosos cartos nesta enquisa pra ter unha excusa coa cal derogar un decreto que garantia un ensino verdadeiramente biligue.
Agora con este goberno antigalego, voltamos o modelo fraguista. Todo en castelan salvo a asinatura de galego.

luaminguante #9 31/Xullo/2009 luaminguante
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

parádevos un pouquiño:máis do 40% non contestou,evidentemente,porque non tiña problemas co decreto;ousexa que se ás cifras dos que escolleron so galego,lles sumamos ese 40%,está claro que esta sería a opción mioritaria:pasou o de sempre,que abstivéronse os que non quixeron nin poñer en cuestión que o noso idioma é o galego;ben ovimos nos foros nos que se pedía esa abstención que ao final non serve de nada ,porque non hai millor tonto que o non quere entender(estes descastados)

Tarelo #10 31/Xullo/2009 Tarelo
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

É Igula o que diga a enquisa, maís que nada porque o proceso "democrático da enquisa é moi deficiente e sen garantías. Por outra banda a administarción galega o normal é que fomente o uso do galego, sobre todo se ten asc ompetencias transferidas en materias d e aducación e se realmente é autonoma, todo o deáis sería contra natura, non coñezo ningunha administarción no mundo que deprece o idioma propio do pais. O normal é o comportamento contrario. Non chegará o que pormociona o idioma español, a administración española e o Instituto Cervantes. Non sei pero parece un suicidio idiomático.

Tarelo #11 31/Xullo/2009 Tarelo
[Valora este comentario Positivo +1 Negativo]

Por outra banda, entendo que a consulta debe facerse a tódol@s galeg@s, non só aos que teñen fillos en idade escolar, tamén hai que pagar impostos, e deben consultarnos (cousa que non fan) aos que teñen cartos, máis aos que non os temos. O galego é patrimonio de tod@s, incluso d@s nixerian@s.

Lisboeta #12 31/Xullo/2009 Lisboeta
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

A resposta só pode ser uma, a recusa em participar em aulas em Castelhano que não sejam as de "Castelhano como Língua Estrangeira". Só assim irão respeitar os Galegos.

joamboam #13 31/Xullo/2009 joamboam
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

Concordo con 6.

A grande maioría dos falantes naturais de galego ainda teñen o español como rexistro culto da lingua que falan habitualmente. A maioría pensa tamén que isto é unha eiva, e que o ideal sería que os fillos estiveran plenamente instalados no español.

As políticas educativas e as linguísticas postas na práctica por estes políticos e técnicos galego-españolistas teñen por obxectivo reforzar este consenso.

Esta foi a razón da enquisa: atinxir un resultado que validar o status quo do español en Galiza e xustificar así as medidas de desprotección ao galego (ensino, oposicións, e o que estará por chegar).

Por exemplo, non incluir unha proba de galego nas oposicións non ten como obxectivo atraer profisionais da península á Galiza (que é como o xustifican), mais permitir que os galegos instalados completamente e só no castelán non teñan que xustificar coñecemento ningún de galego.

E isto é parte tamén do consenso xeral, do que chamamos "sentidiño": unha vez que o cambio de código linguístico ten acontecido nunha xeración, este é só nonolingue en español e con actitudes reaccionarias, por dicilo dalgún xeito, cara a lingua dos pais cos que normalmente falan tamén en español. Estes do PP de Galiza só poñen na práctica políticas que vanlles dar de seguro rendimento eleitoral. Este é o caso.

Eu non sei qué van facer estes da RAG, do ILGA, do Consello da Cultura, en fin, estes galegistas tan próximos ao poder. Fungaron un pouco ao principio...

Tarelo #14 31/Xullo/2009 Tarelo
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

A intervención #6 de jotabe, penso que ten razón. Debde ser esto do capitalismo e a Globalización, pero no noso pais, existe unha paralise, para defender o que é noso, aceptando que o exterior é mellor e sinónimos de progreso. Non só existe un desprezo propio pola lingua que nos é propía, é que existe un desprezo, pola mesma Galiza, pola súa paisaxe ( O Courel, o Litoral, etc), pola súa riqueza (o marisqueo, o agro, ) pola súa tradicción ( mariñeiros, labregos, construcción naval, etc). Despois hai quen ten morriña, e hai quen ven a Galiza buscando o que cada vez é un mito, "O Verde" o orixinal, ma´si este pais por desgraza, está sendo destruido, e o único que nos vai quedar del vai ser unha mal copia en forma de suvenir, Unha gaitiña de madeira, un mandil co conxuro da quemada, unha cuncha de vieira, etc.

Non ao inmobilismo!!!!!!!!!!!

luaminguante #15 31/Xullo/2009 luaminguante
[Valora este comentario Positivo +8 Negativo]

non sei se aturarei tanta merda;ás veces paréceme que vou morrer de puro NOXO;ponme enferma ver a cara destes......ata en foto.
poderei resistir 4 anos?temos que facer algo,non sei o que pero algo,

micsha #16 31/Xullo/2009 micsha
[Valora este comentario Positivo -17 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



micsha #17 31/Xullo/2009 micsha
[Valora este comentario Positivo -17 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



xan_78 #18 31/Xullo/2009 xan_78
[Valora este comentario Positivo -12 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



OBSERVADOR #19 31/Xullo/2009 OBSERVADOR
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

A notícia diz:

«En Educación Infantil, a meirande parte dos pais prefire que os seus fillos aprenda a ler e escribir en galego e castelán (53,2%).»

Isso significa que um pouquecho mais da metade dos progenitores querem filhos competentes nas duas línguas.

Os GaBis têm de estar satisfeitos, as duas línguas são desejadas pela sociedade galega...

Portanto, 50% numa língua e 50% na outra. Tal qual.

OBSERVADOR #20 31/Xullo/2009 OBSERVADOR
[Valora este comentario Positivo +8 Negativo]

Vamos instituir o dia 31 de julho como o "Dia em que os Governos anunciam os seus Fracassos".

Se há uma medida impopular, foi esta. O último dia de julho semelha mais efetivo que o primeiro de agosto para fazer público o resultado do desgoverno...

Bradomin #21 31/Xullo/2009 Bradomin
[Valora este comentario Positivo +8 Negativo]

Non hai, pola contra, ningún tipo de cruzamento de datos do que puideramos extraer outro tipo de conclusións, como a escolla preferente dos pais en función do rural ou urbano ou dos centros públicos ou privados, por exemplo. Ao respecto, Lorenzo asegurou que "estes son os datos que hai e non se buscarán máis".


Disque iste tal Lorenzo é sociolingüista, non son estes os datos que compre coñecer dende un punto de vista sociolóxico?

Todos temos claro que o diferente uso do galego ben motivado máis por diferenzas socioculturais que territorioriais ou xeográficas.

Logo, queremos saber!!!!.

vontrox #22 31/Xullo/2009 vontrox
[Valora este comentario Positivo -10 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



xan_78 #23 31/Xullo/2009 xan_78
[Valora este comentario Positivo -11 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



joamboam #24 31/Xullo/2009 joamboam
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

Luaminguante: faites socia da Mesa, da AGal, dun partido, dunha agrupación en defesa da lingua, organizate, únete, participa!

OBSERVADOR #25 31/Xullo/2009 OBSERVADOR
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

Ah, é que por cima o 31 de julho cai em sexta-feira.

E o sábado não trabalham... É isso.

GalizacapitalBraga #26 31/Xullo/2009 GalizacapitalBraga
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

Eu muito lhe agradezo a GALICIA DOBLADA (quer dizer, LA VOZ DE GALICIA), que tiraram ao(s) galego(s) do marasmo mortal em que estava(m). Ou alguém pensa que se ia aplicar o morno decreto do PSOE? A desfaçatez, a vileza e a sevícia do seu "argumentário" é o mais acaido trampolim para a recuperaçom do galego se utilizamos o antídoto correspondente: a confiança em nós próprios. A razom é a nossa melhor aliada. Só precisa da nossa determinaçom.

OBSERVADOR #27 31/Xullo/2009 OBSERVADOR
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

#26 « A razom é a nossa melhor aliada. Só precisa da nossa determinaçom.»

Sem dúvida. Por isso, eles desincham. Nós, continuamos.

Celso #28 31/Xullo/2009 Celso
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

A ver se o vemos claro, ó. O objetivo desta política linguística é:

1) Impedir que surjam "neofalantes" instalados no galego. É evidente que os "neofalantes" (quem falou espanhol na família, mas mudou para galego no ensino secundário ou depois, pola presença do idioma aí e/ou por consciência) são absolutamente necessários para recuperar o idioma, por razões conhecidíssimas pola sociolinguística que se ocupa dos usos linguísticos REAIS, não das cifras.

2) Impedir que se consolidem os galego-falantes habituais.

3) Por 1 e 2, impedir que se recupere o galego como LÍNGUA INICIAL das próximas gerações.

4) Demonstrar que estes novos horteras españolistas são capazes de tudo, e, portanto:

5) Humilhar política e socialmente, e

6) Obstaculizar o caminho à soberania.

Estes trilinguistas são um grupelho de ignorantes que nem sequer sabem ler os textos nos seus contextos (Castelao), cegados polo brilho de baratilha (plástico pintado de purpurina) da Lengua Española. São tão horteras que pensam que saber inglês antes que galego/português abrirá as portas do mundo a uma Galiza sem economia onde o inglês só pode ter o papel de vender polvo à feira aos turistas. São pobres populistas reaganianos que, como a Reagan ou a Bush, NEM LHES IMPORTA A SUA LÍNGUA. Há que ser BURROS para identificar-se antes com os plastas de Lope de Vega ou de Jacinto Benavente que com o insuperável cancioneiro galego-português. Tiveram SÉCULOS de domínio para produzir uma cultura e um estado e só conseguiram um DESASTRE político cheio de assassinatos e uma imensa mediocridade cultural de todo o tipo (a TV em espanhol deve ser uma das mais vomitivas do planeta: admito que até a TVG é -era- muito melhor). Por algo a língua española é uma das línguas onde mais rapidamente SE TRADUZ o que se produz por aí: por puro VAZIO de produção própria. E é ISSO, essa "España", que os trilinguistas querem que os seus filhos herdem? Pobrinhos, no fundo são patéticos.

GalizacapitalBraga #29 31/Xullo/2009 GalizacapitalBraga
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

# 23 xan_78. Rapazinho, o teu "comentário" (vómito de ignorante, em realidade) é abrido, lido e votado segundo o seu valor. "Em toda a boca" receberom os professores de GALICIA DOBLADA que dam aulas no IES no que travalho. Nem um voltou abri-la desque lhes esfreguei pola face a sua ignoráncia. Aí já sabem que onde esté eu o galo é o que fala galego. Os demais, pólos e pitas. Insisto: passavam artigos de EL MUNDO aos alunos, punham cartazes no tabuleiro (cuja ortografia castelhana tivem que corrigir), comentavam em voz alta os artigos de LAVOZ (meio subvencionado pola imensa maioria dos centros educativos)... Mas deixárom de fazê-lo desque sabem que nom passo nem umha (e que tenho boa memória). Ninguém vai negar que na Galiza avondam os ignorantes e os submissos. Mas disso nom se segue que todos tenhamos de sê-lo. A vossa ignoráncia é parte da paisagem, como os eucaliptos.

outrolector #30 31/Xullo/2009 outrolector
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

Para min están bastante claros os resultados a enquisa, que entendo se poden resumir en dous:

- A demostración obxectiva da indignidade do actual goberno, que non dá a cara nin ao 25% e o fai a última hora dun venres de xullo, antes das vacacións, e mira ti por onde á sombra informativa dun atentado doutros tan indignos e autistas coma eles (non máis ca eles).

- A sospeita razoable, baseada nos resultados presentados e no modus operandi (retrasos, mentiras, ...) desa grea de fantasmas de pijolandia, de que o rexeitamento global (non dos centros concertados nin dos seus eminentes clientes, non) áos plantexamentos dos Glorialagos élles ABAFANTE.

¡Viva a pátria galega, a intelixencia, a humanidade, a universalidade e a dignidade!

xan_78 #31 31/Xullo/2009 xan_78
[Valora este comentario Positivo -20 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



joamboam #32 31/Xullo/2009 joamboam
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

Xan_78

Bilingüe? Pero si tú nunca hablas gallego!

roixordo #33 31/Xullo/2009 roixordo
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

Se non se nos permite vivir en galego, se non deixan que os nosos fillos medren na nosa lingua, se vivimos arrodeados entre unha grei de esclavos axeonllados, refuxiarémonos nos guettos aos que nos empurran e viveremos ás escuras, pero ao noso xeito, agardando que un día esmoreza tanta estulticia e poida de novo verse a luz.

Celso #34 31/Xullo/2009 Celso
[Valora este comentario Positivo +9 Negativo]

Juancito 78:

As vossas provocações de mocosinhos causam-me uma piedosa hilaridade. Se, sendo tu galego, dizes que Lope de Vega pertence à tua cultura, tens um problema (tem cura, eh). Eu, sinceramente, preferiria o ensino obrigatório e a MEMORIZAÇÃO de Tagore nas nossas escolas antes de que os estudantes perdam o tempo com a quantidade de lixo com que o perdi eu. Todos vós gostaríades de vestir como bufões na corte borbónica e assim, polo menos, sentir-vos aceitados. Mas, na realidade, até o Reino passa tanto de vós que não vos queda mais remédio que fingir aqui ser maioria regional. Se até os setores tradicionais do PP (os "boinas") olham para vós com estranheza de como puderam produzir isso.

Anda, vai tomar uns calamarcillos e um centollito às terraças do porto de Vigo que estragastes. Cuidado com a raia do pantalão de tergal. Depois, um guisqui DYK não che virá mal. E que durmas bem no pisito de péli de Alfredo Landa dos '70. Sonha com Lope de Vega com polainas.

Xeonllo #35 31/Xullo/2009 Xeonllo
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

Di Xan_78 no #31, ao final da súa mensaxe, o seguinte: "Galicia Bilingüe!!!!!!! así lo ha decidido la mayoría de gallegos!"

Nada máis falso. Quen decidiu que Galiza fose bilingüe foron reis de Castela e nobres galegos que aceptaron pertencer ao reino de Castela, e principalmente, no século XV, os Reis Católicos foron os que levaron a cabo decididamente a castelanización de Galiza. A partir de aí comezó o período, aínda vixente, do bilingüismo, aínda que na práctica da fala do pobo seguiu sendo case monolingüismo absoluto en galego ata o século XX. Hoxe o galego está demasiado tocado baixo a bota implacable do castelán, e de seguirmos así chegaremos a ter un idioma único que será o castelán ou, no mellor dos casos, co engadido dun galego residual e pintoresco, como unha atracción turística.

Por tanto, o bilingüismo actual, tan defenddido por ignorantes e por todo o facherío estúpido, non é máis que unha fase antes de chegar ao verdadeiro fin que é o monolingüismo en castelán ou español.

pucelano #36 31/Xullo/2009 pucelano
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

Desgrazadamente a enquisa non se pode ter en conta cientificamente. Porén, amosa unhos datos que non son tan malos como se pensaban ( a sabendas da súa manipulación)Teño en conta que onde máis se votou foi nos centros privados, e de lonxe sabemos que nises centros os pais adoitan ser galegófobos na súa maioría. Eu quedo co positivo. Hai país, aínda que sexa no 50% da poboación

pucelano #37 31/Xullo/2009 pucelano
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

Desgrazadamente a enquisa non se pode ter en conta cientificamente. Porén, amosa unhos datos que non son tan malos como se pensaban ( a sabendas da súa manipulación)Teño en conta que onde máis se votou foi nos centros privados, e de lonxe sabemos que nises centros os pais adoitan ser galegófobos na súa maioría. Eu quedo co positivo. Hai país, aínda que sexa no 50% da poboación

xacataca #38 31/Xullo/2009 xacataca
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

22 páxinas de manipulación e mentira. Como di a CIG: unha "enquisa-trampa"

http://www.vieiros.com/media/v...

luaminguante #39 31/Xullo/2009 luaminguante
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

17
grazas polo consello da tila,faime falla;é moi duro para os galegos de ben,estar gobernados por bestas pardas;polo demáis,é lamentable que ante os problemas sempre pensedes na vía violenta;pero é lóxico en vos;vai no voso ser eso de dar o "paseíllo "a quen nos vos gusta;pero deste lado estamos os demócratas;a maior violencia que me provocades son os vómitos(que non é pouco)

xan_78 #40 31/Xullo/2009 xan_78
[Valora este comentario Positivo -14 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



PARDO_DE_CELA #41 31/Xullo/2009 PARDO_DE_CELA
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

Que a xente non se alporice por unha enquisa, que xa saibemos todos o que é, un cero a dereita mais esquerda. O que ten que facer con ambos os dous persoeiros. é levarles ante un tribunal de xustiza, e os xulguen por malversación de cartos publicos, nada mais. Non se pode coller a calquer empresa para facer un reconto sin un concurso publico, cando o custe é moi alto.

moledo #42 31/Xullo/2009 moledo
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

A não perder os depoimentos do sipaio Lorenzo, video 2, entre o 40-45:

"(o novo decreto a elaborar polos falangistas)...que non haxa, que non recolla ningún tipo DE IMPOSICIÓN".

joamboam #43 31/Xullo/2009 joamboam
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

Xan_78:

Tú NUNCA hablas gallego.

moledo #44 31/Xullo/2009 moledo
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

Para além, o estilo macarra típico nos minha-joias em situação de poder transitório aparece nos momentos finais do segundo vídeo. Com ares de mestrinho acurralado, "a ver, anotade". Sipaio e patético-macarrilha. Indigno, em qualquer caso, de ser um alto cargo dos galegos e galegas. Quando voltes desse teu troninho melhor nem voltes polo CUVI, meu. Das nojo.

OBSERVADOR #45 31/Xullo/2009 OBSERVADOR
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

#28 tem toda a razão. E remata:

«E é ISSO, essa "España", que os trilinguistas querem que os seus filhos herdem? Pobrinhos, no fundo são patéticos.»

E na forma. No fundo e na forma. Patéticos. E por isso vão a pique.

Manuelaldao #46 31/Xullo/2009 Manuelaldao
[Valora este comentario Positivo +1 Negativo]

Estas novas danas en vacacions, porque todos estamos nelas. As ideas, as loitas tamen van a praia.

folgaxeral #47 31/Xullo/2009 folgaxeral
[Valora este comentario Positivo +1 Negativo]

Viva Trotsky! Viva o proletariado internacional!

neto-do-xastre #48 31/Xullo/2009 neto-do-xastre
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

Os datos son os que son, a partir deles farán o novo decreto. Alguén terá que asumir os pobres resultados das opcións en galego. O BNG estivo catro anos na Xunta e non foi quen de facer unha boa pedagoxía en prol do galego. A MESA fixo un mal papel ao non volcarse en informar aos pais, acho que os cadros dirixentes terán que facer unha fonda reflexión. Podemos botarlle a culpa aos demais pero se queremos facelo ben hai que traballar nunha nova pedagoxía en prol do galego.

Erasmo #50 31/Xullo/2009 Erasmo
[Valora este comentario Positivo -9 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



Gaviotero #51 31/Xullo/2009 Gaviotero
[Valora este comentario Positivo -12 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



bertus #52 31/Xullo/2009 bertus
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

Non queren dar os resultados por separado dos públicos, privados e concertados porque os resultados sonlle desfavorables nese sentido.
Porén, sendo unha enquisa cun prantexamento tramposo e cunha pobre participación (sobre todo en secundaria), os resultados son claramente interpretables como favorables o mantemento do actual decreto.

k3ltoi #53 31/Xullo/2009 k3ltoi
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

¿e que carallo agardabades?
Eu outra cousa non.
Cando vemos que o Partido Popular ganha elección trás elección
por maioria absoluta, cando contemplamos impasibles "o circo mediatico" que se creou en torno a un patrimonio inmaterial, cando leemos diariamente nos xornais de máis tirada a cobertura que se lles da a grupusculos monolingues para verter e verter
máis e máis merda sobre un enferminho en horas terminais, cando
entramos nas páxinas webs de entidades de referencia para esta sociedade e vemos que o galego ou non existe ou ven queda reelegado a terceiro plano, cando deixamos en máns de "supostos defensores" a salvagarda do patrimonio galego, ¿que queda agardar? NADA.
Parabéns a todos aqueles que lle deron nos fucinhos a estes desgobernates circenses escollendo so galego, ou maioria en galego, namentres haxa xente coma vos a cultura galega non esmorecerá, gracinhas.

beto #54 31/Xullo/2009 beto
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

Partindo das manifestas irregularidades desta "consulta" non considero os resultados dignos de estudo.

...mais podo facer valoracións hipotéticas deses datos:

- De seren certos, e sabendo que +/-60% da poboación é galegofalante, que o idioma de iniciación en galego dos fillos descenda a +/-30% demostra o ambiente de discriminación e desprestixio existente cara á lingua.

- De seren certos, constataríase que na Galiza hai polo menos 70.300 nenos (o 37% 'só en castelán' dos 190.000 contabilizados) dos cales, polo menos un dos seus proxenitores, practica:
a) Nacionalismo espanhol e xenofobia.
b) Incultura, auto-odio e apoloxía da ignorancia.
c) a) e b) son certas.

- Sexan certos estes datos ou non, a incapacidade dos medios para sacarlles conclusións obxectivas contra o decreto en vigor demostra que esta "consulta da vergonha" foi un gasto inútil capaz de causar pudor a un conselleiro tan cara-dura como Vázquez, ao punto optar por ausentarse...

AlvaroB #55 31/Xullo/2009 AlvaroB
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

Cona!, Erasmo!
o que faltava!!
Claro, claro, os defensores do galego "queimam caixeiros"... pois os do espanhol já levam provocado umha guerra com centos de miles de mortos no século XX e um genocidio continental nos séculos XVI e XVII.
"umha lingua nom se fala por decreto" (agás o castelhano, que o há que saber e falar -por cohoneh-)...
"el gallego te és la lengua de todos" (por isso a praticades tanto algúns), é que a desvergonha dos lameconas do poder como tú é infinita.
Por certo, para os "defensores de la libertaz", que tanto pedides referendum quando os convém, a uns 700 kms. cara o leste há um lugar (penso que se chama País Basco ou assim) onde já levam décadas pedindo poder fazer certo referendum, ah!, mas esse nom vale, nom é?, as vossas maiorias só contam quando sabedes que a vitória vai ser para vós, se nom é assim, nem democracias, nem referendum, nem "libertaz", nem hóstias.
Anda e que te foda umha burra!

Pedrel #56 31/Xullo/2009 Pedrel
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

Un lema ben coñecido "minte, minte, que algo quedará!"
Pregúntenlle ós laboratorios si é necesario vacinar contra a gripe SIIIIIII Pregúntenlle ós nenos se desexan ser vacinados NOOOOOON
Pregúntenlle á Ministra si terá vacinas axiña NOOOON. Preguntenlle ós pais si queren a vacina XA, SIIIIII
Pregúntenlle ós de Caramelo si queren traballar ou si queren un despido ben pago.
Pregúntenlle a Ortega si quere pechar tódol-os Zara por mor da crise NOOOON
Miseria de facismo!!!!!!!!!!!

Bradomin #57 31/Xullo/2009 Bradomin
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

Non entendo:
Se o 58.8% ten como lingua inicial so o castelán
Se o 59.3% ten como lingua habitual na familia so o castelán
Por que so o 37% prefire so o castelán como lingua para aprender a ler e escribir?

Esta enquisa por non ter non ten nin trampa.

A mín preocuparíame que se o 50 % tivera o galego como lingua inicial e habitual so o 37 % dixera que o prefire para aprender a ler e escribir.

Bradomin #58 31/Xullo/2009 Bradomin
[Valora este comentario Positivo +2 Negativo]

O 20.8% ten como lingua inicial so o galego
O 20.1% ten como lingua habitual na familia so o galego

O 8.7% prefire so o galego como lingua para aprender a ler e escribir

Este dato tamén merece reflexión.

En calquera caso o feito de que haxa familias con máis de unha enquisa cuberta fai imposible comparar os datos galego-castelán.

Necesitaríamos iso si, coñecer público-privado e resultados por cidades, áreas rururbanas, medio rural. En calquera caso, por comarcas, xa que a provincia non resulta operativa, dilue os datos.

galilea #59 31/Xullo/2009 galilea
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

Bradomin #57 #58 , a conclusion que se pode sacar dos datos que mencionas é que maioritariamente os pais e nais que opinaron prefiren que os fillos aprendan a ler e escribir nas dúas línguas, e non nunha soa: 37,7+8,7=46,4 (sempre e cando os datos presentados fosen sexan fiables, non esquezamos que a transparencia do proceso foi nula). Así pois, que vaian tomando nota estes políticos para o novo decreto, aprendizaxe nas súas línguas simultaneamente. Pero... iso xa o garante o decreto actual, polo tanto non hai que cambiar nada.

orxeira #60 31/Xullo/2009 orxeira
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

Para esta viaxe non facian falta alfoxas...ou tal vez si, para gardar o diñeiro que custou facer esta enquisa do carallo.

Xarope #61 31/Xullo/2009 Xarope
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

La mierda gaLLega no me representa.
La mierda gaLLega que se la coman los gaLLegos.
Eu SOU GALEGO, NOM GALLEGO!

Xarope #62 31/Xullo/2009 Xarope
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

DRAE:

GaLLego = Tonto, mudo

Pois isso.

Xarope #63 31/Xullo/2009 Xarope
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

DRAE:

GaLLego tambem = EspaÑol

Puaggh!! Venhem-me ganas de vomitar!!

GALEGOS SOMOS, GALEGOS SEREMOS,
POR gaLLegos de Mierda NUNCA PASSAREMOS!!!

Ximelez #64 31/Xullo/2009 Ximelez
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

#51.. Non te confundas!! Os Audis mercounos Fragha, non Míster Touro, que sóio mercou un!

Polo resto, tes toda a rasón do mundo!! Somos uns camisas pardas que matamos pra que sóio se fale ghalegho!!

PARDO_DE_CELA #65 1/Agosto/2009 PARDO_DE_CELA
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

Como non o BOBO DE gaviotero, outra vez por aqui.

luaminguante #66 1/Agosto/2009 luaminguante
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

o pobriño do gaviotero ,inda non se enterou de que a enquisa non foi para todos os galegos,nin de que nin se sabe quen a contestou,nin de que lle da nos fuciños a gb,pois en todo caso a maioía dos pouquiños que contestaron,quere que se aprendan AS DUAS LINGUAS,asi que ale,non vos queda outra que recoñecer que os galegos non están contra o decreto que temos.
os galegos que contestaron queren que os seus fillos coñezan as dúas línguas;nada que ver co bilingïsmo de gb,que quere:castelán para os meus fillos ,e galego para os fillos de pailanciños.

luaminguante #67 1/Agosto/2009 luaminguante
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

para non impoñer nada,para facer cadaquén o que queira ,non se precisan decretos.ou é que o decreto vai dicir:cada quen é libre de facer o que queira?.
este sipaio ten o derebro xa máis esponxiforme que as vacas tolas

Geresiao #68 1/Agosto/2009 Geresiao
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

Nada novo: os GALLEGOS prefiren o español e os GALEGOS o galego. Se se tén o que hai que ter, habería que impór (si, IMPÓR) o idioma nacional: o GA-LE-GO. O resto é ceder á españolada. Eu e os meus fillos non imos renunciar á educación MONOLÍNGÜE EN GALEGO só por que unha maioría de gallegos prefiran os séu idioma (o español).Eu non estou por decisións democráticas en cuestións de linguas. Son galego, vivo en galicia e esixo educación e atención no idioma da nación: O GALEGO. Pero que pensades a españolada? que vou submeter os meus dereitos lingüisticos á vosa democracia orgánica???? XA PODEDES AGARDAR SENTADOS!

Xarope #69 1/Agosto/2009 Xarope
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

EU NUNCA SEREI yo,
NÓS NUNCA SEREMOS vosotros!

AVANTE A GALIZA SEMPRE!!!
ESPANHÓIS E VENDIDOS PARA ESPANHA!!!!

Xarope #70 1/Agosto/2009 Xarope
[Valora este comentario Positivo +5 Negativo]

HSG SEMPRE !!

http://www.peticao.com.pt/hege...

bertus #71 1/Agosto/2009 bertus
[Valora este comentario Positivo +2 Negativo]

Moi interesante a análise de Xavier Vence sobre os resultados no Xornal; as enquisas de FP (ao contrario do resto, maioriatarias no sector público) poñen de manifesto a preferencia popular polo galego. http://www.xornal.com/opinions...

Aymerich tamén saca conclusións semellantes: http://www.xornal.com/opinions...

teixugo #72 1/Agosto/2009 teixugo
[Valora este comentario Positivo +7 Negativo]

LUTEMOS PELA DESCOMPOSIÇÃO DO IMPÉRIO IBÉRICO CASTELHANO.

AUTODETERMINAÇÃO DOS POVOS.

ACASTELHANADOS FORA.

bertus #73 1/Agosto/2009 bertus
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

#71, P.S. esclarecedora tamén a obsevación nun comentario, ao pé do artigo de Vence, dun profesor do instituto da Estrada na que revela que a participación en dito centro foi do 8.9%. As diferenzas entre porcentaxes do público, do privado e do concertado, datos que ocultan deliberadamente, debeu ser abisal.
Aínda así os resultados demostran que o actual decreto concorda cos resultados maioritarios e rexeitan as pretensións monolingües e segregadoras de Galicia Bilingue.

FROUXEIRA #74 1/Agosto/2009 FROUXEIRA
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

De entrada, de recortar custos nada, tirar os cartos.
Eu escribin en OBSEVACIÓNS, non se dí nada.
Os Privados e Concertados xa se sabe en xeral como é a cousa.
CONCLUSIÓN :
De eliminar o Galego NADA de NADA.
Feijóo está lonxe daREALIDADE GALEGA
Presume de ser de un pobo de Ourense,
nese pobo fálase en GALEGO maiormente.

amoscaesquerdosa #75 1/Agosto/2009 amoscaesquerdosa
[Valora este comentario Positivo +2 Negativo]

Goste ou non, perderemos a batalla do galego se a aillamos da batalla do poder político.
Porque o combate pola ligua galega só poderá ser levado a cabo polos traballadores até o final... a prol da "lingua proletaria".
Ver máis en amoscaesquerdosa.blogspot.com

blogueirada #76 1/Agosto/2009 blogueirada
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

Pois se levamos as porcentaxes ao resultado electoral, que se prepare o PP de Jalicia porque non repite. E logho cantaremos iso de : Ya lo sabía, ya lo sabía...

micsha #77 1/Agosto/2009 micsha
[Valora este comentario Positivo -8 Negativo]

Comentario mal valorado polos lectores. Ver



moledo #78 1/Agosto/2009 moledo
[Valora este comentario Positivo +6 Negativo]

#77, vamos afiando as gadanhas para o regresso, em menos do que dizes. Essa é a consequência do vosso imperialismo fracassado, minhajoia.

BonKarallan #79 1/Agosto/2009 BonKarallan
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

Pois nada. Se o resultado foi ese, todo o mundo a falar en inglés.

Xa che dixen before que non petes na door.

acarondosil #80 1/Agosto/2009 acarondosil
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

(Utilizo datos de xornais)

Eu imaxino que teño que escoller vivir entre tres cidades. Unha ten 26.080 habitantes, outra 61.950 e a última 68.660.

Na primeira, na máis pequena, hai unha xente coa que teño moito en común. Aquí farei a miña casa, porque é onde me sinto agusto.

Na segunda cidade vive xente coa que, se nos paramos a falar coincidamos en moitas cousas. A verdade é que, cando sexa rico, vou facer aquí unha segunda residencia. Só para as vacacións.

E na última cidade vive unha xente coa que non teño nada en común. Evidentemente que non penso visitar esa cidade. É máis, se teño que pasar por alí, e como ademais seguro que teñen unha boa circunvalación, psarei ao seu lado mirando para outra parte. Da mesma maneira que os habitantes desa cidade miran para a miña.

acarondosil #81 1/Agosto/2009 acarondosil
[Valora este comentario Positivo +1 Negativo]

En #80 quería dicir "coincidimos"

moledo #82 1/Agosto/2009 moledo
[Valora este comentario Positivo +2 Negativo]

É mui formosa a imagem #80 só dizer, no entanto, que na nossa casa moram milhões de almas e assim existem outros tantos milhões de sonhos de todos os vivos e de todos os mortos que fizeram, fazemos e farão a nossa língua.

luaminguante #83 2/Agosto/2009 luaminguante
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

77
tes que aprender a perder.
o resultado da enquisa non é máis que un parabén ao actual decreto,e un sustiño aos gb;pouquiños(e non moi dignos)elexiron so español,e naide máis galego que español.
e iso despois de falsear todo o proceso,que nin para eso servides.
veña home,mándoche unha aperta,que non me gusta facer leña da árbore caida

luaminguante #84 2/Agosto/2009 luaminguante
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

galego:NUNCA MENOS DO 50%
a pseudoenquisa,agora ammpáranos

sarriano1983 #85 2/Agosto/2009 sarriano1983
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

PARA XAN 78 eres bastante manipulador...normal viniendo de tu raza fascista....sería bueno que te dieras cuenta de unas cuantas cosas....
1º la gran mayoría de gallegos defiende el 50% como mínimo de gallego en la escuela.
2º esta encuesta solo puede representar como mucho a los colegios privados que son minoría en Galiza.
3º en la encuesta se usaron preguntas trampa para confundir a los padres por eso la mitad pasó olímpicamente y mas en los públicos.
4º legalmente el futuro de una lengua no lo decide los padres( lee la constitución española o el estatuto)y porque los que van a ser padres el próximo año o el otros no pueden dar su opinión???y porque los demás gallegos no podemos dar nuestra opinión sobre el futuro de nuestra lengua??
5ª evidentemente Galiza es bilingue y eso es precisamente lo que quiere la mayoría de gallegos incluyendo los del BNG,por eso para seguir siendo un pueblo bilingue como mínimo el 50% de las asignaturas deben darse en gallego como dice el actual decreto,y desde bien pequeños el gallego debe usarse activamente.
6º fomentar el gallego es precisamente fomentar el bilinguismo,y los únicos bilingues en Galiza son los gallegohablantes.
7ºnadie obliga a nadie a hablar en una lengua u otra pero sí a ser capaz de hablar en gallego igual que en castellano tal y como dice el estatuto amparado por la constitución.
8º es muy rastrero y penoso predicar la libertad linguística cuando nunca la dejó de haber para los castellanohablantes y cuando por detrás se oculta el deseo de eliminar el gallego de la sociedad.
9º es muy rastrero y penoso intentar confundir a la sociedad y aprovecharse de complejos causados por gente como tú a lo largo de siglos de marginación cultural.
10º y te puedo asegurar que es mucho más gallego aquel que está orgulloso de su lengua y que la defiende que no aquel que la desprecia y que intenta hacerla agonizar manipulando conceptos y frivolizando con la palabra libertad.

sarriano1983 #86 2/Agosto/2009 sarriano1983
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

por cierto te escribo encastellano no vaya ser que tu incultura y poca capacidad linguística no te permita percibir todos y cada uno de los puntos en los que te demuestro el fracaso de tu cinismo.

mansdodemo #87 2/Agosto/2009 mansdodemo
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

Tempo ao tempo.............
Virán as novas anduriñas.......algún día, e poñerán a cada un, no seu LUGAR. xa o veredes.
Agora......temos tempos malos, ruíns......e temos que navegar co BO FACER, co BO SENTIR, e practicando leccións de SABER ESTAR.
Coas maduras e coas duras, sabendo que se o FACEMOS BEN.........virán tempos millores. ¡Ánimo!

bertus #88 2/Agosto/2009 bertus
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

77#, o único obxectivo que hai aquí é:

1) que a metodoloxía e a forma de face-la enquisa non ten garantías ningunhas nin rigor científico. Nunha palabra: unha chambonada.

2) que a Consellería se nega a dar uns datos detallados que sen dúbida ten.

3) que, malia todo, os resultados reafirman o actual decreto (do 50% pra arriba), pois mantelo sería unha forma de representar a unha maioría que votou maioritariamente as opcións "galego e castelán" e "só galego".
Claro que "galego e castelán" e "só castelán" ten unha porcentaxe aínda máis alta, mais non é obxectivo sumar estas porcentaxes, porque un decreto que postulase, por exemplo, o 50% en castelán como mínimo, non garantiría -como se pode demostrar e se demostra empírica e obxectivamente- o bilingüismo dos que votaron pola opción "galego e castelán", xa que posibilitar que o galego fique reducido á asignatura de galego non garante unha igual, ou cando menos algo semellante competencia nas dúas linguas. Namentres se se dá a posibilidade de que o 90% das asignaturas sexan en galego, este feito namais que sumaría pra poder aprender as dúas linguas con garantías. E isto é así e non da outra maneira por evidentes razóns obxectivas como son (1)que a presenza do galego noutros ámbitos alén do que sería o ensino é moito máis inferior e, polo tanto, só unha discriminación positiva no ensino do galego podería garantir o pretendido bilingüismo, e (2) porque, unha vez constatado (1) e constatado tamén obxectivamente o grande parentesco dos romances galego e castelán, o galego resulta ademais unha ferramenta útil e moi valiosa pra aprender castelán con plena competencia como moi ben é consciente o lingüista Anxo Lorenzo. Demóstrao así mesmo a realidade empírica e obxectiva constatando o feito de que en Galicia hai máis xente (e sobre todo en idades escolares) que sabe castelán e non galego ca no caso inverso.

Ximelez #89 2/Agosto/2009 Ximelez
[Valora este comentario Positivo +4 Negativo]

A maior bofetada recebiuna Feijoo ante os datos de tan baixa participación, señor mischa

luaminguante #90 2/Agosto/2009 luaminguante
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

a porcentaxe dos de todo en castelán non se debe ter en conta(en relación ao 100% dos pais ,non chaga ao 20%,é dicir,son poucos os gabis)ante todo porque persoas que vivindo na galiza teñen a desvergoña de coller semellante opción, non me parece que merezan respecto;como moito lástima;esa opción nunca debeu esixtir por absurda e aldaraxante;é un insulto aos galegos
os que colleron esa opción,teñen unha boa solución en marchar para os seus países e seguir co seu isolacionismo españoleiro

luaminguante #91 2/Agosto/2009 luaminguante
[Valora este comentario Positivo +3 Negativo]

e cos que non puxeron so galego,hai esperanza,hai moito que facer,hai moito que educar,pero poden ir perdendo prexuízos,e poñendo o noso idioma no seu lugar
falando de prexuízos,antonte un traballador do concello de madrid,contábame que quedara moi sorprendido en "sanjenjo"porque viu como un señor que falaba galego con un tremendo (precioso)acento da costa,púxose a falar inglés por teléfono e facíao moi moi ben;pois esto chamoulle moito a atención, e comentoume:!nadie o diría!!!!!!!!!!!!
a que fiquei abraiada fun eu polo absurdo do prexuízo,pero xa estou curada de espantos

luaminguante #92 2/Agosto/2009 luaminguante
[Valora este comentario Positivo +2 Negativo]

por certo ,xa vin o vídeo,e si que é chuleta o sipaio!!!!!!!!!!!!!!!!

Erasmo #93 3/Agosto/2009 Erasmo
[Valora este comentario Positivo -3 Negativo]

Gastamos 161.000 €uros (27 millóns ptas) para saber o que xa todo dios sabía, Quintana o deixou por escrito despois de perder as eleccións:

Galicia é Bilingüe e moitos votantes do BNG tamén o son...! (sic)

¿E agora qué?

Co que se leva gastado en foguetes xa tiñamos pagado un ano enteiro de Complemento Lingüístico Galego!

Unha Lingua NON se fala por Decreto.
A Nación constrúese en Liberdade...

Unha cousa é RESISTIR e outra moi distinta é 'pechar os ollos' !

bertus #94 3/Agosto/2009 bertus
[Valora este comentario Positivo +1 Negativo]

Efectivamente Erasmiño, é certo o que dis na primeira frase. Que o galego está nunha condición subalterna é o que reflexan as enquisas e o que todos xa sabiamos. Por iso é presciso unha discriminación positiva do galego no ensino pra cumprir coa lei e respetar os dereitos fundamentais e civís dos cidadáns. Malia todo, máis do 50% dos "consultados" avalan o actual decreto. Asimesmo, os resultados de infantil deixan claro que a sociedade galega non quere a segregación monolingüe que pretendedes as serpes de Galicia Bífida en función da lingua materna.
A realidade é a que é, non pechamos os ollos ante a existencia dun sector da sociedade intolerante e disposto a facer desaparecer o galego dende a ignorancia, cinismo e desprezo, de quen, coma no III Reich e coma Berlusconi hoxe, difama, tripa e bota polo chan tódolos días o nome da LIBERDADE.

luaminguante #95 3/Agosto/2009 luaminguante
[Valora este comentario Positivo +1 Negativo]

que tipo de pais e de avós terían estes de gb,que lles imposibilita estar orgullosos deles?
tan burdos serían,tan pailarocos e incultos que non poden estar orgullosos deles?
serían os máis burros de cada aldea e todo o mundo se reiría deles?
que triste avergoñarse duns pais!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Erasmo #96 3/Agosto/2009 Erasmo
[Valora este comentario Positivo -2 Negativo]

Pregunta:

¿Por que sempre tedes que rematar DESCALIFICANDO ós que non pensamos igual ca vós? Seica SEMPRE tedes a RAZÓN ?

Os que estades a avergoñar o galego sodes os que sempre estades a chorar e a falar de discriminacións de todo tipo coma se o pobo galego non fora maior de idade para camiñar só cara adiante neste mundo plural e complexo.

Saúde. E se non tedes nada mellor que facer en Agosto, podedes visitar O Courel para ver se facemos algo en positivo pola Terra!

http://www.flickr.com/groups/s...

Xeonllo #97 3/Agosto/2009 Xeonllo
[Valora este comentario Positivo +2 Negativo]

Erasmo:

A histórica imposición do castelán en Galiza non foi un acto de liberdade, á que ti te refires. Foi o inicio do proceso para acabar co galego. Trátase de intentar frear ese proceso, e para iso é necesario tomar importantes medidas en favor do galego, máis das que xa había, que non tiñan eficacia, pero agora estamos peor coa volta da dereita postfranquista ao goberno.

bertus #98 3/Agosto/2009 bertus
[Valora este comentario Positivo +2 Negativo]

Falou Erasmo, falou a hipocresía. Como moi ben argumentou Vence, os únicos que están en contra da pluralidade e pola imposición sodes os españolistas. Por moito que veñades falando en galego ou facendo ofrendas ou enchendo a boca con LIBERDADE ou CASTELAO ou PLURALIDADE. Que é iso senón mais ca puro cinismo e a hipocresía máis desvergonzada? Non home non, non hai bágoas que impidan os nosos ollos telos ben abertos e limpos pra ver esa realidade que gostades de distorsionar.
E estaremos no Courel, en Cangas, na Terra Chá, Gondomar, Touriñán e onde faga falta. Madia leva. Non nos fai falta que nolo veña dicir ningún bífido xogando ás incogruencias ao estilo Berlusconi.

mansdodemo #99 3/Agosto/2009 mansdodemo
[Valora este comentario Positivo +1 Negativo]

SOS Caurel
Imaxes de grande beleza........e sensibilidade.

Abril #100 3/Agosto/2009 Abril
[Valora este comentario Positivo +1 Negativo]

Que trapalheiro Anjo Lorenzo; Nem tam sequera ponderachedes os datos para lhe dar a representaçom proporcional ao público e ao privado no resultado. ou é que nom sabedes o que é ponderar?

Para que valem os departamentos de sociologia galegos ou o Colegio de politólogos e sociólogos??? E que nemgum destes tem a ética profesional suficiente como para emitir um comunicado no que deixe claro que este enquérito nom tem rigurosiedade científica????

Preguntas dirixidas, as posibles respostas limitadas para que vaiam cara umha direcçom os resultados, etc. Por certo, conheço a um tipo do Opus que como tem 5 filhos cubriu cinco enquisas. Más cual é a unidade mostral?? Os pais ou os filhos??? Hai pais que valem mais que outros????

molondron #101 3/Agosto/2009 molondron
[Valora este comentario Positivo +1 Negativo]

Independentemente da trapallada e do dispendio de cartos públicos que supuxo a realización "encamiñada" da enquisa, vistos os resultados, gaña que máis da metade dos pais queren ensino de galego e de materias en galego; logo, porque derogarmos o decreto do ensino se nel se di que "como mínimo" a metade das materias serán en galego?
Curioso que ninguén acoda, neste caso, ao que se considera o mellor sistema educativo do mundo, o finés, onde se ensinan catro linguas (e materias diversas en todas elas) e están pensando en introducir unha quinta.
Mais claro, segundo G.Lago, de Galiza vil-lingüe, o feito de que os rapaces estuden dúas ou máis linguas ao tempo pode supor "desacordos pedagóxicos, desquiciamento dos rapaces e malformación cerebrais, xa que logo"...

Novo comentario

É preciso que te rexistres para poder participar en Vieiros. Desde a páxina de entrada podes crear o teu Vieiros.

Se xa tes o teu nome en Vieiros, podes acceder dende aquí:



Vídeo1: Anxo Lorenzo valora os resultados da consulta

Vídeo 2: Responde ás preguntas dos xornalistas

As enquisas, debidamente organizadas, están amoreadas na planta baixa da Consellaría de Educación
As enquisas, debidamente organizadas, están amoreadas na planta baixa da Consellaría de Educación
Malia a súa ausencia na rolda de prensa, o conselleiro participou seguidamente nunha concentración de repulsa ao último atentado
Malia a súa ausencia na rolda de prensa, o conselleiro participou seguidamente nunha concentración de repulsa ao último atentado